| Sendt: 30 Marts 2011 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg har netop solgt denne glimrende forstærker til en bruger, der ville tilslutte en pladespiller til phono-indgangen.
Desværre resulterer dette manglende lyd, hvilket kommer en del bag på mig, da jeg ikke tidligere har haft nogle problemer med den. m
Jeg har undersøgt phono-indgangen online og det lader til at den denne indgang er opgivet med disse specs: "Phono inputs - MM".
Desuden fandt jeg følgende i Cyrus III handbook:
"Connecting a Turntable Connect the phono cable from the turntable to the phono input - PH 8 . Be sure to follow colour coding of the plugs to keep left and right channels correctly ordered. If the turntable has a ground wire fitted, connect this to the Turntable ground connection 13 of the amplifier. Note that the phono pre-amplifier of the Cyrus III is suitable for use with a pick-up cartridge of either moving magnet or high output moving coil design. A low output moving coil cartridge will require a step-up transformer or pre-amplifier to be used externally. Your dealer can advise if this is necessary."
Er det muligt at teste indgangen ved at smide et andet signal (cd-afspiller eller lign.) i phono-indgangen - eller er det et stort no-go?
Nogle forslag? Skal I vide, hvilken pladespiller der forsøges at afspille fra jf. ovenstående klip fra "håndbogen"?
VH
|