Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 17:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Det digitale hjem og DR (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
m.mack
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 18 April 2011 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Jeg står overfor at skulle have digitaliseret mit musikalske hjem og jeg opretter tråden her for at dele mine tanker og høre
jeres kommentarer.

Første skridt er at få rippet cd'erne og smidt dem på en NAS. Jeg har valgt Apple Loss Less da jeg har mac og jeg har brugt
XLD til arbejdet. Med hensyn til NAS bliver det nok en synology af en eller anden art.

Næste skridt er at få musikken til at spille og her er der tre muligheder: Apple Airplay, Squeezbox og Sonos. Squeesbox er
udelukket da jeg vil foretrække at det hele kan styres via Ipad eller mobilen. Eller tager jeg fejl?
Prismæssigt er apple vist vinder (hvilket jo er en sjældenhed) men 700 kr for en router med minijack/optisk udgang er da
overkommeligt. Og med tiden bliver Apple airplay vel indbygget i div. forstrærkere (Bla. Marantz). Jeg tænker derfor at der
er stort potentiale i Apple Airplay frem for Sonos og potentielt slipper man for at have ekstra modtagerkasser spredt rundt i
huset.

Som overskriften antyder hører jeg en del radio/podcast og jeg er derfor lidt nysgerrig efter hvordan de forskellige
muligheder håndterer DRradio og podcast. DR er ser jo desværre ikke ud til at være særlig MAC venligt. Hvad er jeres
erfaring og løsninger?

Til top Vis m.mack's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af m.mack

kreidel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 April 2011 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har endnu ikke haft den store erfaring med de løsninger du omtaler, men jeg har selv brugt en NAS fra Synology i mange år, og har været fuldt tilfreds med dem.

Jeg har selv gået med en squeezeboxløsning i tankerne, men indtil videre er det blevet der. Jeg har dog en kammerat, der har sparket det hele op med Synology NAS, Squeezebox og sidst men ikke mindst: en app til en ipod touch, der kan styre musikken i hele huset.

Hvordan Squeezebox har det med Apple lossless kan jeg ikke sige, men der er helt sikkert andre, der kan fortælle om det kan lade sig gøre.

Til top Vis kreidel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kreidel

m.mack
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 April 2011 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Jamen så lader det til at squeezebox godt kan styres fra en smartphone

Jeg har også kun hørt godt om Synology og siden jeg også skal bruge min NAS til TimeMachine tror jeg bestemt at det er et
godt valg.

Som et lille tillægsspørgsmål har jeg overvejet om der er noget problem i at have koble en eller flere airport express sammen
med min linksys E2000N router. Kan enhederne godt snakke sammen og fungere som et netværk (med WPA
kryptering, WEP er ikke tilfredstillende rent sikkerhedsmæssigt)
Til top Vis m.mack's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af m.mack

kreidel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 April 2011 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Det skulle også være muligt at styre squeezebox fra en Android enhed. Jeg har dog ikke set dette i aktion, men på iPod
fungerer det rigtig fint med coverflow og volumestyring på alle enheder.
Til top Vis kreidel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kreidel

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes