Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 23:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Denon AVR-3808/2* effekttrin/BI-AMP (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 09 Juni 2011 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Meget simpelt spørgsmål... hvor jeg er meget i tvivl om hvordan det hele skal sættes op med mine nye Dali Mentor 6 LE (som jeg er rigtig rigtig spændte på at få sat til helt rigtigt):

Har luret hvordan jeg bruger højttaler kablerne, men mangler lige det sidste hvad angår SIGNAL kablerne! fra receiver og over til hver effekttrin. Vælger at køre hver enkelt effekttrin til hver sin højttaler og bruger derfor ikke den mulighed, at bruge den ene effekt til ren BAS og den anden til ren MELLEMTONE/DISKANT.

Så hvilke signal kabler skal her bruges?? er det et Y-kabel (enkelt RCA) der skal på hver PRE-OUT, med dertil hørende RCA/RCA over i hver effekttrin (L/R), så lad os sige, VENSTRE effektdel af det ene effekttrin bruges som BAS og det andet, HØJRE, bruges til MELLEMTONE/DISKANT??

Eller hvordan skal det gøres med denne opsætning? Hvad er rigtigt og hvad er forkert?

Kom meget gerne med LINK til rigtige kabler der skal bruges og hvordan de konfigureres! Så bliver jeg rigtig meget glad for livet.

Mvh. René

Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 Juni 2011 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

I princippet er det nok med ét phonokabel til hver effektforstærker og så splitte signalet ved forstærkeren til de 2 kanaler med denne :

http://www.av-cables.dk/lydkabler/phono_kabel/phono_adap_kab el/high_quality_subwoofer_splitter_3961_da.html

Hvis du bruger et dobbelt (stereo) phonokabel til hver effektforstærker skal du i stedet bruge denne splitter :

http://www.av-cables.dk/lydkabler/phono_kabel/phono_adap_kab el/phono_han_til_2_x_phono_hun_02_m_3960_da.html

Der er næppe den store kvalitetsforskel på de 2 løsninger, men den sidste er den dyreste hvis du bruger dyre phonokabler.

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Juni 2011 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Mange tak for svaret, det er jo meget lige ud af landevejen så.

Har i forvejen noget profigold kabel til det tidligere brokobling-brug, som jo nok er fint nok til jobbet, hvor jeg self. kun har kørt med 1 stk. phono kabel til henholdsvis den ene og 1 til det andet effekttrin.

Havde bare en idè om at et Y-link SUPRA kabel hvor alt var samlet i ét i, ville være bedre, da det så kun ville være "ren" samme kabel og ikke nogen splittere imellem de forskellige signal kabler. Først nu sidder jeg og tænker på at 2 splittere self. er nok fra hver phono jeg har i forvejen, indtil effekttrinene!!  Små detaljer har da skabt stor forvirring..

Så tak for svaret nesdam.

Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes