Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 06:57   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Rens med lim (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Max Brauer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 November 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 108
Sendt: 27 April 2011 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg har efterhånden erhvervet mig en del lp'er på diverse loppemarkeder, men her er de oftest støvede, snavsede, skæve og til tide komplet ubrugelige. der findes mange bud på hvordan man egentlig renser en lp ordentligt, hvor det, hvis man har en stor samling, nok bedst kan betale sig at anskaffe en pladerenser (maskine). da jeg stadig kun er på begynderstadie har jeg kigget lidt på nettet efter metoder der renser pladen godt og grundigt. her faldt jeg over denne video 1. del & 2. del fik det afprøvet på en gammel, næsten ubrugelig kim larsen plade, og vupti, intet støj fra skidt, nærmest som ny (den var lidt skæv i forvejen)

Håber nogen kan bruge det :)

Mvh Max
Til top Vis Max Brauer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Max Brauer
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 27 April 2011 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Kunne du også høre fugle synge i højre eller venste kanal.

  carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
Max Brauer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 November 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 108
Sendt: 27 April 2011 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

Kunne du også høre fugle synge i højre eller venste kanal.

  carsten



den må du lige uddybe lidt nærmere :P
Til top Vis Max Brauer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Max Brauer
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 27 April 2011 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Det var kun for sjov,fordi der er andre brugere her,der kan høre fugle efter de har renset LP'erne  Læs lidt mere herinde.

    carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
Max Brauer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 November 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 108
Sendt: 27 April 2011 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

Det var kun for sjov,fordi der er andre brugere her,der kan høre fugle efter de har renset LP'erne  Læs lidt mere herinde.

    carsten



Aha du hentyder til en lille hyggelig pippelyd :) nej der var intet efter rensningen, og det skal lige siges at jeg ikke rensede efter med alkohol
Til top Vis Max Brauer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Max Brauer
 
Max Brauer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 November 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 108
Sendt: 27 April 2011 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

hehe ja der forstod jeg den ;) nej tvivler på at fuglene synger i rabalderstræde :D
Til top Vis Max Brauer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Max Brauer
 
bantan
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 16 Marts 2011
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 582
Sendt: 27 April 2011 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Ideen er faktisk rigtig god og har man mere tålmodighed mht tørretid, kan man bruge 2/3 lim og 1/3 vand, så bliver det lidt
tyndere og kommer nemmere ned i rillerne
Til top Vis bantan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bantan
 
Max Brauer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 November 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 108
Sendt: 27 April 2011 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

bantan skrev:
Ideen er faktisk rigtig god og har man mere tålmodighed mht tørretid, kan man bruge 2/3 lim og 1/3 vand, så bliver det lidt
tyndere og kommer nemmere ned i rillerne


det var faktisk ikke helt dumt tænkt, og med hensyn til ventetiden, tager det ikke længere end et par minutter per side, og hvis man har en del plader, kan man jo bare sætte én side af alle pladerne til tørring i løbet af en nat
Til top Vis Max Brauer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Max Brauer
 
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 30 April 2011 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet lim løsningen nogen gange nu og har ikke oplevet noget der gør det til noget rigtigt godt alternativ til min KAB manuale renser.

Derimod har jeg ofte oplevet at der er limrester som ikke vil rigtigt af.


Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
Max Brauer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 November 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 108
Sendt: 03 Maj 2011 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

når man renser den med lim, så husk at selve limen skal være 100% gennemsigtig, der må ikke være den mindste smule hvide pletter, da det viser at limen ikke er tør, men hvis du har en renser, så er det vel et klart valg fremfor limen, denne metode er nu kun til den lille samling hvor der ikke er budget til en renser :)

__________________
Nyt fra vestfronten
Til top Vis Max Brauer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Max Brauer
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 03 Maj 2011 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Max Brauer skrev:
når man renser den med lim, så husk at selve limen skal være 100% gennemsigtig, der må ikke være den mindste smule hvide pletter, da det viser at limen ikke er tør, men hvis du har en renser, så er det vel et klart valg fremfor limen, denne metode er nu kun til den lille samling hvor der ikke er budget til en renser :)


Der må da være en stor risiko for at en lille limrest river hele nålefanen af pickup'en?
Man skal have gode nerver...eller mange pickup'er! 

Mvh.
Niels


Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 04 Maj 2011 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Max Brauer skrev:
når man renser den med lim, så husk at selve limen skal være 100% gennemsigtig, der må ikke være den mindste smule hvide pletter, da det viser at limen ikke er tør, men hvis du har en renser, så er det vel et klart valg fremfor limen, denne metode er nu kun til den lille samling hvor der ikke er budget til en renser :)


Stadigvæk vil jeg vove den påstand at KAB EV-1 er et så billigt alternativ til de dyre maskiner.
Og limløsningen kan gå begge veje. Som sagt oplevede jeg ikke nogen reel forbedring på dem jeg rensede med lim. Men det var virkelig noget der rykkede at rense med væske og sug.

En beskidt plade kan virkelig ødelægge den fede oplevelse vinyl kan give.
At man får hevet snavs op af rillerne med lim er ganske vist, men oplever som sagt ikke at man kommer i bund.

Og det at man kan få 15 plader for en hund som er møg bel**tede og så smide dem igennem sin KAB i løbet af en lille times tid. Så har man altså hurtigt en pæn samling og tjent sin pladerenser ind, iforhold til at købe til en stykpris på 50-100,-


Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 04 Maj 2011 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

En kombi på genstridige plader må være topmålet af perfektion

__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 04 Maj 2011 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Grundighed er godt.

Perfektion er bedst
Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes