| Forfatter |
|
Vinyljesper Forum Bruger


Bruger siden: 05 Maj 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 76
|
| Sendt: 13 Maj 2011 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Her til aften knækkede nålen på min pickup... ud af det blå.. Den har spillet fantastisk for mig de sidste par år.
Mit udstyr er som følger:
Holfi Integra 8 forstærker
Audiovector Mi3 Signature
Pro-Ject 6.9 pladespiller
Pickup: Goldring G1042
Jeg er rigtig meget tilfreds med lyden. en ny nål til pickuppen koster omkring 1500. Så er spørgsmålet om jeg skal få bestilt denne, eller om der er nogen der sidder med et forslag som kunne være bedre? Endda måske til billigere penge.
Jeg vil helst ikke gå ned i lydkvalitet og syntes den Goldring G1042 lød fortræffeligt! __________________ Vinylsamler og Holfi-lover :)
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 13 Maj 2011 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej VinylJesper
Så bør du da købe en ny nåle forpart, da det jo er en mm pick up. Var det en mc, skulle hele pick uppen skiftes. Hvis din arm, altså pick up armen kan bære den, kunne du måske vælge en Goldring Electro ll mc, som en en high output til mm indgangen. Den kan pga mc princippet og Van den Hul diamant løfte din lp lyd et par grader op ad.  Eller også denne Audio Technica 440ml. Det er vist en mm type.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Vinyljesper Forum Bruger


Bruger siden: 05 Maj 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 76
|
| Sendt: 01 August 2011 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er ikke helt klar over om der er mc forstærkning i min holfi integra (?) __________________ Vinylsamler og Holfi-lover :)
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 01 August 2011 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Vinyljesper
Integra 8 har kun linie indgange. På Selctoren står der godt nok Phono, men der skal et print i med riaa. Du kan løfte på låget og se, om der sidder et print. Det fremgår meget tydeligt. Du kan også købe separat riaa fra Holfi.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 01 August 2011 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holfi ?
Er de ikke lukket ?
|
| Til top |
|
| |
HIFI IS FUN Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 01 August 2011 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej vinyljesper.
først skal du vide hvad din arm vejer og derefter kan du vælge ud fra dette det er ret afgørende at vide.
snak med inportøren som sælger din pladespiller.de ved nok en del om din arm.
,mvh kenn
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 01 August 2011 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Holfi Integra 8 jeg havde var med MM riaa modul i.
Jeg mener kun den blev lavet med MM riaa modul, hvis man skulle bruge en mc input, skulle man have en ekstern mc step up.
Correct me if I´m wrong.
Iøvrigt en vellydende forstærker.
|
| Til top |
|
| |
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 01 August 2011 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror Pro-ject arme er mest velegnet til MM typer, en 1042 er en ganske fremragende løsning som du allerede var tilfreds med så prøv at se om du kan handle en ombytter. Den kan vist også bruges med en 1022 nåle forpart skulle du ønske en billig løsning.
mht riaa så kunne du som opgradering overveje en separat løsning, disse kan give det der mangler" ifht indbyggede, f.eks Graham Slee, Lejonklou, Rega Fono, osv..
|
| Til top |
|
| |
Vinyljesper Forum Bruger


Bruger siden: 05 Maj 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 76
|
| Sendt: 03 August 2011 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
kvickly skrev:
|
Jeg tror Pro-ject arme er mest velegnet til MM typer, en 1042 er en ganske fremragende løsning som du allerede var tilfreds med så prøv at se om du kan handle en ombytter. Den kan vist også bruges med en 1022 nåle forpart skulle du ønske en billig løsning.
mht riaa så kunne du som opgradering overveje en separat løsning, disse kan give det der mangler" ifht indbyggede, f.eks Graham Slee, Lejonklou, Rega Fono, osv..
|
|
|
Hvor kan man handle en ombytter ? :-)
Jeg kan kun finde reservedels nåle til G1042 for omkring 1600~ kr inkl fragt, for nålen, ik pickup. Det er kun nålen jeg skal bruge. Men hvis kan spare noget ved at bytte den gamle ind ville det være fedt! :D __________________ Vinylsamler og Holfi-lover :)
|
| Til top |
|
| |
Damnit Udelukket fra forum


Bruger siden: 16 April 2011 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 03 August 2011 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |