Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 22:35   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: opgradering af RB300 til? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 09 Juli 2011 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Hejsa i sommervarmen.

min stærkt opgraderede / tweakede Rega pladespiller er monteret med en RB300 arm.
Såfremt jeg skulle få lyst til at opgradere den til en bedre arm - hvilke muligheder har jeg så i forhold til at jeg ønsker beholde
samme monteringstype som min RB300 arm (Rega mount) - Altså samme diameter hul og samme afstand (222mm)?

Jeg kan self. godt gå efter en RB1000 arm - men findes der andre fabrikanter som leverer tonearme med samme standard som
rega?

vh
Ronni
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih
 
ASML
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 336
Sendt: 09 Juli 2011 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Hvis du ikke allerede har gjort det, så kunne du jo tweake din RB300 arm.

Eksempelvis ved at

1. Anskaffe et nyt kontralod

2. Fjerne malingen fra tonearmen

3. Montere nye tonearmsledninger

4. Anskaffe en VTA justering

etc etc. inden du prøver andre tonearme.

Med venlig hilsen

ASML

Til top Vis ASML's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ASML
 
mugge
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 349
Sendt: 09 Juli 2011 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

 

Orign Lives arme har vist samme størrelse som rega.

Til top Vis mugge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mugge
 
Janop
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 436
Sendt: 09 Juli 2011 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Origin Live har samme monteringshul, og samme overhang som Rega, og jeg har set High End Sound, har en encounter på tilbud

__________________
Jan O. Pedersen
Til top Vis Janop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Janop
 
Damnit
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 16 April 2011
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 125
Sendt: 09 Juli 2011 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Origin Live laver ganske udmærkede arme, men deres kontravægt-koncept er en pain-in-the-ass, og man skal ikke fumle for meget med armen da lejerne er lidt sensible. Desuden falder deres værdi hurtigt da de ikke er særligt kendte herhjemme, og de enkelte modeller stort set laves om hvert år, med en ikke ubetydelig pris for opgradering til nyeste status.

Hvis man vil skifte fra Rega-montering og en Rega-arm til noget andet, uden at ændre på monteringen, er der vist ikke mange alternativer.

Til top Vis Damnit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Damnit
 
Lahnet
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 186
Sendt: 09 Juli 2011 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Clearaudio bruger 222mm og har nogle super men dyre arme. Jeg spiller selv med Satisfy armen som er deres entry arm med stor tilfredshed.

__________________
Venligst,
Henrik Lahnet
Til top Vis Lahnet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lahnet Besøg Lahnet's Websted
 
ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 10 Juli 2011 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Hej Allesammen,
Tak for jeres forslag.

Min nuværende Rega har fået lavet en special plinth i zebrano træ - hvor der netop er lavet et standard hul til rega - hvorfor jeg
netop gerne vil beholde samme type af tonearm.
Origin Live armene ser fede ud - det kunne være jeg skulle prøve at lytte på sådan en fætter.

:)

Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih
 
Damnit
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 16 April 2011
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 125
Sendt: 10 Juli 2011 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Janop skrev:
Origin Live har samme monteringshul, og samme overhang som Rega, og jeg har set High End Sound, har en encounter på tilbud

Det er en demo model, besparelsen er kun 800 kr. ift. den laveste pris set jeg har set på armen. Conqueror til 12 er et ok tilbud, selv om annoncen forvirrer med højeste bud over 15 - så er det ikke så godt.

Men ellers den nye Onyx til 4800, der ser ud til at anvende samme leje (eller i hvert fald samme type) som den dyre Enterprise.

En Michell Tecnoarm passer også til Rega huller - den er jo sådan set "bare" en avanceret RB300.

Til top Vis Damnit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Damnit
 
Erling G-P
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2011
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 21
Sendt: 11 Juli 2011 kl. 01:33 | IP-adresse registreret  

Undertegnede havde for mange år siden en Heybrook TT2 med Rega RB250 arm monteret.

Jeg opnåede en meget hørbar forbedring ved at omvikle armen med tape! (Tyk, sort Tesa-tape)

Resultatet var øget fasthed og dynamik. Det øger selvfølgelig vægten, så ens armresonans skal helst ikke ligge for lavt i forvejen, men er ellers et nemt, billigt og ikke mindst reversibelt tweak.

En anden kæmpeforbedring var at skifte tonearmskablet.  Ved dog ikke om Rega stadig benytter et lige så elendigt kabel som dengang (små 20 år siden).

ASML foreslår længere oppe at fjerne malingen fra armen.  Er nysgerrig efter at høre hvad det skulle medføre af forbedringer ?

Venlig hilsen

Erling

Til top Vis Erling G-P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erling G-P
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes