| Forfatter |
|
amarone Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 02 Maj 2011 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, ved godt at et andet punkt her i dette forum kan ligne en lille smule, meeeen.....
En god kollega har spurgt mig om/til min Squeezebox Duet. Om jeg kan anbefale den o.s.v.
Og det kan jeg sådan set godt (især hvis man har en lille smule lyst til lidt "nørderri" ).
Så var det blot, jeg lige ville høre - jeg har ikke helt føling med det mere - om der er kommet noget epokegørende nyt, som
fejer Squeexebox`en af banen? (Skal de i givet fald vælge Squeezebox Touch i stedet?)
Det er trods alt ved at være 2½-3 år siden, at jeg virkelig var inde i det. Nu om dage kører det jo bare.
OG: De skal vel have en NAS også? (det har jeg selv).
Hvad skal man vælge nu om dage? Pris?
Alt sammen skal helst være til en nogenlunde overkommelig pris, tror jeg
På forhånd TAK for hjælpen
|
| Til top |
|
| |
aakilde Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 02 Maj 2011 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke lige, om der er noget, der har overhalet Squeezeboxen, men hvis I går den vej, skal I være opmærksomme på, at receiveren max. er 16/44.1 og Touch kan køre op i 24/96...
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 03 Maj 2011 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som det fremgår i den "anden" tråd, vælger mange nu om dage Squeezebox Touch - dels grundet det aakilde skriver, dels fordi den lyder bedre, dels fordi den repræsenterer fremtiden for Squeezebox-produkterne og så selvfølgelig, at den har skærm og endda en berørings-en af slagsen.
Det man så ikke får, er en fancy fjernbetjening (men blot en standard IR). Efter din storhedstid er det dog sket det, at man kan få vældig fine apps til iPhone, Androd og iPod, som absolut er på højde med Duettens Controller.
Squeezebox Touch kan også bruges sammen med en almindelig USB-disk alene - altså uden NAS/PC. Den har indebygget en nedskaleret version af serveren. Nogle oplever denne løsning som lidt ustabil eller mangelfuld i forhold til en almindelig PC/NAS server.
Summasumarum vil jeg umiddelbart anbefale Squeezebox Touch + måske en af de ovenfor nævnte apps (hvis fancy fjernbet. er en prioritet for vedkommende)
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2011 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og jo, der er efterhånden mange måder at gøre dette på nu. Jeg vil dog sige at Squeezebox stadig ligger fint i feltet - og det er stadig blandt de billigste løsninger.
|
| Til top |
|
| |
amarone Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2011 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay. Tak skal I ha`.
Det lyder jo som om, at Squeezebox Touch i hvert fald har den bedste lydkvalitet (selv om jeg nu tvivler på, at jeg ville kunne
høre forskel - jeg synes Duet`en gør det fremragende også  )
- Og måske er Touch`en også mere brugervenlig - sådan går det jo ofte, med de nyere modeller (heldigvis da).
Men Bhaagensen: Hvordan foregår det lige, når du fortæller, at Squeezebox Touch også kan afspille fra en almindelig USB-
harddisk alene? (altså uden netværsforbindelse). - Jeg går ud fra, at du mener en ganske almindelig ekstern harddisk? (vil det
f. eks også sige en USB-pen, eller et SD-kort?)
|
| Til top |
|
| |
Peiter Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 03 Maj 2011 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
amarone skrev:
Okay. Tak skal I ha`. Det lyder jo som om, at Squeezebox Touch i hvert fald har den bedste lydkvalitet (selv om jeg nu tvivler på, at jeg ville kunne høre forskel - jeg synes Duet`en gør det fremragende også ) - Og måske er Touch`en også mere brugervenlig - sådan går det jo ofte, med de nyere modeller (heldigvis da). Men Bhaagensen: Hvordan foregår det lige, når du fortæller, at Squeezebox Touch også kan afspille fra en almindelig USB- harddisk alene? (altså uden netværsforbindelse). - Jeg går ud fra, at du mener en ganske almindelig ekstern harddisk? (vil det f. eks også sige en USB-pen, eller et SD-kort?)
|
|
|
http://www.logitech.com/da-dk/speakers-audio/wireless-music- systems/devices/5745 og klik på punktet specifikationer ... __________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
Forstærker: Vincent SV-238MK
Højttalere: Aurum Cantus Harmony
Kabler: NLE
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2011 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
amarone skrev:
Jeg går ud fra, at du mener en ganske almindelig ekstern harddisk? (vil det
f. eks også sige en USB-pen, eller et SD-kort?)
|
|
|
Jep. Læser du engelsk - for så er denne wiki-side et fint sted at starte. Husk blot at det er en uofficiell wiki, og at der måske er fejl og andre ukorrektheder - men for de store linjer, er det et OK sted at starte:
http://wiki.slimdevices.com/index.php/Squeezebox_Touch_as_a_ Home_Music_Server
|
| Til top |
|
| |
amarone Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2011 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super.
Tak skal I ha`for de fornemme svar
|
| Til top |
|
| |
svdi Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 03 Maj 2011 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu vi er ved det, er der nogen, der kender et app til Nokia's symbion, til at styre SB med?? Bortset fra Squeezecenter på internetbrowseren, som er en dårlig løsning?
__________________ Bas er en dejlig ting!
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2011 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror ikke der findes nogen. Du kan prøve med 'handheld'-skinnet - det er OK, men ikke på højde med de andre nævnte apps/Controlleren.
I din mobil-browser - skriv: 'http://server-ip:9000/handheld'
|
| Til top |
|
| |