| Forfatter |
|
Wega Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 475
|
| Sendt: 01 Juli 2011 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa. Jeg er i gang med at samle mig et lille anlæg til mit badeværelse. Jeg regner med at bestille en Denon M38 med DAB, og så skal jeg have et sæt højtalere til. Jeg regner med at skal ind og høre Dali's nye Zensor 1, som ser ud til at have fået fine anmeldelser. Ud over det er det en passende størrelse, den fås i hvid og prisen er fornuftig. Men er der andre højtalere i samme prisklasse og størrelse, som jeg også burde give en chance? Jeg kan måske godt give mig og ofre lidt mere per højtaler, men konen følger meget med i hvad jeg bruger af penge på det, så vi skal ikke ret meget længere op i pris  Bonus spørgsmål: Skulle der være nogle problemer i at bestille Denon'en hjem fra England? Jeg tænker på eventuelle kompatibilitets problemer med strømstik eller tilbehør?
|
| Til top |
|
| |
Wega Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2011 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ingen der har nogle bud?
|
| Til top |
|
| |
beeos Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 03 Juli 2011 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender ikke mange højttalere i den prisklasse her - men jeg har hørt de Zensor 1 og jeg må sige at man får MEGET for pengene. Du får et ret fint design, samt en højttaler der kan give et godt 3d perspektiv, samt en ret overraskende dybde.
Men jeg skal ikke sige om man kan få noget der bedre til omkring samme pris, men du kan bestemt få masser der er dårligere til 2-3-4 gange mere end prisen på de Zensor :)
|
| Til top |
|
| |
The Real Wiz Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1001
|
| Sendt: 03 Juli 2011 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
du skal også se på monitor audio bx 1 det er en rigtig fin lille højtaler. de fås hos tapeconnection i århus. der er også en bruge anmeldelse af bx 2'eren her på siden som du kan læse.
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 03 Juli 2011 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis dit badeværelse er et typisk et af slagsen med hårde klinker på alle flader, vil jeg tro at nærmest alle højttalere vil spille ringe derude grundet rumklangen.
Elers er det bare at komme ud og lytte i forskellige forretninger.
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Wega Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2011 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super med noget feedback, det er jeg rigtig glad for. Lyder til at de der Zensoe ikke er et helt ringe valg i hvert fald. :)
Jeg vil sørge for at få undersøgt lidt nærmere med både BX1 og BX2, og se om det er noget der tiltaler.
Ellers er jeg også blevet tilbudt en hjemme bygget højtaller med XT19 diskanter og HDS exclusive 4,25 bas/mellemtoner. Nu kender jeg ikke meget til enkelte enheder, så hvis nogen har nogle kommentarer til disse enheder er de hjertelig velkommen til at komme med dem. :)
Til Thue: Ja akustikken er absolut et problem! Der er dog slet ikke klinker over alt derinde, men derfor er det stadig mange hårde overflader, og jeg kan heller ikke få højtalerne centreret på den ene endevæg, de bliver nød til at være lidt ude i den ene side. Desværre. Men jeg vil nu se om ikke jeg kan få placeret nogle håndklæder nogle udsatte steder, og der kommer også et stort bruse forhæng som måske kan gøre lidt. Ikke noget der kan komme i nærheden af at rette op på problemerne, men det bliver nok heller ikke værre af det :)
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 03 Juli 2011 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med fugt i membranerne efter et stykke tid.Jeg ville kigge på nogle udendørs ht.eller også se om du kan finde et par B&O CX50 el.100.i hvide,de koster ikke så meget og er før set brugt på badeværelser.
carsten
|
| Til top |
|
| |
Wega Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2011 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Badeværelset bliver rimelig i størrelse, og både højtaler og anlæg kommer til at være i den modsatte ende af hvor badet er. Udsugning bliver lige over badet. Men selvfølgelig vil luftfugtigheden blive høj derinde nogle gange, men det er også derfor at jeg ikke vil ofre det helt store på systemet. Holder det så kun 5 år, er det fint med mig når ikke jeg betaler mere for det end det jeg kommer til her :)
CARS10 skrev:
Hvad med fugt i membranerne efter et stykke tid.Jeg ville kigge på nogle udendørs ht.eller også se om du kan finde et par B&O CX50 el.100.i hvide,de koster ikke så meget og er før set brugt på badeværelser.
carsten |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nilef Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 03 Juli 2011 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjaah...det eneste jeg kan bidrage med er, at den der vifa xt19 diskant du selv nævner vist er temmelig god. Så det du selv har kig på kan måske være en meget god ide.
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 03 Juli 2011 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er også meget vigtigt at kunne nyde diskanten,når man står under bruseren
carsten
|
| Til top |
|
| |