Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 00:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Byt af forstærker?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
danielskov89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2011
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 25 Maj 2011 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Hey H4A

Har brug for et godt råd:

Jeg har fået et tilbud på at bytte min (næsten nye) Yamaha forstærker RX-V1067 til en Musical Fidelity A5 CR for- og effektforstærker. Jeg kender dog intet til den sidstnævnte, andet end den vist har nogle år på bagen, er til stereo og vist nok var pænt dyr da den var i produktion.

Mit spørgsmål: Er der nogle som kender til de 2 forstærkere, og evt. kan fortælle mig lidt om dem?
(Alternativt give deres mening til kende, om det er et godt byt)?

Thx!

Mvh.

Daniel
Til top Vis danielskov89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af danielskov89

madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 Maj 2011 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Hvilke højtaler har du og har du hørt den anden forstærker , det kan jo være du ikke kan li lyden.Mener Yamaha har en meget solid lyd med god bund og er meget strømstærk.

madmax

Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax

danielskov89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2011 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Har et sæt Mantra 60, men nej, jeg har ikke hørt den anden forstærker.
Tråden er mest tænkt som en tråd med inputs fra folk der eventuelt kender MF'erne :)

Yamaha'en gør det ganske udemærket ja, jeg vil bare gerne skyde nogle penge i noget klasse stereo i stedet for middelmådig surround :)
Til top Vis danielskov89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af danielskov89

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 Maj 2011 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Den Musical Fidelity combo spiser den Yamaha til middag i stereo.

der er ikke nogen sammenligning i stereo, da Yamahen er en dedikeret surroundforstærker, og ikke helt i mål til stereo,men hvis du stadigvæk vil have surround, så behold Yamaha, og køb MF til dedikeret stereo, det ville jeg gøre

har du ikke pengene her og nu, så spar sammen til det, det vil du få mest ud af på den lange bane,

det har jeg gjort, og jeg ved godt det er p***e svært at vente, uha hvor var det svært, men så er glæden desto større når det lykkedes 

jeg prøver ikke på at være smart ass just some good advice, thats it

danielskov89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2011 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Tak for rådet, jeg opfatter det slet ikke som smart-ass..

JEG KAN BARE IKKE VENTE

Jeg overvejer, i stedet for en stor surround forstærker med tilhørende dyre højttalere at investere i en soundbar, da jeg egentlig ikke rigtig får brugt surround-setuppet til meget mere end en film i ny og næ og ellers musik..

Kan godt se fornuften i at beholde yamaha'en og spare sammen, men det tager bare så f*****s lang tid i mit tilfælde

Men kender du mere til MF, andet end at det er en god forstærker (min bekymring går på, at det er en gammel dreng efterhånden, og at den måske ikke kan leve op til nutidens forstærkere?)

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 Maj 2011 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

jeg ville se på hvor mange penge der er til rådighed til at købe forstærker for, og så kigge lidt rundt omkring på div fora og butikker, for at se hvad de har, mht. M F lyd er den stram og dynamisk i klangen, det med alderen kan være et problem, da M F bliver ret varme i drift, så du skal nok lige have checket den, for evt skavanker, som feks udtørrede kondensatorer, giver sig som regel til kende ved noget baggrundsbrum i lydbilledet

danielskov89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2011 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Super, tak for input.. Jeg vil overveje det nærmere, for kan godt se at det måske er lidt et sats.. :)

Mvh

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes