Forfatter |
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har rodet med Hifi i over 12 år efterhånden, og må se mig selv gå uden om gode produkter, simpelthen fordi de ikke ser godt ud (ligesom med damerne....)
Selv er jeg træt af disse store alu/sorte kasser - for det er nu kun HiFi-maner det mener de er ligefrem flotte.... Eller hva'?
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er et godt spørgsmål--Jeg vægter lyd højeste med Design siger da også noget! Alle min komponenter er i guld og jeg og min kæreste syntes de er flotte.
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan man nyde sex med et misfoster af en 52 årig gammeljomfru med synderjysk dialekt bare hun er "dygtig" nok ??? NEJ !!!! kan man leve med at skrummel af en Tannoy højttaler bare lyden bliver løftet ?? JA !!
men for begge dele er den samme ting gældende.. sluk lyset og luk øjnene 
hvis man bruger de summer mange herinde gør, ville det da næsten være blasfemi hvis en lille ting som design skulle komme i vejen for den "perfekte" lyd
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er endnu ikke nået til det stadie at udseendet er ligegyldigt, det vigtigste er at det lyder godt, og derefter prioriteres udseendet. en kombination er nu det bedste. Og det ved de fleste producenter.. Thule, SAT, Primare, H/K, Cayin, Mark Levinson, McIntosh og jeg kunne blive ved... de er alle efter min mening utroligt flotte at se på og samtidig lyder de kanon.
|
Til top |
|
|
micjen Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyden er det absolut vigtigste for mig. Hvis jeg kun gik op i
udseende stod min thule her endnu
Imo, hvis man finder design så vigtigt burde man skifte
forum, til boligindretning4all eller noget...
|
Til top |
|
|
Jesperthomsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 193
|
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er gift og elsker min kone, så designet spiller afgjort ind
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige købt ny pladespiller, og fik tilbudt en Alphason Sonata, der jo spiller glimrende, men den var simpelthen for grim, så denne hoppede jeg altså over.
Well, helt ubetydeligt er det altså ikke, selvom jeg gerne ville påstå noget andet.
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Design og lyd skal klart følges ad, og det gør det jo typisk også.
Det har de fleste producenter da også fundet ud af, selv NAD der er begyndt at tilbyde et alternativ til "NAD-grå"... Se eks. Holfi (min klare favorit).... det ser da lækkert ud!!
|
Til top |
|
|
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Design betyder ikke alt, men jeg må da indrømme, at jeg gider ikke at have noget tudegrimt gejl til at stu i min stue også selvom det skulle lyde godt.
|
Til top |
|
|
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Se eks. Holfi (min klare favorit).... det ser da lækkert ud!!
|
|
|
GOOOOOORI...
|
Til top |
|
|
Phat Simon Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 383
|
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil vove at bekendtgøre min måde at prioritere på. Det kommer til at ligge på noget i retningen af: Design - 35-40% og Ydelse - 60-65%. 
Det er lidt svært at sige. Det kommer lidt an på hvilken del af anlægget der er tale om. Mange går meget op i udseendet på deres højtt., hvor jeg selv synes at design på forstærkeren er vigtigere end højtt. Men det er jo selvfølgelig op til folk selv. Mht. pladespillere ved jeg ikke helt hva jeg skal sige. Den skal selvfølgelig have en superfed lyd - eller kan det jo være ligemeget. Men som mange af jer ved findes der utroligt mange pladespillere med en anelse ulogisk udseende. 
Ved ikke med jer andre, men navnet på et stykke hardware har altså osse en lille betydning for mig. Ørstrøm viste mig en forstærker hvor der med store hvide bogstaver stod på sort "GayLord". Hvis jeg skulle ha den derhjemme ville det være fordi den sipelthen var verdens sygeste forstærker - eller osse ville det være for sjov. __________________ The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
|
Til top |
|
|
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spiller det rigtig godt kommer man til at holde af designet.
Smukt design der ikke lever op til musikken kommer hurtig til at ligne en slidt dulle lørdag morgen. Det startede ellers godt fredag aften før fernissen krakelrede.
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
>> Phat Simon
Har du nogle billeder af denne "GayLord" - der tror jeg alligevel min græse går
|
Til top |
|
|
Phat Simon Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
>> Phat Simon
Har du nogle billeder af denne "GayLord" - der tror jeg alligevel min græse går  |
|
|
Jeg skal nok finde et frem så I alle kan se det - men jeg er ikke sikker på at jeg kan lægge det ud på dette forum? Ellers må dem der vil se sende en privat, så finder vi ud af noget. Jeg troede heller ikke på det. Det var Ørstrøm der viste mig billedet. Det er i øvrigt en rigtig fed forstærker  __________________ The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
|
Til top |
|
|
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
>> Phede Simon
Når du bruger udtrykket "verdens sygeste forstærker" - er det så nydansk for verdens bedste, eller er den syg i betydningen "defekt"...?
- A propos "Gaylord" så ville rygtet vide at den navnkundige pladespiller "Pink Triangle", angiveligt designet og konstrueret af bøsser, fik sit navn fra den "rosa winkel" som nazi-tyskerne efter sigende mærkede homoseksuelle med i kz-lejrene.
- kan nogen bekræfte sandheden af denne historie?
|
Til top |
|
|
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er faktisk ret bemærkelsesværdigt at så mange af os også går op i designet. Jeg ville umiddelbart tro, at de fleste ville mene, at lyden! var det klart vigtigste.
Spørgsmålet er så bare, hvilket design man godt kan lide. Personligt har jeg altid godt kunnet lide Densens design - lækkert og stilrent! Men et godt design kan også være udfordrende - som f.eks. den anmelderroste Pathos Logos. Da jeg først så den syntes jeg ikke om den, men nu er jeg helt vild med dens design (og naturligvis også lyden!) jeg har enddaa bestilt et eksemplar hjem 
MVH. M
|
Til top |
|
|
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2295
|
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil da også helt klart sige at designet spiller ind. Selvfølgelig skal lyden være god for at jeg gider købe et produkt, men anlægget skal også gerne være pænt at se på, det er næsten den halve glæde ved det.
Det er jo næsten "små" møbler man har stående, og det skal jo gerne se skide godt ud. Selv er jeg helt skudt i "champagne-farvet" elektronik og højtalere i kirsebær-træ.....men det jo bare min smag... 
|
Til top |
|
|
Phat Simon Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
>> Phede Simon
Når du bruger udtrykket "verdens sygeste forstærker" - er det så nydansk for verdens bedste, eller er den syg i betydningen "defekt"...?
- A propos "Gaylord" så ville rygtet vide at den navnkundige pladespiller "Pink Triangle", angiveligt designet og konstrueret af bøsser, fik sit navn fra den "rosa winkel" som nazi-tyskerne efter sigende mærkede homoseksuelle med i kz-lejrene.
- kan nogen bekræfte sandheden af denne historie?
|
|
|
Jeg mener det som nydansk. Verdens bedste forstærker. 
Jeg kan desværre ikke bekræfte det rygte du har hørt mht. bøssedesignede pladespillere.  __________________ The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne det være denne vo Gaylord der er tale om? Borset fra navnet ser detda lovende ud.
|
Til top |
|
|
Phat Simon Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Kunne det være denne vo Gaylord der er tale om? Borset fra navnet ser detda lovende ud.
|
|
|
Lige præcis! 
Ja den ser godt nok lækker ud. Von Gaylord - det er da osse det vildeste navn. __________________ The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
|
Til top |
|
|