| Forfatter |
|
kim.ip Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 24 Juli 2011 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer
Jeg har en Micro Seiki DQX 1000 som ikke kan holde hastighed i 33 og 45 rpm. når den står i quartz lock. den kører en anelse for langsomt. Men når den har været tændt en 1 time bliver den mere stabil og kan godt holde 33 og 45 rpm. er der nogen her inde der kan hjælpe evt. hvor man få den reparaeret eller har et diagram til sådan en.
Med venlig hilsen Kim
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 24 Juli 2011 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du prøvet at 'massere' knapperne til justering af hastighederne? = Drej voldsomt på dem i et stykke tid fra yderstilling til yderstilling. Ikke utænkeligt at det løser problemet...
Mvh. Niels L.
|
| Til top |
|
| |
kim.ip Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 24 Juli 2011 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Niels
Tak for dit bud men det hjælper ikke.
Den kan godt justeres med potmeterne så den roterer stabilt men kun når den har været tændt et stykke tid. jeg har haft pladetalerken afmonteret og har taget center spindel op, der har jeg givet den et par dråber WD40. Det hjalp desværre ikke. Jeg har på fornemmelsen at det er strømforsyningen der driver endtil den bliver drift varm. Hvis der nogen der ligger inde med et diagram eller har bud på hvad der kan gøres, så kom frit frem.
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 24 Juli 2011 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et almindeligt problem med DQX 1000 - er stødt på det med 2 andre eksemplarer. Der skal nok en rep eller renonvering til. Ofte hjælper det at slå Quartz lock fra.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
kim.ip Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 25 Juli 2011 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer igen jeg har lige en opdate.
Nu virker spillen igen. Den er rotere stabilt i både 33 og 45 rpm i quartz lock. Jeg fik at vide af en her på forum at WD40 er en form for spildolie. Så jeg rensede spindel i kontakt spray og gav det symaskine olie i stedet for. Alle stik ben til kontrol boksen fik også en tur. Bundpladen blev fjernet og på printet sidder der et multistik som jeg afmonteret og gav rens. Det hele blev forsigtigt samlet igen og Den er blevet klokke stabil 
Tak for jeres råd og tips.
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 25 Juli 2011 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim.ip skrev:
|
Hej med jer igen jeg har lige en opdate.
Nu virker spillen igen. Den er rotere stabilt i både 33 og 45 rpm i quartz lock. Jeg fik at vide af en her på forum at WD40 er en form for spildolie. Så jeg rensede spindel i kontakt spray og gav det symaskine olie i stedet for. Alle stik ben til kontrol boksen fik også en tur. Bundpladen blev fjernet og på printet sidder der et multistik som jeg afmonteret og gav rens. Det hele blev forsigtigt samlet igen og Den er blevet klokke stabil 
Tak for jeres råd og tips.
Mvh Kim
|
|
|
Du må under ingen omstændigher bruge symaskine olie, det er det rene gift for et centerleje, det smører ikke godtnok. Brug lidt motor olie i stedet for, som også er syrefri som symaskine olie, men smørefilmen er langt bedre. Våben olie er også godt.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
kim.ip Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 26 Juli 2011 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Torben
Prøv at gå ind på dette link http://www.olieguiden.dk/?p=23
Han skriver at symaskine olie eller hobbyolie er ok at smøre spindel leje med faktisk bedste valg.
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
Jan Post Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 344
|
| Sendt: 26 Juli 2011 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg ikke hvilken type leje der sidder i din pladespiller, men umiddelbart ville jeg ikke bruge symaskineolie. Prøv at kig på Vinyl-Engine. De har et Micro Seiki forum + meget andet godt for vinylelskere. 
http://www.vinylengine.com/news.shtml
P.S. Vist du lader dig registrere på siden, kan du også finde manuals .m.m til de forskellige pladerspillere. Og det koster ikke noget.
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 26 Juli 2011 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim.ip skrev:
|
Hej Torben
Prøv at gå ind på dette link http://www.olieguiden.dk/?p=23
Han skriver at symaskine olie eller hobbyolie er ok at smøre spindel leje med faktisk bedste valg.
Mvh Kim
|
|
|
Hej Kim
Det jeg forstår ved symaskine olie er den type der er helt klar som vand, og lige så tynd. Har du en hobby olie der er brun i farven og lidt tykkere er den nok ok.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |