Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Meridian (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mali
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Maj 2011 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Hej

Hører gerne om der er brugere herinde, som har erfaring med at bruge en Meridian G61r som forforstærker/dac i en stereoopsætning. Tænker selvfølgelig mest på de lyttemæssige erfaringer.

VH
Mali

Til top Vis mali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mali

Sir Round
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2005
Sendt: 30 Maj 2011 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har en G68, som har næsten samme indmad. Selvom Meridian styrke ligger i surround kan den sagtens følge med de bedste i stereo. Her er det blot et spørgsmål om du kan lide Meridans lyd eller fortrækker en af konkurrenternes. Jeg har specialt være glad for dens evne til at håndter div. kilder med dårlig jitter, som f.eks. min squeezebox.
Til top Vis Sir Round's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sir Round

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 Maj 2011 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

mali skrev:

Hej

Hører gerne om der er brugere herinde, som har erfaring med at bruge en Meridian G61r som forforstærker/dac i en stereoopsætning. Tænker selvfølgelig mest på de lyttemæssige erfaringer.

VH
Mali

Jeg har en Meridian G68ADV, jeg synes den gør det godt i både surround og stereo. Meridian G61R er hvad man kan kalde lillebror'en til til G68'eren. Med en G98DH, er man godt kørende i stereo. Jeg vil råde dig til at gå ud at lytte. Jeg ville nok, vælge en decideret stereo forforstærker, hvis du kun vil bruge den i stereo. Meridian laver jo også forforstærkere i ren stereo, har dog ikke hørt dem.

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

mali
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2010
Sendt: 31 Maj 2011 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Tak for tilbagemeldingerne. Kører I med Meridian højtalere eller køres der analogt ud af jeres G68?

Jeg har lyttet lidt til Meridian og det har jo vakt min interesse. Har dog kun hørt det med digital forbindelse til Meridian højtalere.

På sigt kunne jeg sagtens tænke mig at bruge sorround muligheden, men det et absolut stereogengivelsen, jeg vægter højest. Men vis en Meridian processor kan følge med andet udstyr i stereogengivelse, så er det jo kun et ekstra plus.

Til top Vis mali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mali

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 Maj 2011 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

mali skrev:

Tak for tilbagemeldingerne. Kører I med Meridian højtalere eller køres der analogt ud af jeres G68?

Jeg har lyttet lidt til Meridian og det har jo vakt min interesse. Har dog kun hørt det med digital forbindelse til Meridian højtalere.

På sigt kunne jeg sagtens tænke mig at bruge sorround muligheden, men det et absolut stereogengivelsen, jeg vægter højest. Men vis en Meridian processor kan følge med andet udstyr i stereogengivelse, så er det jo kun et ekstra plus.

Hej jeg kører med effektforstærkere, analog ud fra min G68ADV ud til passive højtalere. Jeg går og overveger om det på sigt skal skiftes ud til aktive Meridian DSP højtalere, det er rimelig bekosteligt. Desuden skal jeg lige først ud at høre hos en forhandler, hvordan et fuldt aktivt system lyder. Det tiltaler mig lidt, og på den anden side ikke, man låser sig jo fast. Hvis pengepungen ikke var et problem, er jeg ret sikker på jeg havde valgt et aktivt system. Du kan se, mit setup, hvordan jeg har valgt at sammensætte det, her på siden.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=81991&K W=JackD&PN=0&TPN=1

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes