Bruger siden: 20 Juli 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 149
Sendt: 18 Maj 2011 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
Jeg har købt et sæt diskant-paneler fra nogle Quad ESL 57 som skal bruges til at lave en hybridhøjttaler. Jeg har tænkt mig at
placere alle dele i foden, således alle tilslutninger foregår dér. I designet opererer diskantpanelet med 6 kV spænding og jeg
tænkte på hvordan det vil påvirke lyd/andet hvis der vil gå 4 kobberplader/aluminiumsplader fra bund til top? - jeg frygter at jeg
laver en ond kondensator!
Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1282
Sendt: 19 Maj 2011 kl. 05:56 | IP-adresse registreret
Hvis du mener at du skal "føde" dit panel med 6kV fra bunden kan du evt. nøjes med mark-hegns tråd! Det til nedgravning har
en 1mm kvadrat center leder og isolering på ca. 5mm således at du ikke får gennemslag. Sådan to kan placeres tæt på
hinanden i et evt. hjørne.
__________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
Bruger siden: 20 Juli 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 149
Sendt: 19 Maj 2011 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
Hej Flemming
Det lyder som en god plan - det er vel også noget man kan få i Harald nyborg..?
Hvordan med højttalersignalet? - kan + og - komme til at "støje"? - jeg har 50 cm at gøre godt med i bredden, så jeg burde
kunne placere disse tilpas langt fra hinanden..
Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1282
Sendt: 20 Maj 2011 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
Anima skrev:
Hej Flemming
Det lyder som en god plan - det er vel også noget man kan få i Harald nyborg..?
Hvordan med højttalersignalet? - kan + og - komme til at "støje"? - jeg har 50 cm at gøre godt med i bredden, så jeg burde
kunne placere disse tilpas langt fra hinanden..
Vil tro du ka' få det i HN. Jeg forstår ikke det med højttaler signalet kan støje? Det er lav ohmet og der burde ikke kunne
komme "indstråling". Du skal vel bare forbinde på + og - på trafoen til højtone panelet?
__________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum