Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 12:23   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: AKG K701 Første indtryk. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 10 April 2011 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Grunden til endnu en tråd om disse høretelefoner, er at jeg syntes det har været svært at finde anden end overstadige super positive anmeldelser eller det stik modsatte.

Grunden til jeg valgte dem var pris, udseende og det at jeg har hørt dem hos en kammerat.

Lækker indpakning, nød at pakke dem ud. Jeg kan godt lide når ting kommer i en kasse, istedet for en plastik indpakning.

Men nu til selve mine indtryk. Jeg var på forhånd spændt og lettere forberedt på at tung rock ikke er deres force. Så jeg satte Cornelis Vreeswijk sjunger Bellman på grammofonen. Der er masser af akustiske instrumenter og dynamik i optagelsen. Og ud af æsken lyder de fint, lidt for fint. En snert af for meget overall diskant. Bassen ligger ret fladt det samme kan siges om mellemtonen.
Det gjorde mig ikke noget. Jeg lagde dem til at spille over et døgn. Satte en god blandet cd på repeat.

Og efter små 24 timer satte jeg samme plade på. Og der var sket noget, og det var af det gode. En klar adskillelse af instrumenterne ift. før.
Og da jeg har spillet musik i en del år ved jeg hvordan akustiske instrumenter skal lyde, og sørme om de ikke lyder lækkert.

Vokalen er klar og den rumklang der er benyttet på optagelserne kommer virkelig til sin fulde ret iforhold til stemningen i nummeret.

Efter at have nydt før og efter 24 timers udgaverne af henholdsvis, Dave Brubeck, NHØP, Vreeswijk, Grieg og Led Zeppelin 3 og 4, kan jeg konkludere at jeg har gjort et godt køb.

Jeg får et godt detalje billede krydret med dynamik, ved en forholdsvis lav volumen. Det betyder meget for mig at jeg kan nyde min musik uden at jeg skal belaste min hørelse.

Udstyr jeg har brugt: Holfi integra8, Technics sl1200, Argon HA1 og AKG k701.

Det som gjorde mig lidt nervøs ved købet var at mange siger den er svær at drive.
Og ja, ved at smække den i iphonen er lyden kedelig. Men med Argonen har jeg ingen problemer.

Disse lytte iagtagelser er efter en weekends brug. Har lyttet 3 timer i stræk og måtte kun "afbryde" da konen syntes jeg var lettere fraværende. Jeg kunne have blevet ved i flere timer. De er yderst behagelige at have på, hovede båndet skal dog vende sig til mig, da det i starten trykker lidt.

Jeg vender tilbage efter nogen flere timer.

I er velkommen til at komme med jeres egne erfaringer.


Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 10 April 2011 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Hvilke andre høretefoner har du haft?

K701 og k702 har megen soundsatge som du nævner, men jeg synes den virker kunstig i forhold til eks dt880, har du prøvet dem?
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
Alland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 515
Sendt: 25 April 2011 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Hvilke andre høretefoner har du haft?

K701 og k702 har megen soundsatge som du nævner, men jeg synes den virker kunstig i forhold til eks dt880, har du prøvet dem?


Undskyld hvis det er lidt off topic, men hvilken version af DT880, er det du altid anbefaler?? Er det 250 eller 600 Ohm??

Og tillykke med 701'erne til trådstarter.. Sådan nogle kunne jeg også godt finde på at prøve engang.. Vildt de er så meget billigere hos Thomann...

//Allan
Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 25 April 2011 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Hej Lencofyn

Husk også at lege lidt med kabel skift mellem Holfi'en og HA1'eren. det giver ret meget. Ved ikke hvor mange ekstra signal kabler du har liggende, men det er god ide at prøve det. Du har ihvertfald fået glæde af kombinationen. Godt nok.



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 25 April 2011 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Det er 250 ohm, det er den mest gængse 880, i 779 er det enten 80 eller 600 ohm, alt efter hvad man skal bruge dem til
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 25 April 2011 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Netop hjemvendt fra påskeferie, væk fra anlægget.

Men havde dem dog med så, da de nu engang er bedre en apples std. øretelefoner.
Og må sige at de gav mig go musik i løbet af ferien.

Har når de ikke har været brugt af mig har de ligget og spillet blandet musik på cd afspiller.
Så burn in og lytte tid er pt. på 120 timer +/- 2timer.

Efter ca. 70 timer åbnede bassen op. Havde lige fået fingre i Billy Joel live i rusland på vinyl, det er en rigtig fed live optagelse. Og kan kun sige at AKGerne bestemt IKKE trak den oplevelse ned.

Da jeg ikke har andet kvalitet at sammenligne med vil jeg sige at de forholder sig detaljeret og neutralt til optagelsen. Og jeg er glad for at lyden ikke bliver "farvet", og heller ikke drukner i overgearet bas.

Mht. kabler skal jeg ud og investere i noget Argon 5057, bruger det til min CD afspiller. Og sammenlignet med almindeligt bilka kabel er der noget at hente. Og så koster det ikke en formue.

Alt i alt kan jeg sige at jeg ikke på nogen måde fortryder mit køb, og som Alland påpeger, er de jo virkelig billige syd for grænsen.

@:Techtrino: Jeg har ikke reelt brugt høretelefoner før. De sennheisere jeg har er udelukkende blevet brugt til guitar effekt. Og de er så smadrede at de ikke kan bruges til noget.
Så det hele startede med et Sæt superlux HD681-B. Er bange for at det kan ende med at blive endnu en vanedannende hobby...
Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 25 April 2011 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Det kan sagtens blive vanedannende :)

Men at købe k701 bare sådan er modigt synes jeg, for de er bestemt enten love/hate og kræver meget af forstærkeren, samt at de kræver en forstærker med god synergi før man for det meste ud af dem, hvor man kan sige at eks. dt880 er et lettere bekendtskab
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 26 April 2011 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Det kan sagtens blive vanedannende :)

Men at købe k701 bare sådan er modigt synes jeg, for de er bestemt enten love/hate og kræver meget af forstærkeren, samt at de kræver en forstærker med god synergi før man for det meste ud af dem, hvor man kan sige at eks. dt880 er et lettere bekendtskab


Tro mig, der skulle også overvejes en del... Men som udgangspunkt var AKG'erne til den pris simpelthen uimodståelige.
Og at jeg så er en sucker for design, så jeg ingen vej uden om.

Jeg bruger dem enten med iphonen (ikke den vilde oplevelse, men dog behagelig musikalsk), eller i stuen gennem HA-1eren.

Smed dem igennem min anlæg i arbejds/herre værelset igår og det var en rigtig lækker oplevelse.
Endte med at sidde og høre Billy Joel live i rusland, Dire Straits Alchemy og Supertramp Paris. Fra ende til anden... Er simpelthen glad i låget over hvor fed live oplevelsen kan blive når man sidder derhjemme med påske solen skinnende ind af et åbent vindue....

Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 26 April 2011 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Den HA1 er jo ikke så dum endda. Den har jeg jo selv glæde af og da også med et par AKG'er. Hvad med din aaaiiiføøune, har den ikke nogen lyd/klang indstillinger, så du kan peppe lyden lidt op? At lytte i hovedtlf'er, er svært at lade være med.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 26 April 2011 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Den HA1 er jo ikke så dum endda. Den har jeg jo selv glæde af og da også med et par AKG'er. Hvad med din aaaiiiføøune, har den ikke nogen lyd/klang indstillinger, så du kan peppe lyden lidt op? At lytte i hovedtlf'er, er svært at lade være med.


Den er ikk ringe nej. Jeg klager bestemt ikke. Rør er noget jeg drømmer om i fremtiden. Men gider ikke give mig i kast med det før jeg har råd til at investere i noget ordentligt.

Og indtil mine ører ikke kræver mere, er jeg lykkelig.

Mht. iphonen
Har haft den i et lille år og har kun lige fundet ud af at der er en brugbar EQ funktion.
Så meget for holdningen at brugsanvisninger er for kvindfolk
Det hjalp på lyden...
Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
Alland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 515
Sendt: 26 April 2011 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Det er 250 ohm, det er den mest gængse 880, i 779 er det enten 80 eller 600 ohm, alt efter hvad man skal bruge dem til


Det stemmer jo glimrende overens med det sæt 250 Ohm jeg har bestilt hos Headaudio så Glæder mig til de ankommer, forhåbentligt i morgen

Stopper med at hi-jack'e tråden nu.. Fortsat god fornøjelse med AKG'erne til trådstarter.. Tror også jeg kunne gå hen og blive bidt af det her....

//Allan
Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland
 
Goodie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 November 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 27 April 2011 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger AKG K701 hjemme, og Beyerdynamic DT 770 (250 Ohm) til pc'en på arbejde. Forleden prøvede jeg DT 770 hjemme...

  de bliver jo lammetævet af K701'erne. K701 har bedre rum, opløsning og dynamik. Bassen er klart bedre defineret. De spiller mere frekvenslineært. Mega fed bøf. Til prisen er de uden sidestykke.

Så de røg hurtigt tilbage på mit arbejde (og pc'en)

Til top Vis Goodie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Goodie
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes