| Forfatter |
|
ronnih Forum Bruger


Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
| Sendt: 09 Juli 2011 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa i sommervarmen.
min stærkt opgraderede / tweakede Rega pladespiller er monteret med en RB300 arm.
Såfremt jeg skulle få lyst til at opgradere den til en bedre arm - hvilke muligheder har jeg så i forhold til at jeg ønsker beholde
samme monteringstype som min RB300 arm (Rega mount) - Altså samme diameter hul og samme afstand (222mm)?
Jeg kan self. godt gå efter en RB1000 arm - men findes der andre fabrikanter som leverer tonearme med samme standard som
rega?
vh
Ronni
|
| Til top |
|
| |
ASML Forum Bruger


Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
| Sendt: 09 Juli 2011 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du ikke allerede har gjort det, så kunne du jo tweake din RB300 arm.
Eksempelvis ved at
1. Anskaffe et nyt kontralod
2. Fjerne malingen fra tonearmen
3. Montere nye tonearmsledninger
4. Anskaffe en VTA justering
etc etc. inden du prøver andre tonearme.
Med venlig hilsen
ASML
|
| Til top |
|
| |
mugge Forum Bruger


Bruger siden: 14 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 09 Juli 2011 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Orign Lives arme har vist samme størrelse som rega.
|
| Til top |
|
| |
Janop Forum Bruger


Bruger siden: 16 Marts 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 09 Juli 2011 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Origin Live har samme monteringshul, og samme overhang som Rega, og jeg har set High End Sound, har en encounter på tilbud  __________________ Jan O. Pedersen
|
| Til top |
|
| |
Damnit Udelukket fra forum


Bruger siden: 16 April 2011 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 09 Juli 2011 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Origin Live laver ganske udmærkede arme, men deres kontravægt-koncept er en pain-in-the-ass, og man skal ikke fumle for meget med armen da lejerne er lidt sensible. Desuden falder deres værdi hurtigt da de ikke er særligt kendte herhjemme, og de enkelte modeller stort set laves om hvert år, med en ikke ubetydelig pris for opgradering til nyeste status.
Hvis man vil skifte fra Rega-montering og en Rega-arm til noget andet, uden at ændre på monteringen, er der vist ikke mange alternativer.
|
| Til top |
|
| |
Lahnet Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 09 Juli 2011 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clearaudio bruger 222mm og har nogle super men dyre arme. Jeg spiller selv med Satisfy armen som er deres entry arm med stor tilfredshed.
__________________ Venligst,
Henrik Lahnet
|
| Til top |
|
| |
ronnih Forum Bruger


Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
| Sendt: 10 Juli 2011 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Allesammen,
Tak for jeres forslag.
Min nuværende Rega har fået lavet en special plinth i zebrano træ - hvor der netop er lavet et standard hul til rega - hvorfor jeg
netop gerne vil beholde samme type af tonearm.
Origin Live armene ser fede ud - det kunne være jeg skulle prøve at lytte på sådan en fætter.
:)
|
| Til top |
|
| |
Damnit Udelukket fra forum


Bruger siden: 16 April 2011 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 10 Juli 2011 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Janop skrev:
Origin Live har samme monteringshul, og samme overhang som Rega, og jeg har set High End Sound, har en encounter på tilbud  |
|
|
Det er en demo model, besparelsen er kun 800 kr. ift. den laveste pris set jeg har set på armen. Conqueror til 12 er et ok tilbud, selv om annoncen forvirrer med højeste bud over 15 - så er det ikke så godt.
Men ellers den nye Onyx til 4800, der ser ud til at anvende samme leje (eller i hvert fald samme type) som den dyre Enterprise.
En Michell Tecnoarm passer også til Rega huller - den er jo sådan set "bare" en avanceret RB300.
|
| Til top |
|
| |
Erling G-P Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 11 Juli 2011 kl. 01:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undertegnede havde for mange år siden en Heybrook TT2 med Rega RB250 arm monteret.
Jeg opnåede en meget hørbar forbedring ved at omvikle armen med tape! (Tyk, sort Tesa-tape)
Resultatet var øget fasthed og dynamik. Det øger selvfølgelig vægten, så ens armresonans skal helst ikke ligge for lavt i forvejen, men er ellers et nemt, billigt og ikke mindst reversibelt tweak.
En anden kæmpeforbedring var at skifte tonearmskablet. Ved dog ikke om Rega stadig benytter et lige så elendigt kabel som dengang (små 20 år siden).
ASML foreslår længere oppe at fjerne malingen fra armen. Er nysgerrig efter at høre hvad det skulle medføre af forbedringer ?
Venlig hilsen
Erling
|
| Til top |
|
| |