| Sendt: 23 Juni 2011 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
BaSsE_- skrev:
hey er der nogle elektronik nørder, der kan hjælpe med at lave en dock på en ipod højttaler? jeg for stiller mig dette kabel
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTL_rD50a4VEU5Ybk2gW ymoAHCwqwZwHXn382d9Qp0ylmPYQco-
Kan man så lave noget med en indbygget strømforsyning, ved at modificere usb stikket eller noget???
det bare om en ipod kan tåle 12v 5a, som mit forstærker modul skal have et TA2024??
Hjælp please..
 |
|
|
Normalt er det en god ide at samle sig en viden inden for simpel elektronik inden man kaster sig ud i noget. Når det er sagt, så vil jeg jeg bare lige understrege, at amperene i forsyningen intet har med mængden af din iPods forbrug. Din telefon adapter bruger jo heller ikke 2300watt (230v x 10A), fordi den er sat til stikkontakten.  Men din iPod kan IKKE tåle 12volt! Derfor skal du regulere spændingen med en spændingsregulator. Siden USB køre med 5volt, er det du skal bruge en 5volt regulator (lm7805). Sådan en herEfter regulatoren skal der hels side en lille kondensator til at jævne strømmen. Her
Men du skal også have en køleplade til regulatoren. HerNår du skruer kølefladen på, skal du for guds skyld huske at kølefladen er i forbindelse med stel (nulpunktet) så hvis den positive del af batteriet røre fladen kortslutter du batteriet, og regulatoren dør. __________________ Dan R. Hansen
|