Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 11:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: program til at vise "lir" på projekter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kam-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2004
Status: Offline
Sendt: 01 April 2004 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået det job at vise noget "syret" med min projekter til en stoner-rock koncert. Det skal gerne være lidt ala de visualization der er i windows media player, som vises når man hører musik. Jeg mangler et program til at vise det. Hvor man selv har lidt inflydelse på hvordan det ser ud, også skal det jo self. kunne bevæge sig efter lyden.er der nogen af jer der kender et program til at vise sådanne ting. Det må helst være et free-ware(evt open source så jeg selv kan rette lidt) men hvis det koster lidt gør det da heller ikke noget.

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 April 2004 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Der findes hundrede, hvis ikke tusindevis af visuelle plugins til Winamp! og du kan sagtens få dem til at køre efter et input signal i computeren, så du f.eks. kun bruger computeren til de visuelle effekter, og bruger din normale cd afspiller e.lign. som audio kilde!

www.winamp.com (note: Winamp version 3 kan ikke køre med plugins! men 2 og 5 kan!)

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

kam-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2004 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

jeps, men i winamp wmp osv kan jeg ikke stå og styre det, så jeg kan bestemme hvornår der skal være tunnel effekt, hvornår det skal være grønt osv. Ved godt jeg kan skifte imellem de forsk. plugins, men når man gør det kører det jo ikke i et flow, så det vil se fedt ud mens en sang er igang til en koncert.

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Sendt: 02 April 2004 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

På nogle af dem er der lavet denne mulighed... men i de fleste tilfælde vil de godtnok have penge for de features, da de somregel bruges commercielt af diskoteker osv.

I RapidHamster's plugins plejer de at ligge noget tastatur genveje ind til de forskellige ting...

Ellers kan du måske lege lidt med en server/client plugin, hvor selve den visuelle plugin'en køre på en client computer som er forbundet med en server computer, hvor du så kan styre plugin'en fra...

kam-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2004 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

jeg forstår ikke helt hvad du mener med det server/klient der, kender du nogle programmer der kan det, evt smid et par links(også selvom det koster penge)

Det skal dog være noget jeg kan køre på en enkelt laptop, da det skal slæbes rundt til diverse spillesteder. Men hvis det er noget der kræver 2 comps som giver det bedste resultat, så er det,det vi bruger.

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Sendt: 02 April 2004 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

Du kan prøve at se på r4.rabidhamster.org ! Det er rimelig smart lavet på den ihvertfald, der er indbygget en lille webserver i plugin'en, som du kan logge på fra en anden computer og ændre scenen osv.!

se screenshot: http://www.srcf.ucam.org/~gw235/photos/R4/web_1.jpg

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Sendt: 02 April 2004 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

Fik lige en genial ide  fordi nu plugin'en logisk nok skal bruge skærm udgangen på computeren (din laptop), så kan du jo evt. få fat i en af de hersens Bluetooth adaptere til USB porten, den kan du så oprette en netværksforbindelse fra en PDA eller mobil tlf. e.lign. Og så kan du faktisk styre både show og musik, trådløst inden for ca. 10m.  

Kom til at tænke på det fordi på min egen mobil tlf. kan man nemlig installere Operas internet browser, og den kan nemlig oprette forbindelse igennem bluetooth (genialt), til din laptops webserver...

Ulempen er så, at det er svært at styre musikken men disse få features: http://www.srcf.ucam.org/~gw235/photos/R4/web_2.jpg Men der kan du jo evt. bruge en input plugin som jeg skrev om før, hvor du bruger audio signalet fra en cd afspiller e.lign.

kam-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2004 kl. 01:15 | IP-adresse registreret  

har lige tjekket gratis udgaven af R4, det program ser jo udtil at være helt perfekt til den opgave jeg skal bruge det til.

Ide'en er faktisk rimelig smart, men tror ikke de andrer går med til at jeg skal have 3k til en pda, for at styre det show

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes