Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 19:26   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Brummen fra RIAA-forforstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Filip_kbh
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Maj 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 06 Maj 2011 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Hej
Jeg har lige købt en Cambridge 640P, men jeg er ikke helt tilfreds. Der er utroligt meget summen selv når min pladespiller ikke er tilsluttet. Jeg fandt så ud af at hvis jeg forbinder min pladespillers jord til min forstærker i stedet for Cambridgen, ja, så er der næsten ingen støj. Er det en fejl i Cambridgen, eller er det helt normalt at det skal være på den måde?

På forhånd tak for hjælpen.
Filip
Til top Vis Filip_kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filip_kbh
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 06 Maj 2011 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Filip_kbh skrev:
Hej
Jeg har lige købt en Cambridge 640P, men jeg er ikke helt tilfreds. Der er utroligt meget summen selv når min pladespiller ikke er tilsluttet. Jeg fandt så ud af at hvis jeg forbinder min pladespillers jord til min forstærker i stedet for Cambridgen, ja, så er der næsten ingen støj. Er det en fejl i Cambridgen, eller er det helt normalt at det skal være på den måde?

På forhånd tak for hjælpen.
Filip

Det er ikke unormalt med en extern RIAA at pladespillerens stel skal på forstærkeren.



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 07 Maj 2011 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv en løs RIAA og har stel tilsluttet her, men jeg kan også gøre det på linietrinnet og være brum og støj fri. Der er tale om Acurus RL11 (linietrin) og P10 RIAA. Så længe der bare er stel, så betyder det intet på hvilket apparat.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Filip_kbh
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Maj 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 07 Maj 2011 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Det betyder meget på mit apparat. Hvis jeg forbinder pladespillerens jord til forstærkeren, er der ingen støj eller brum. Tilslutter jeg jorden til den eksterne RIAA, er det helt uudholdeligt.

Men tak for svar, jan_stevns

Er der i øvrigt nogen der ved om der er indbygget "hak-undertrykkende" teknologi i den dims, for jeg sværger at der plejer at være bestemte hak i et par af mine Wham-plader (ingen jokes, tak), men med Cambridgen er de helt væk. En glimrende lille RIAA-forstærker der har givet helt nyt liv til min pladesamling. Jeg fortryder nu at jeg for et par år siden gav en del af mine plader væk til velgørenhed
Til top Vis Filip_kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filip_kbh
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 07 Maj 2011 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Det lyder da meget mystisk med sådan en hak fjerner. Det kunne måske også være et højfrekvent pift, der er overført til lp'en, som så din riaa fjerner, fordi den er skåret tidligt af i de aller øverste oktaver, eller derover. Men kun en tanke. Med hensyn til dit brum, så prøv at tilslutte stel til en af skruerne på riaa'en. Forsvinder brummet på denne måde, er det fordi at Cambridge har isoleret stel skruen fra kabinettet. Normalt sidder den direkte i kabinettet. Stel skruen kan så internt være forbundet med en stump ledning til printet et sted. Det kan jo være godt og skidt. Du kan jo åbne den og kigge. Det er hvad jeg kan komme på lige nu.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes