Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 07:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dynaudio C2, hvilken forstærker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jakob Ravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 10 Juli 2011 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er den næsten lykkelige ejer af et par Dynaudio C2. Jeg skriver "næsten" lykkelig, da jeg ikke får det fulde udbytte af dem
pga. mit nuværende setup. Jeg vil ikke trætte jer med spec. af mit nuværende setup, idet det hele skal skiftes ud, efterhånden
som jeg får råd. Min stue er 25 m2. Jeg har indtil videre hørt simaudio moon i-7, som havde mange kvaliteter, men var lidt for
pæn i lyden, der var simpelthen for lidt kant i el-guitaren, og blev aldrig helt nærværende. Har I nogen forslag til valg af
forstærker? Er der nogen, der har erfaring med Pass Labs eller Gryphon audio og hvis, hvilken af deres modeller har du så
købt? På forhånd tak.
Til top Vis Jakob Ravn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakob Ravn

prime
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Juli 2011 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Hej Jakob

Først og fremmest til lykke med dine C2´er. Jeg er sikker på at de vil give mange timers god musiklytning. Kender ikke noget til hverken Pass Labs eller Gryphon, men begge mærker er jo yderst velrenomerede. Når Dynaudio er på udstillinger plejer de at bruge McIntosh på deres større modeller, og denne konstellation gør det rigtigt fint, hvor lydbilledet emmer af masser af overskud, samtidig med god portion pondus og samtidig spiller det uden øretrættende tendenser.

Jeg bruger selv GamuT Di 150 til mine Confidence C1´er hvilket efter min mening også er en rigtig god kombination. Detaljer, dynamik og især nærvær er sættets stærke side, som også giver sig udtryk ved at man bare har lyst til at høre musik i timevis.

Jeg kan se at de mærker du har nævner også er strømstærke forstærkere, og det er et must hvis dynaudioerne skal "svinge". Men om du vil opfatte dem som kedelige kan du kun finde ud af ved at låne dem med hjem og prøve. Jeg synes hverken GamuT eller McIntosh er kedelige, men andre vil måske sige noget andet. God jagt

Til top Vis prime's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prime

Jakob Ravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Juli 2011 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Hej Peter

Tak for dit input. Jeg troede at Dynaudio C2 var en "let" højttaler at drive, men blev noget overrasket over, hvor meget effekt
de skal have for at lyde godt. Jeg har ved flere lejligheder hørt C1 og deres åbne og luftige lyd er virkelig imponerende. GamuT
Di 150 har jeg ikke hørt, men ved at Gamut generelt understøtter C1's force, men om Di 150 dermed også kan håndtere
C2'erne ved jeg ikke. Måske der er nogen der har prøvet den kombination derude?
Til top Vis Jakob Ravn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakob Ravn

venai
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 10 Juli 2011 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Har haft Mcintosh og Dynaudio sammen!!! det er et godt match!!!
Til top Vis venai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af venai

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes