Fredag aften..
Sidder med iphonen i hånden og zapper imellem Chris jones, Sarah mclaghlan, dire strait og en masse andet
Har lige sat John mayer blu Ray koncert på og lytter på noget af det bedste digital støj man kan købe for penge. 24 bit i 5 kanaler!
Så slår det mig at der virkelig skrives mange sjove ting på forums omkring komponenter og kampen mellem analog og digital.
Jeg har læst side op og ned omkring kablers betydning, pladespillerens overlegenhed, muzak fra sonos osv osv..
Men noget der i ny og næ går op for mig er hvor lidt komponenterne har af betydning for oplevelsen. En sang spillet på youtube over laptoppens
højtalere kan give gåsehud. Min vens anlæg til 10000 kr gengiver de klassiske numre i rigeligt kvalitet til det er fedt. Et godt anlæg gør det lidt
mere lækkert, men den grundlæggende oplevelse er den samme.
Tænker at dem til John mayer koncerten har haft en fed oplevelse trods at lyden kommer ud af kæmpe skod monitors i et akkustisk mareridt af en
sal.
Oplevelsen afhænger ikke af udstyret men af kunstneren og musikken!
Man får helt sikkert 10 % mere oplevelse med dyrt grej, men så er det også det. Det får i mine øjne diskutioner om plader, jitterbug osv til at virke
ligegyldig.. Vi diskutere kun 10 % når de sidste 90 % fortjener langt mere fokus!
Synes diskutioner og indlæg skulle handle meget mere om musik og koncerter end om teknik:)
Blot lidt tanker herfra på en fredag.. Vil vende tilbage til koncerten:)