| Forfatter |
|
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 22 Juni 2011 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 22 Juni 2011 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det fremgår meget tydeligt af side 3-4 i manualen.
På de to dipswitche med 10 omskiftere, skal kontakt 4 sættes på "on" - alle øvrige skal være "off". Det giver 100 ohm - men prøv dig lidt frem.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 22 Juni 2011 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
|
Det fremgår meget tydeligt af side 3-4 i manualen.
På de to dipswitche med 10 omskiftere, skal kontakt 4 sættes på "on" - alle øvrige skal være "off". Det giver 100 ohm - men prøv dig lidt frem.
|
|
|
Det ville jeg også mene. Men der står jo at hvis 100 er på on 94 på on og sidst 12 på on er value 100 ohm eller???
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 22 Juni 2011 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sigma, tror du misforstår  , du kigger værdien foroven, og sætter dip switchene nedaf 1-9 til det der står, 100ohm=switch 3-on resten off, 94ohm=3+4 on resten off, 12ohm=alle on, osv. osv.  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 22 Juni 2011 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Sigma, tror du misforstår , du kigger værdien foroven, og sætter dip switchene nedaf 1-9 til det der står, 100ohm=switch 3-on resten off, 94ohm=3+4 on resten off, 12ohm=alle on, osv. osv. . |
|
|
Mange tak :-)
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 24 Juni 2011 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
|
Det fremgår meget tydeligt af side 3-4 i manualen.
På de to dipswitche med 10 omskiftere, skal kontakt 4 sættes på "on" - alle øvrige skal være "off". Det giver 100 ohm - men prøv dig lidt frem.
|
|
|
Det fremgik åbenbart ikke tydeligere end hverken du eller jeg kunne sætte den til 100 ohm. Iflg ASR himself, er det 3. knap der skal sættes på on -
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 24 Juni 2011 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
janils skrev:
|
Det fremgår meget tydeligt af side 3-4 i manualen.
På de to dipswitche med 10 omskiftere, skal kontakt 4 sættes på "on" - alle øvrige skal være "off". Det giver 100 ohm - men prøv dig lidt frem.
|
|
|
Det fremgik åbenbart ikke tydeligere end hverken du eller jeg kunne sætte den til 100 ohm. Iflg ASR himself, er det 3. knap der skal sættes på on - |
|
|
Det står der jo også i manualen ... jeg læste forkert! Det er jo ikke atomvidenskab det her - bare kontakter.  __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 24 Juni 2011 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
sigma6 skrev:
janils skrev:
|
Det fremgår meget tydeligt af side 3-4 i manualen.
På de to dipswitche med 10 omskiftere, skal kontakt 4 sættes på "on" - alle øvrige skal være "off". Det giver 100 ohm - men prøv dig lidt frem.
|
|
|
Det fremgik åbenbart ikke tydeligere end hverken du eller jeg kunne sætte den til 100 ohm. Iflg ASR himself, er det 3. knap der skal sættes på on -
|
|
|
Det står der jo også i manualen ... jeg læste forkert! Det er jo ikke atomvidenskab det her - bare kontakter. 
|
|
|
Hehehe...ja heldigvis :-) Men jeg må indrømme jeg ikke fatter meget af den formel på siden, hvor man udregner ohm.
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 24 Juni 2011 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nu ikke så svært. De modstandsværdier der kobles ind står ude til højre. Med den pågældende switch indkobles modstande parallelt med de 47 k ohm, der sidder fast. Kobler du flere ind, får du tilsvarende 2, 3 eller flere modstanden i parallel. Reelt vil de 100 ohm parallelt med de 47 kohm give 99,78769 ohm - men 100 ohm er tæt på! Afvigelsen er langt mindre end modstandenes tolerancer.
Faktisk kan du lave mange flere modstandsværdier end dem der står i manualen. Læg dem ind i et regneark og begynd fra en en ende af - der er mange kombinationsmuligheder. Flere af dem ligger dog meget tæt.
Princippet har også været brugt til volumenkontroller med relæer.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |