| Forfatter |
|
Bowe Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2011 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 25 Juni 2011 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Jeg har en Philips rejsegrammofon 423, som jeg er meget glad for. MEN, den kan ikke længere spille singler. Når pickup'en og armen når ind omkring en singleplade, vil armen ikke længere ind mod pladens midte. Den endten holder sin position og gør at pladen nærmest spiller i hak, eller armen ryger tilbage til stop/start position.
Hvad kan en løsning være???
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 25 Juni 2011 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at åbne den og se om ikke de små stænger der styrer mekanikken ikke skulle sidde fast, eller hoppet af.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Bowe Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2011 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 05 Juli 2011 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej og tak for ideen. Jeg har forsøgt at åbne pladespilleren, men der er ingen skruer og jeg er lidt bange for at knække plastdelene. Er der en speciel måde jeg skal åbne pladespilleren på?
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 05 Juli 2011 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ingen skruer, bliver du nødt til, at lirke den fra hinanden med en skruetrækker. Den er sandsynligvis klikket sammen på samme måde som bagklappen på en mobil f.eks. Der sidder sikkert nogle tapper du skal skubbe til side for at åbne den. Giv dig god tid og prøv dig frem. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Bowe Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2011 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 08 Juli 2011 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Mange tak for informationen. Jeg prøver at lirke den fra hinanden og gør det stille. Lover at vende tilbage med en opdatering :O) God weekend.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 08 Juli 2011 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak. Prøv om ikke du kan lirke tallerken af. Måske er der skruer derunder. Sær to tommelfingre på centerspillen og put fingene fra hver hånd i de huller i tallerkenen og tryk ned med tommelfingrene mens du trækker op ad med de andre fingre.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Bowe Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2011 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 27 Februar 2012 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har været en lang proces, men pladespilleren virker igen. Fik løftet tallerken af og har justeret på nogle af de stænger der sidder under. Den kan nu spille det hele, men nu vil armen så ikke længere gå tilbage til neutral position igen, nok en justeringsfejl. Men bedre at kunne spille mine plader, end ikke at kunne :O)
Mange tak for hjælpen :O)
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 27 Februar 2012 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv tak.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
canielsen Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 27 Februar 2012 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bowe skrev:
|
Det har været en lang proces, men pladespilleren virker igen. Fik løftet tallerken af og har justeret på nogle af de stænger der sidder under. Den kan nu spille det hele, men nu vil armen så ikke længere gå tilbage til neutral position igen, nok en justeringsfejl. Men bedre at kunne spille mine plader, end ikke at kunne :O)
Mange tak for hjælpen :O)
|
|
|
Hvis du sender mig en privat besked med din mail adresse, så kan jeg sende dig en servicemanual til din pladespiller. (Den hedder iøvrigt 22GF423) Den servicemanual jeg har, indeholder godt nok hovedsageligt diagrammer over de elektriske dele. Men du kan også få servicemanualen til 22GC003, hvor mekanikken skulle være nogenlunde det samme, og i denne manual er der nævnt lidt om justering.
|
| Til top |
|
| |