Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 18:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Forstærker til pladespiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kadia
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 06 Juni 2011 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

hej!

Jeg er ved at købe en forstærker til min pladespiller, og er faldet over en SONY TA-F161, med Watt (RMS) 40W. Hvad har watt'en af betydning, og ville en sådan forstærker kunne fungerer ordentligt?


På forhånd tak!
Til top Vis Kadia's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kadia
 
BertelB
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 657
Sendt: 06 Juni 2011 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

For at kunne afspille fra en pladespiller skal man brug en RIAA forstærker. Der er tre muligheder:
1: Den kan sidde i pladespilleren, det gør den typisk ved billige nye pladespillere.
2: Det kan være en boks for sig selv, de koster fra 300,-
3: Den kan sidde i forstærkeren, det gjorde den typisk førhen, moderne forstærkere har det normalt ikke.

Watt fortæller noget om hvor højt forstærkeren kan spille.
Til top Vis BertelB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BertelB
 
BertelB
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 657
Sendt: 06 Juni 2011 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg lige kan se har den Sony forstærker en RIAA forstærker indbygget, og vil så kunne kobles til en pladespiller.
Til top Vis BertelB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BertelB
 
Kadia
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 06 Juni 2011 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Perfekt :) Jeg har nemlig lige købt pladespiller fra SONY, men var ikke klar over, at der skulle ekstern forstærker til. Så det skulle der lige styr på.

Tusind tak for hjælpen :)
Til top Vis Kadia's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kadia
 
BertelB
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 657
Sendt: 06 Juni 2011 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Sony forstærkeren har en "phono" indgang, det er den du skal bruge til pladespilleren.
Til top Vis BertelB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BertelB
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes