| Forfatter |
|
Krede :) Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 398
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Jeg har fået til opgave at finde et meget billigt surround sæt til en kammerat. Hans budget er omkring de 3k, og for dem skal han have højttalere og receiver.
Jeg fandt dette sæt, som har fået gode anmeldelser: http://uk.europe.creative.com/products/product.asp?prod=253
Kan i anbefale andre low budget systemer? Prisen skal ligge på allerhøjst 4k.
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
abj_eskimo Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Krede :)
Når du siger Reciver, så er det jo med indbygget radio. Jeg går udfra du bare mener forstærker...
Nå, men jeg ville helt klart vælge Logitechs Z680 istedet. De har meget mere power og lyder kanon (har HTX certafikat hvis du kan bruge det til noget?).
Sættet koster 2800 + fragt, og det sparker seriøst røv (prisen taget i betragting), og lyder også meget godt. Kan nok ikke spille en større stue op, men et mindre værelse/rum klare det uden problemer. Ville helt klart vælge det frem for Creatives Inspire 5700.
Hvor stort er det rum det skal spille i?
Her er en lille test af systemet:
http://gear.ign.com/articles/375/375816p1.html
|
| Til top |
|
| |
Krede :) Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 398
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eskimo, ja forstærker er fint, radioen er unødvendig...
Tror du på nogen måde det ville være muligt at finde et "rigtigt" system bestående af 5.1 system og en "rigtig" forstærker/reciever?
Hvis vi nu siger at han kan få en god brugt receiver for lidt under 2k, hvilke højttalere skal man så satse på, hvis man har 2-3k til rådighed?
|
| Til top |
|
| |
abj_eskimo Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... Tror da godt det kan lade sig gøre. Jeg ved bare ikke rigtigt hvad man kan købe af brugte sorrund systemer til de penge som spiller godt...
Hvad med Tannoy FX 5.1 højtaler sæt??? Har ikke hørt det selv, men det har fået meget gode anmeldelser
Kan købes nyt for 2,5K hos www.audiosound.dk og div. andre forhandlere.
En lille anmeldelse af sætttet:
http://www.audioholics.com/productreviews/loudspeakers/Tanno y_FX5.1_review_p3.html .
Hvis det ikke lykkes for dig at finde noget "rigtigt" hifi, så syntes jeg lige at du skulle overveje Logitechs Z-680 endnu engang... Det er på 505W, (62W front+bag, 69W center, og 188W sub (W = Udgangs effekt) og er rigtigt godt til sorround. Duer også fint til (især moderne) musik og det skal bare smækkes til en DVD afspiller/ computer... så køre det. Jeg blev utroligt overrasket over hvor meget (god) lyd der kom ud af de højtallere (og subben, den er faktisk temmelig vild). Kan spille temmeligt højt, men også godt. Hørte engang et Yamaha sorruond sæt der var på tilbud til 2,5K, og det fik rigtigt meget smæk (min mening) i forhold til Logitech Z-680 (Yamaha sættet var koblet til en Yamaha Reciver).
Jeg kan desværre ikke hjælpe ret meget mere, da det med brugte= ældre sorrund systemer ikke 'LIGE' er det jeg ved mest om... Vent og se om der ikke skulle være nogle andre der kunne hjælpe.
Ellers, held og lykke.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Expert har i øjeblikket tilbud på en kombi-pakke fra Yamaha med receiver, dvd og højttalersystem til 4500 kr. Det ville jeg nok overveje i stedet for computer-systemerne!
Har han ikke noget at bruge dvd´en til kan han jo evt. sælge enten Yamaha´en eller den han har stående nu, og få lidt af kapitalen ind igen! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Daring Dane Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 01 April 2004 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Merlin har haft et system fra JVC - JVC THA 55, hvis jeg ikke husker meget galt. Det er/var på tilbud til 3999 kr - spar 2000 kr. Expert har samme sæt på tilbud til 4999 kr - her får du 25 film med i købet.
Hvis det primært skal bruges til film, så vil jeg mene, du sagtens kan leve med det - prisen taget i betragtning. Et medlem i min familie har købt det, og jeg må sige, at jeg er imponeret over filmlyden, prisen taget i betragtning.
Held og lykke her fra!
Daring Dane |
|
| __________________ Harman Kardon AVR 5500, Harman Kardon DVD 25,
Dynaudio Audience 82, Dynaudio Audience 122C, Tannoy R1
|
| Til top |
|
| |