| Sendt: 02 April 2004 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa og håber nogen kan gøre mig lidt klogere på lyd!!!
Jeg havde tidligere et Thule surround setup som jeg skilte mig af med, fordi jeg blev træt af Thule af flere årsager. Jeg kører nu med et Arcam surround anlæg bl.a. receiveren AVR200. Men min første tanke, da det blev koblet til var, at der hang et tæppe ned foran det hele i forhold til Thule som åbenbart er meget mere lys og åben i lyden. Mine ht er Dali Grand.
Nu er spørgsmålet så hvad der kendetegner dansk vs. engelsk lyd eller japansk for den sags skyld. Man læser jo tit et indlæg hvor folk skriver at den og den forstærker har den typiske engelske lyd. Men hvad er det? Vil det hjælpe hvis jeg anskaffer en ekstra Arcam eff. og kører bi-amping på front ht. eller hvad?Grand æder jo gerne en masse watt. Hvis jeg begynder at køre Rotel over hele linien i stedet, er det så stort set den samme såkaldte "engelske" lyd jeg får? Det vigtigste er, at stereolyden har første prioritet da det kører 90% af tiden. Hvilke mærker er ellers "åbne" i lyden og stadig med en god bund, uden at koste en mia.
Håber ikke det lød alt for rodet selvom det vist blev mange spørgsmål på én gang!!! Mvh. Rene´
|