Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 01:44   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Hørebøffer - Ath esw9 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 420
Sendt: 06 April 2011 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Hey head-fi'er

Jeg har ledt nettet tyndt efter ath esw9, men synes ikke at kunne finde nogen netbutikker der sender dem til Danmark. Er der andre der har
erfaring med disse bøffer og evt hvor man kan købe dem?

Eller har i evt en anden model/mærke jeg bør lytte til. De skal bruges på farten. I starten sammen med min iPhone. Men har planer om at købe en
bærbar forstærker til dem

Men kom frisk med Info om ath esw9 eller andre bøffer;) prislejet ligger på max 1500 +-

Mvh
Bonde
Til top Vis Bonde1985's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonde1985
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 06 April 2011 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Kan disse ikke bruges?? Har meget høj følsomhed og kan klappes sammen og puttes i lommen. Sennheiser PX100

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 06 April 2011 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

px100 er i den lave ende rent lyd kvalitetesmæssigt, på niveau med eks. ksc75 og portapro.

Jeg blev aldrig helt glad for lyden i mine esw9 i sin tid, hvad lyd er du efter?
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 420
Sendt: 06 April 2011 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Tak for forslag Allanowich. Dog skal De helst være lukkede så jeg ikke generer andre og andre ikke generer mig når jeg
benytter mig af de offentlige transportmidler:)

Jeg var i dag nede og prøve B&W P5 i hifiklubben. Ret lækre bøffer, og de sidder skide godt, men synes musikken mangler
lidt luft omkring sig. Ved ikke om det evt bare er ekstern forstærker der skal til eller at de ikke var helt tilspillet endnu.

Lyden skal helst være opløst uden at blive anmassende og alt for analytisk. Jeg hører en del dødsmetal og jazz, så det dur
ikke at membranerne er for langsomme til at flytte sig. Bas skal der også gerne være lidt af, men det gør ikke noget hvis
den ikke spiller super opløst i de nedre toner. Det vigtigste er mellemtoneområdet og toppen.

Håber det er nok info. Ellers smide gerne nogle flere spørgsmål af sted.

Til top Vis Bonde1985's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonde1985
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 06 April 2011 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Hmm du skal prøve akg k518

Dem var jeg positivt overrasket over og til din musiksmag er de super!
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 420
Sendt: 06 April 2011 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

De ser da supre lækre ud:) hvorfor har jeg ikke stødt på dem før:)

Dem må jeg hellere lige prøve. De koster hellere ikke det helt store. Har du prøvet dem sammen med en bærbar forstærker?
er der noget at hente der, eller klarer iphone'en det fint nok?
Til top Vis Bonde1985's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonde1985
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 06 April 2011 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Bonde1985 skrev:
De ser da supre lækre ud:) hvorfor har jeg ikke stødt på dem før:)

Dem må jeg hellere lige prøve. De koster hellere ikke det helt store. Har du prøvet dem sammen med en bærbar forstærker?
er der noget at hente der, eller klarer iphone'en det fint nok?
Der er også en lukket udgave, som hedder PX200 og PX250. De har en meget fin klang og lægger lidt vægt på bassen, så du får en varm og pænt informations rig gengivelse. Mellemtonen er på alle 3 værd at lægge øre til, både til jazz og al rock, også heavy. AKG som Techtrino også nævner er også fine. Har selv PX100 som ekstra hovedtlf'er.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 06 April 2011 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke prøvet k518 andet end ud fra min dengang meizu, men de er beregnet til bærbart brug så lette at trække. Lydmæssigt er de lidt mørke i det og med knap så god soundtage som eks esw9, men generelt syntes jeg de var en smule bedre faktisk til det lidt hårdere musik.

px200 og px250 kan høre i hifiklubben, jeg ville vælge portapro over dem, men portapro er også ret gode til prisen, og næsten et must buy
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 208
Sendt: 07 April 2011 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Jeg er selv meget glad for esw9. Men de er lidt mørke i lydsignaturen (opløsningen er sådan set god nok, men de øvre frekvenser er lidt dæmpede/tilbagetrukne), så måske er det ikke det rigtige for dig alligevel...
Til top Vis Librarian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Librarian
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes