| Forfatter |
|
eggers Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
| Sendt: 01 April 2011 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil gerne finde mig et phonokabel der er bedre end det Van den Hul kabel der fulgte med min SME 312. Pick-uppen er en
Shelter 501 Mk. II, og pre er en Audio Research SP-10 (rev. 6). Det skal koste under €1000.
Furutech AG-12 har fået god anmeldelser, men det er efterhånden tre år gammelt. Hvilke kabler kan I ellers anbefale i den
klasse? Det skal kunne fås med SME/DIN stik…
|
| Til top |
|
| |
Hesdorf Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 01 April 2011 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Eggers.
Havde selv samme udfordring og faldt over Stealth Hyperphono til min SME V arm, dette kabel er dyrt men for pokker hvor det hjalp. Uden at vide det, og ud fra diverse test, tror jeg kun at det overgås af Nordost Odin som også kan købes i RCA/ DIN udgave. Men som alt i denne verden er smag jo forskellig, så hvis du kan, lån diverse kabler hos din forhandler. Du kan også se hvad diverse personer svarede mig da jeg havde samme topic oppe.
Bedste rockarkæologiske hilsner
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2011 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Erik
Jeg har kigget i din tråd og rundt på nettet. Folk er jo vilde med Hyperphono. Jeg må lige se om ikke et brugt skulle dukke op,
ellers må jeg til lommerne
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 02 April 2011 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænk at du gider at snobbe efter sådan et dyrt kabel, Eggers??  Hvorfor i alverden laver du ikke et selv? I DK kroner må det jo koste 7-8 tusinde. Hvis du gider af se dig lidt for, kan du få et kabel, som du lydmæssigt vil falde for, for 6-700kr.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2011 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville da gerne lave et gør-det-selv kabel hvis jeg kunne finde en god opskrift. Nu er phonokabler jo en del mere følsomt
end almindelige interlink kabler. Jeg har ikke set gode opskrifter på phonokabler på nettet – opskrifter på almindelige interlink
gør-det-selv kabler er der masser af.
Hvis man nu skulle forsøge sig, så er konsensus på et godt phonokabel vist det følgende: Relativt få meget tynde ledere i
monokrystal sølv belagt med guld, viklet i en dobbelt-helix, luft isolering, mange lag afskærmning, teflon stik…
Jeg tør ikke begive mig ud i det projekt, bedre hvis jeg kan finde et brugt Hyperphono til under €1000 – eller hvad?
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2011 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej eggers
Netop fordi det er så populært et kabel, det du gerne vil have, skal du ikke regne med at det bliver særligt billigt. Selvfølgelig er der det særlige stik i bunden/siden af armen, som besværliggør det, at lave selv. Men du kunne gøre een ting. Find et billigere alternativ til det nævnte kabel og find nogle gode stik. Kontakt Anders i Audio Consult og lad Anders samle det for dig.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2011 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audio Note har sikkert et par kabler til måske 2000kr som kunne være noget. Stadigt dyrt, men ikke som det nævnte. Det er meget at give 5-7000kr for en enkelt meter med stik.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
| Sendt: 02 April 2011 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Passer Jelco's versioner ikk på, 5 pol din ikk?? Godt nok prissat under 1000kr på ebay.co.uk, ved ikk om det er for fattig folk.. Jelco
__________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2011 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
De Jelco kabler er ikke noget at skrive hjem om. Jeg leder efter noget der er bedre end det Van den Hul 501 jeg allerede har.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 04 April 2011 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
eggers skrev:
Furutech AG-12 har fået god anmeldelser, men det er efterhånden tre år gammelt. Hvilke kabler kan I ellers anbefale i den
klasse? Det skal kunne fås med SME/DIN stik…
|
|
|
Halløjsa....det er jo ikke nymodens computer- eller IT-teknologi vi taler om. Et phonokabel er vel ikke outdated efter tre år? (Selvom fabrikanterne gerne vil fortælle os det). Køb ét, som du synes lyder godt...også selv om det ikke hypes aktivt på det store Internet. Ja...faktisk bør man vel egentlig holde sig lidt på afstand hvis et produkt lige pludselig er meget "hot"? Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2011 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej uddateret er det sikkert ikke, men der kan jo være kommet gode kabler på markedet.
|
| Til top |
|
| |