Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 13:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Creative Sound Blaster X-Fi HD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 26 Maj 2011 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

nogen erfaring med dette lydkort/DAC? syntes det er fedt jeg har mulighed for at sætte mit tv til den med phono line in også men hvor god er den mht usb? :) er der nogen flere begrænsninger når det er mini-usb istedet for almindelig usb indgang? :)

lige et link hvis der er uklarhed over hvilken DAC vi taler om:

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=622999

Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear

McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 26 Maj 2011 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har et i mit arbejdssetup og jeg synes det er et super køb til prisen. Jeg har aldrig ladet mig forskrække af at der stod Creative på pakken og dette kort yder godt. Den indbyggede hovedtelefonforstærker giver et lille løft, men jeg vil nu anbefale at slutte linieudgangene på en "rigtig" hovedtelefonforstærker.

Hvad mener du med hvor god den er med hensyn til USB? Det er et af de bedre eksterne lydkort på markedet.

Jeg må hellere tilstå at der er en smule malurt i bægeret... For et par dage siden kom der en skinger lyd i hovedtelefonerne og så stod kortet af. Det bliver selvfølgelig en RMA-sag og så forventer jeg snart at have et nyt kort.

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 27 Maj 2011 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

jeg tænkte bare at siden usb indgangen er mini udgaven så kunne det være der var nogle lydmæssige begrænsninger? jeg skal jo slutte den til min forstærker og højtalere via computeren :)

men kører du kun via dine hovedtelefoner? :)

uh det lyder ikke så godt, hvor længe har du haft den?

Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Maj 2011 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Mini USB har ingen betydning - signalet er digital og størrelsen af forbindels kan ikke have betydning (måske mekanisk, men ikke ift. hvor godt signalet kommer ind i PC'en).

Fedt at se en RIAA forstærker.

Lydkvaliteten i forgængeren var rimelig god (på niveau med en CD afspiller i 1500 kroners klassen), men softwaren der fulgte med var dårlig.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 27 Maj 2011 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

sofwaren er såmænd heller ikke noget jeg har tænkt mig at anvende da jeg blot skal bruge noget der kan klarer mit digitale signal fra computeren :)

McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 27 Maj 2011 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

LoudandClear skrev:

jeg tænkte bare at siden usb indgangen er mini udgaven så kunne det være der var nogle lydmæssige begrænsninger? jeg skal jo slutte den til min forstærker og højtalere via computeren :)

men kører du kun via dine hovedtelefoner? :)

uh det lyder ikke så godt, hvor længe har du haft den?

Jeg hører kun via hovedtelefoner, men lyd ud går gennem "line"-out og ikke den integrerede hovedtelefonforstærker, selvom den ikke er dårlig.

Jeg mener jeg købte den i januar, men jeg er ikke bange for kvaliteten, jeg tror bare jeg lige har ramt en ene der ikke kunne stå distancen, jeg havde forgængeren, mener den hed X-Fi Surround 5.1, som bare kørte derudaf.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes