| Forfatter |
|
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 30 Marts 2004 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa alle
Jeg overvejer at investere i et par superstands til min Audio Vector M3 sig. Jeg har læst: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=2964&KW =superstand
Men vil lige høre, om der er flere siden da, der har gjort sig nogle KONKRETE praktiske erfaringer med standerne? og evt. også med de nye, som ligner S6-serien en smule!!!
På forhånd tak for hjælpen!
Martin
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 30 Marts 2004 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik dem på både mine M3 Super og M3 Signature i sin tid, og ud over at det ser godt ud, var der ikke andet at komme efter - de spillede hverken værre eller bedre af det.  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
MartinLynge Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2004 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hjælpen......
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 30 Marts 2004 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
LOL Ronin det siger vist mere om dine evner end de Super stands. Jeg syntes med rette tunedem at der er MEGET at hente. Fødderne er jo en finjustering man får ikke en helt ny højtaler men derimod en opstramning.
Jeg har lyttet forskellen nu 2 gange på M3sig men det var også på noget mere musikalsk udstyr end de japaner grej du har.
Hvis det var mig ville jeg slet ikke undvære de fusser men er højtaleren kastet ind i rummet som Ronin's er så er der selvfølgelig ikke stor garenti for at det virker.
|
| Til top |
|
| |
MartinLynge Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2004 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hjælpen... nogle andre der har erfaring med standerne??
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 30 Marts 2004 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Puha det var søreme godt JB for en gangs skyld lige kunne komme forbi og fortælle alle os andre idioter om den eneste sandhed.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 30 Marts 2004 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg regner også med snart at købe et sæt superstands. Jeg skal nok komme med mine erfaringer når jeg får dem hjem og prøvet af. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
Postmanden Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 385
|
| Sendt: 30 Marts 2004 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
|
LOL Ronin det siger vist mere om dine evner end de Super stands. Jeg syntes med rette tunedem at der er MEGET at hente. Fødderne er jo en finjustering man får ikke en helt ny højtaler men derimod en opstramning.
Jeg har lyttet forskellen nu 2 gange på M3sig men det var også på noget mere musikalsk udstyr end de japaner grej du har.
Hvis det var mig ville jeg slet ikke undvære de fusser men er højtaleren kastet ind i rummet som Ronin's er så er der selvfølgelig ikke stor garenti for at det virker.
|
|
|
  Flot Jonas.
__________________ Mvh Postmanden / Jan.
Husk, er du i tvivl, er du ikke i tvivl. ( M Bodilsen 1994 )
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 30 Marts 2004 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
| Puha det var søreme godt JB for en gangs skyld lige kunne komme forbi og fortælle alle os andre idioter om den eneste sandhed. |
|
|
Mindes bestem ikke jeg har kaldet nogle for idioter det må stå for din egen regning. Jeg siger blot at de Superstands er gode og giver stor lydforbedring, har du andre erfaringer så er de ukorekte. 
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 30 Marts 2004 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan kun give Pim (postmanden)ret,det var ikke pænt sagt om ronin jonas fy
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 30 Marts 2004 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
|
jeg kan kun give Pim (postmanden)ret,det var ikke pænt sagt om ronin jonas fy
|
|
|
tror han kan holde til det ellers kan han jo blot banke mig når han komme forbi på besøg hos mig snart, han er jo meget større end mig 
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 01:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
| Puha det var søreme godt JB for en gangs skyld lige kunne komme forbi og fortælle alle os andre idioter om den eneste sandhed. |
|
|
Ja, det er altid brugbart!! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
MartinLynge Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 02:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
synes tonen er dette fora uværdigt!
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil da godt undskylde over for dig Ronni når nu du føler det var for grovt. Jeg tog fejl jeg troede jeg kunne være lidt hårde og tage lidt gas på dig specielt fordi vi allerede har mødes 2 gange livee en gang hos mig privat og hos KT-messen.
Håber du kan tage imod undskyldningen 
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine erfaringer med super stands
En Audiovector M3sig uden superstands, opstillet og tilkoblet noget mere musikalsk grej som måske Cyrus, Arcam, Naim eller Linn har ikke hørt dem med densen og måske aktivt drevet er en meget hurtig højtaler og musikalsk højtaler. Afstanden til bagvæggen bestemmer i stor grad Roomgain i bassen. Sætter man superstands på går højtaleren dybere og bliver mere ren og for igen at få optimal lyd og musik skal den stilles mellem 4-12cm længere fra bagvæggen alt efter rummets størrelse. Dette skyldes at M3sig med superstands spiller dybere og mere rent og behøver derfor ikke så meget roomgain. Stiller man ikke højtaleren frem så får man ikke samme store gevinst i alle områder. Ofte skal den ikke vinkles så meget med superstands på og hvorfor det ved jeg ikke men kan høre det.
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er forskelle på folk
Der var faktisk 2 grunde til jeg langede lidt ud efter Ronin.
1) Jeg troede det var i orden da jeg har mødt ham et par gange live.
2) Han er anmelder på HIFI4all og derfor ikke fri skriver længere i mine øjne.
Dette skal forstår på den måde at hvis jeg eller KURT rakker ned på et produkt kan man blot sige det er tossen Jonas Bojer eller fjollehovedet Kurt der skriver det, så skal det ikke tages så seriøst, ALTSÅ producenten kan tage mere afslappet derpå.
Når Ronin der er Anmelder Ronni her på HIFI4all fare ud og siger der ikke er nogen virkning med superstands så er det et meget større slag for Audiovector. Jeg mener man skal se lidt blødere på tingene som officiel anmelder og måske sige at dengang jeg have M3sig der kunne jeg ikke få en forbedring og om det skyldes mine evner dengang eller mit udstyr dengang, ved jeg ikke.
Nu har jeg jo prøvet at høre den ændring med superstands 2 gange, samt snakket og hørt om folk der til utallige demos har hørt hvilken forbedring disse Stands har at sige, så burde Ronin som er tester på HIFI4all efter min mening have skrevet det lidt anderledes, da flere folk tror på ham i og med han er anmelder.
|
| Til top |
|
| |
S.B.P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slap nu lidt af drenge! Hvis man læser Jonas´ kommentar til Ronins indlæg, fremgår den humoristiske tone særdeles tydeligt.
Har på fornemmelsen, at Ronin ligesom resten af teamet bag hifi4all godt kan tage lidt gazz engang imellem 
Noget andet er så, at jeg til dels vil give Jonas ret i hans reaktion ang. Ronins kommentarer. Som anmelder bliver der lyttet mere til ens meninger iblandt andre brugere, end en selvudnævnt hifiprofet.
Hvis det så vitterligt er Ronni´s holdning mht. superstands (og denne ellers er truffet på saglig baggrund) ser jeg ingen problemer i en skråsikker udtalelse til trods for hans status som anmelder...
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
S.B.P. skrev:
|
Slap nu lidt af drenge! Hvis man læser Jonas´ kommentar til Ronins indlæg, fremgår den humoristiske tone særdeles tydeligt.
|
|
|
Nemlig derfor benyttede jeg ord som futter og viste grine bidderen se ham her igen 
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne tråd drejede sig om standere.
13 ud af 17 indlæg er kommentarer om Jonas' angreb på Ronni - berettiget eller ej er det off topic - tråden lukkes
|
| Til top |
|
| |