| Forfatter |
|
Bonde1985 Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 420
|
| Sendt: 06 April 2011 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey head-fi'er
Jeg har ledt nettet tyndt efter ath esw9, men synes ikke at kunne finde nogen netbutikker der sender dem til Danmark. Er der andre der har
erfaring med disse bøffer og evt hvor man kan købe dem?
Eller har i evt en anden model/mærke jeg bør lytte til. De skal bruges på farten. I starten sammen med min iPhone. Men har planer om at købe en
bærbar forstærker til dem
Men kom frisk med Info om ath esw9 eller andre bøffer;) prislejet ligger på max 1500 +-
Mvh
Bonde
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 06 April 2011 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan disse ikke bruges?? Har meget høj følsomhed og kan klappes sammen og puttes i lommen. Sennheiser PX100   __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 06 April 2011 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
px100 er i den lave ende rent lyd kvalitetesmæssigt, på niveau med eks. ksc75 og portapro.
Jeg blev aldrig helt glad for lyden i mine esw9 i sin tid, hvad lyd er du efter?
|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 420
|
| Sendt: 06 April 2011 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for forslag Allanowich. Dog skal De helst være lukkede så jeg ikke generer andre og andre ikke generer mig når jeg
benytter mig af de offentlige transportmidler:)
Jeg var i dag nede og prøve B&W P5 i hifiklubben. Ret lækre bøffer, og de sidder skide godt, men synes musikken mangler
lidt luft omkring sig. Ved ikke om det evt bare er ekstern forstærker der skal til eller at de ikke var helt tilspillet endnu.
Lyden skal helst være opløst uden at blive anmassende og alt for analytisk. Jeg hører en del dødsmetal og jazz, så det dur
ikke at membranerne er for langsomme til at flytte sig. Bas skal der også gerne være lidt af, men det gør ikke noget hvis
den ikke spiller super opløst i de nedre toner. Det vigtigste er mellemtoneområdet og toppen.
Håber det er nok info. Ellers smide gerne nogle flere spørgsmål af sted.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 06 April 2011 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm du skal prøve akg k518
Dem var jeg positivt overrasket over og til din musiksmag er de super!
|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 420
|
| Sendt: 06 April 2011 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
De ser da supre lækre ud:) hvorfor har jeg ikke stødt på dem før:)
Dem må jeg hellere lige prøve. De koster hellere ikke det helt store. Har du prøvet dem sammen med en bærbar forstærker?
er der noget at hente der, eller klarer iphone'en det fint nok?
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 06 April 2011 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonde1985 skrev:
De ser da supre lækre ud:) hvorfor har jeg ikke stødt på dem før:)
Dem må jeg hellere lige prøve. De koster hellere ikke det helt store. Har du prøvet dem sammen med en bærbar forstærker? er der noget at hente der, eller klarer iphone'en det fint nok? |
|
|
Der er også en lukket udgave, som hedder PX200 og PX250. De har en meget fin klang og lægger lidt vægt på bassen, så du får en varm og pænt informations rig gengivelse. Mellemtonen er på alle 3 værd at lægge øre til, både til jazz og al rock, også heavy. AKG som Techtrino også nævner er også fine. Har selv PX100 som ekstra hovedtlf'er.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 06 April 2011 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke prøvet k518 andet end ud fra min dengang meizu, men de er beregnet til bærbart brug så lette at trække. Lydmæssigt er de lidt mørke i det og med knap så god soundtage som eks esw9, men generelt syntes jeg de var en smule bedre faktisk til det lidt hårdere musik. px200 og px250 kan høre i hifiklubben, jeg ville vælge portapro over dem, men portapro er også ret gode til prisen, og næsten et must buy
|
| Til top |
|
| |
Librarian Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 07 April 2011 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er selv meget glad for esw9. Men de er lidt mørke i lydsignaturen (opløsningen er sådan set god nok, men de øvre frekvenser er lidt dæmpede/tilbagetrukne), så måske er det ikke det rigtige for dig alligevel...
|
| Til top |
|
| |