| Forfatter |
|
pinkhenrik Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 26 Juli 2011 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa alle i kloge hoveder.
Jeg er ved at bygge nyt badeværelse og vil i den forbindelse ha' lidt lyd derud. jeg har købt et gammelt, men brugbart anlæg, bestående af forstærker og cd afspiller.
Nu kikker jeg mig omkring efter højttalere... først havde jeg nogle aflagte Bose i tankerne men konen nedlage protest (og jeg kan da også godt se at de ikke ligefrem pynter), så nu har jeg kikket lidt på disse: http://www.disconetto.dk/shop/ela-hoejttaler-edl-84-20828p.h tml
Nu er det store spørgsmål bare: Hvad er 100V Line teknik ? og betyder det at jeg ikke kan slutte dem til et "almindeligt" anlæg ?
Ja undskyld min uvidenhed, men jeg vil jo nødig købe katten i sækken.
__________________ If you can't laugh at yourself...Dont't worry, sombody else will.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 26 Juli 2011 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du tænk på luftfugtighed i et badeværelse er meget høj, og man derfor skal havde en anlæg der er vand og fugt sikke.
http://www.diskonetto.dk/shop/indbygningshoejttaler-18952p.h tml
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 26 Juli 2011 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 26 Juli 2011 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik.
Du kan sagtens have højttalere i dit nye badeværelse.Jeg har rigtig mange gange oplevet,at folk har haft højttalere i deres badeværelser,f.eks.B&O,og lign.
Du skal selvfølgelig ikke placere dem i selve brusebadet .
carsten
|
| Til top |
|
| |
Dan R. Hansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
| Sendt: 26 Juli 2011 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jan Eskildsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 26 Juli 2011 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uanset om et anlæg og højttalere står under bruseren eller ej, er der på visse tidspunkter en meget stor luftfugtighed i et
badeværelse, og derfor akn det ikek anbefales at have elektrisk udstyr stående et sådant sted, med mindre det er et godt
stykke væk fra bruseren, og der er god udluftning konstant.
__________________ "There's no substitute for experience".
|
| Til top |
|
| |
Rubennn Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 27 Juli 2011 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke om det er imod reglerne, men jeg kan ikke anbefale disconetto.dk. Har dårlige erfaringer med denne virksomhed.
Kan evt. også henvist til trustpilot.dk..
Nu ville jeg bare lige sige det idet firmaet blev nævnt :)
|
| Til top |
|
| |
pinkhenrik Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 27 Juli 2011 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de fede indlæg, så fik jeg en forklaring på 100v princippet og fik at vide, at jeg skal holde snitterne fra disconetto, hvilket er en stor hjælp.
Perfekt læsning, mht vådrums højttaler, men da vores badeværelse bliver på næsten 25m2, så vil jeg vove pelsen og sætte et anlæg op i et skab (det har i øvrigt kostet mig under 1000,-) så skaden er ikke så stor hvis det ikke holder i mange år.
Jeg tror jeg vil prøve at modificere et par gamle Jamo surround højttalere til indbygning... __________________ If you can't laugh at yourself...Dont't worry, sombody else will.
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 28 Juli 2011 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil lige sige, at jeg har handlet med omtalte butik adskillige gange og aldrig oplevet problemer, tværtimod har de ydet mig kanon service alle gangene. Fik dem eksempelvis til at åbne butikken for mig efter lukketid en lørdag, fordi jeg var ivrig efter at købe en eq til mit daværende anlæg. Så kan bestemt kun anbefale at man handler hos dem, ud fra de oplevelser jeg har haft  __________________ It's the Crown that makes you king!
Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
|
| Til top |
|
| |
Rubennn Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 28 Juli 2011 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja sådan er det jo nok lidt forskelligt. Det kan også bare være omstændighederne der gjorde at jeg fik en dårlig oplevelse. Der
gik bare ubegribeligt lang tid før jeg fik mine varer, at jeg blev nødt til at vælge en anden forhandler i stedet. Og efter det har
jeg ikke haft lyst til at handle der. Men nu vil jeg holde min mund... Jeg skal jo holde mig til emnet
|
| Til top |
|
| |