| Forfatter |
|
Bagger Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 510
|
| Sendt: 31 Juli 2011 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg overvejer meget kraftigt at anskaffe mig et par aktive højtalere, som jeg kan slutte til min iMac. De skal stå fremme på
bordet, så størrelse og design betyder meget. Men mit hifi-øre vil selvfølgelig også gerne have noget der lyder godt, ellers
kan jeg ligeså godt tage mine hovedtelefoner på.
Jeg har selv overvejet: B&W MM-1
Er der nogen der kender den? Nogen som har andre forslag?
På forhånd tak for hjælpen. __________________ Min stue
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 31 Juli 2011 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 31 Juli 2011 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er gode men personligt vil jeg foretrække aktive højtaler mini monitore der er 100% ens så lyden ikke er andrelees fra den ene højtaler pga den har indbygget forstærker og det har den anden højtaler ikke. Sådan nogen som den her vil jeg anbefale http://www.4sound.dk/shop/studiehoejttalere/prodipe/pro5.htm l http://www.4sound.dk/shop/studiehoejttalere/krk/rp-5-g2-saet -black.html http://www.4sound.dk/shop/studiehoejttalere/m-audio/bx5a-del uxe.html Skal det være mere exklusivt http://www.4sound.dk/shop/studiehoejttalere/genelec/6010a.ht ml Lad dig ikke narre af størrelsen de har et max lydtryk på over 100 DB og god bas
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 31 Juli 2011 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej gasolin!
de audio pro jeg har hørt har deres egen forstærker per side, og de gør et godt stykke arbejde, men man kan ikke spille tordende højt på dem men er man til almenelig lytning så er de et godt køb og passer fint til mac pc´er, jeg har hørt en model hos http://www.audioconsult.dk/ som sælger dem.
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Juli 2011 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej nhj4
Nej det er kun den ene højtaler der har indbygget forstærker dermed er der forskellig vægt og indre volumen men om det har noget at sige for lyden ved jeg ikke (om man kan høre det). De har god bas og spiller højt nok til de fleste, ikke velegnet til techno og god pop rock musik med masser af bas (optaget med kraftig og dyb bas) for så mister de hurtig pusten. Men trods det så lyde de bare godt.
Hvis dem du har hørt fra audiopro har haft indbygget forstærker i hver højtaler har det nok være de dyre vmodeller fra audiopro som koster ca 7000kr (mondial serien, tror ikke de laver dem mere da de ikke er på deres hjemmeside)
|
| Til top |
|
| |
Geeken Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2011 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 31 Juli 2011 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2011 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender du noget til de nubert'er? Har nemlig aldrig selv hørt noget om dem! __________________ Min stue
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2011 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender du noget til de andre addon modeller? Eller er der nogen andre med kendskab til dem?
Overvejer nemlig mulighederne i Audio Pro Addon Three/Four.
Nogen der kender noget til dem? __________________ Min stue
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2011 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, er nok allerede gået lidt væk fra Audio Pro Addon Three, da de på ingen måde får særlig gode anmeldelser. Men
overvejer godt nok stadigvæk de B&W mm-1. Nogen der kender noget til dem? __________________ Min stue
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2011 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bump, for B&W MM-1'erne.
Nogle input på dem her søndag aften? __________________ Min stue
|
| Til top |
|
| |
canielsen Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 04 September 2011 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv et sæt Dynaudio MC15 og den tilhørende sub MC250: http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1565&zoneid=1
En helt igennem formidabel lyd.
B&W MM1 spiller da også rigtigt godt, men da jeg hørte dem, så synes der manglede lidt luft i toppen, så musikken ikke var så defineret som jeg ønskede. Dertil manglede jeg lidt bund, men det gjorde Dynaudioerne også lidt, før jeg også købte subben. Men Dynaudioerne spiller nu rigtigt godt - også uden sub.
Men den har jo også nogle forstærkere der er en hel del kraftigere end B&Werne.
Prisen for Dynaudioerne er jo tilgengæld også en del højere, men jeg vil helt klart anbefale dem i forhold til B&Wérne - hvis du har råd til dem.
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2011 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
canielsen skrev:
Jeg har selv et sæt Dynaudio MC15 og den tilhørende sub MC250:
articleid=1565&zoneid=1">http://www.hifi4all.dk/content/temp lates/nyheder.asp?article id=1565&zoneid=1
En helt igennem formidabel lyd.
B&W MM1 spiller da også rigtigt godt, men da jeg hørte dem, så synes der manglede lidt luft i toppen, så musikken ikke
var så defineret som jeg ønskede. Dertil manglede jeg lidt bund, men det gjorde Dynaudioerne også lidt, før jeg også købte
subben. Men Dynaudioerne spiller nu rigtigt godt - også uden sub.
Men den har jo også nogle forstærkere der er en hel del kraftigere end B&Werne.
Prisen for Dynaudioerne er jo tilgengæld også en del højere, men jeg vil helt klart anbefale dem i forhold til B&Wérne -
hvis du har råd til dem. |
|
|
Tak for input.
Vi kommer desværre så også i et helt andet prissegment. Synes allerede at de 3600 B&W'erne koster er lige til den pæne
side, skal trods
alt "kun" bruges til min iMac. Har jo lidt grej i stue og et fornuftigt hovedtelefon setup. __________________ Min stue
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2011 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2011 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor skal jeg vælge dem?
Umiddelbart er de jo ikke nogle skønhedsåbenbaringer, så går ud fra at de kan nogle andre ting __________________ Min stue
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2011 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 04 September 2011 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audioengine A2 eller A5 kunne også være en mulighed. Jeg har selv haft et sæt A5 og de spiller rigtig godt. Begge modeller fås i hvid eller sort finish.
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2011 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de mange gode input.
Wildstyle: Hvor tæt kan man sidde på dine computerhøjtalere? For jeg sidder relativt tæt på min skærm, som de ville komme
til at stå ved siden af.
gasolin: Er det nogle du selv har eller har hørt? __________________ Min stue
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2011 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har hørt dem, de mindre modeller, model række av-40 har jeg også hørt og de er også rigtig gode. Når de så er på tilbud kan du så for ca 2000kr få et godt lydkort og f.eks noget ekstra godt signalkabel og så er du rigtig godt kørende, vil dog personligt anbelfale lidt gummi fødder eller hvad der nu findes til rimelig pris for at sætte prikken over i'et (spikes er selvfølgelig ikke optimalt i dit tilflælde når de skal stå på et bord)
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2011 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Igen tak for input. Når du siger du har hørt dem og de er rigtig gode, hvad sammenligner du så med?
Har ikke behov for noget godt lydkort, har en DAC, som kan benyttes til formålet __________________ Min stue
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2011 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke rigtig noget, men vil da til en hver tid anbefale sådan nogen m-audio, krk,prodipe,audio pro one frem for det man dirkete betegner som pc højtaler som logitech, creative og diverse billigt skrammel fra sony,philips,samsung,dell og så videre selv hvis prisen var ca det samme ville jeg til enhver tid anbefale mærker som m-audio.krk,prodipe,audio pro one.
Men har da hørt audio pro one,prodipe pro5, logitech z-2300 (ikke specilt godt til de højfrekvente toner, mangel på de høje frekvenser), m-audio av20 (mener jeg det var) av40,bxa5 logitech z-10 (som jeg har og som er rigtig gode med den rigtige placering, justering har de bare en rigtig fornuftig lyd), nogen ca 2000kr dyre aktive eltax højtaler (alt for spids diskant, lyttetræthed),B & O's aktive højtaler der er velegnet til en pc, de små aktive aragon højtaler fra hifiklubben meget indelukket lyd de er ikke åbne og klare i lyden, lidt mudret i lyden (ikke nogen køn oplevelse) og b.la altech lansing MX-5021 som trods det de er thx godkendt, er bassen ikke kraftig/brutal nok og diskanten er alt for på trængende, lykkedes aldrig at justere dem så de lød harmonisk
|
| Til top |
|
| |