| Forfatter |
|
Marskal Forum Bruger


Bruger siden: 13 Februar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
| Sendt: 09 Juli 2011 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har netop erhvervet mig ovenstående pladespiller efter at have lånt en technics 1210'er et stykke tid, hvor jeg stille og roligt har forelsket mig i vinyl. Grundet ret begrænset kendskab til pladespillerens forunderlige verden, er jeg nu lidt i vildrede ang hvilken PU jeg skal forære min nye investering. Jeg søger generelt en lyd med krop, bund og nuance som ikke bliver for analytisk eller anstrengende i toppen. Har læst lidt hist og her på nettet, og skævet til følgende. - Ortofon 2M rød /blå - Rega Elys 2 (lyder som om den passer godt til hvad jeg søger, men den får ret drøje hug nogle steder.) - Rega exact. (nærmer sig budgetgrænsen, men hvis den er det værd...) - Goldring 2100 Håber der sidder nogle brugere med lidt erfaring jeg kan trække på
|
| Til top |
|
| |
Kemil Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 10 Juli 2011 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv en Ortofon 2M Blue som sidder på en SME 3009. Det er en god allround pu som lyder fantastisk. Dog synes jeg at du skal lige smide en lille tusse ekstra på og købe en 2M Bronze som du senere kan opgradere til 2M black. Så er du i toppen af MM pu'er. Hvis du er til MC, så kig lige på Denon DL 103. Men 2M Blue er et godt valg til din grammofon.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 10 Juli 2011 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne her Benz Micro MC Gold , er yderst behagelig at lytte til i lang tid. Den er ganske detaljeret og med rigtig god bas.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Marskal Forum Bruger


Bruger siden: 13 Februar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
| Sendt: 10 Juli 2011 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kemil. Ja 2M blue virker interessant og koster det samme som elys 2. Hvordan håndtere den de lave frekvenser? Jeg anvender stander højttalere, som generelt nyder godt af en velproportioneret bund. 2M bronze og Denon DL 103 bliver så vidt jeg kan læse beskrevet som ret analytiske og især DL 103'eren kan tendere til spids top, hvilket er slemme fy ord i min bog og setup  men skal aldrig sige aldrig da jeg ikke har lyttet til sagerne. Allan. Den ser bestemt lækker ud. Hvad ligger sådan en sag ca. til i de danske butikker? kunne ikke lige hitte nogle priser fra nettet, men så den gik til omkring 2300,- hvis man køber i udlandet.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 10 Juli 2011 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marskal
Jeg gav kun 1800kr pr stk. Købte 2 med ca en md mellemrum i AudioVision. Skulle mene at Audio Art på Frederiksberg skulle kunne skaffe dem. Kan du ikke lige få Benz Gold, så er der jo også Benz Silver, som er en High Output version, der er en anelse billigere. En smule mindre detaljering i diskanten til forskel, men ellers stort set den samme performance.   __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Marskal Forum Bruger


Bruger siden: 13 Februar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
| Sendt: 10 Juli 2011 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok fedt tak. Den må jeg lige tage med i overvejelserne og kigge lidt nærmere på.
|
| Til top |
|
| |
Marskal Forum Bruger


Bruger siden: 13 Februar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
| Sendt: 26 Juli 2011 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå det endte med jeg fik nogle gevaldigt gode tilbud på henholdsvis Rega mm phono og elys 2 PU så disse komponenter indgår nu i opsætningen og gør det sgu ganske glimrende, dog uden at jeg har sammenlignet med så meget andet, men jeg nyder i hvert fald de groovy toner  Tænkte også at det var fornuftigt at starte lidt roligt ud når nu man stadig er ny inden for vinyl og endnu ikke har den mest omfattende pladesamling.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 27 Juli 2011 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marskal
Et sted skal man jo starte, ikke. Det Rega riaa/pu, du nu har fået, er skam et fint begynder sted. Tillykke med dit valg.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 27 Juli 2011 kl. 01:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bedre end begynder stadie, mange dyrere kombinationer evner slet ikke Rega's kvaliteter indenfor musikalitet, indsigt, korrekt tune, timing, sammenhæng, plug and play, pris osv, (andre kvaliteter ufortalt på det dyrere grej)
|
| Til top |
|
| |