| Forfatter |
|
torben kbh. Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 02 April 2004 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
jeg står og vil lave et ordentligt hylde arrangement til mit anlæg, men jeg skal lige finde ud af hvordan det skal se ud. Anlægget består af en rummelig forstærker (AN-OTO), en Luxman pladespiller, en alm. bred Cambridge radio, et smalt dybt drev (TEAC 700) og forhåbentligt også snart en DAC. Så det er så stort, at der skal to hylder til, og de skal være rimeligt dybe.
Pga. vægten stiller det strore krav til hvordan det er sat fast, er der nogen der har prøvet en løsning på det? Da mine komponenter ikke ligefrem matcher hinanden, syntes jeg ikke jeg har så mange muligheder for at det kommer til at se godt ud, men jeg har tænkt på to løsninger på hylder. Den ene er, at jeg får sprøjtelakeret en plade med hvid maling, nærmest som en pianolakering. Den anden er, at jeg får en matlakeret krydsfinér plade, med meget hårde kontraster i farverne mellem lagene, hvor det øverste lag er meget mørkt træfiner. Jeg ved ikke hvor jeg kan finde sådan nogle plader som jeg beskriver, og jeg er vil gerne høre andres meninger om hvad der kan komme til at se godt ud, så forslag er meget velkomne.
Torben
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
| Sendt: 03 April 2004 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
| prøv at skriv Montana i Googles søgemaskine, det er flotte produkter/hylder de fremstiller, men ikke helt billige |
|
| __________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 03 April 2004 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, havde i min forrige lejlighed god erfaring med Target's væghylder. De kan bære ret meget vægt og er lavet til lyd. Billigere, men ikke så pænt, er alm. vinkeljern i hvid. For en billig penge hænger dine apparater på væggen - lyden er god, især hvis du undlader plade under apparaterne, men bare bruger knægtene, evt. med spikes eller neopren under.

__________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1998
|
| Sendt: 03 April 2004 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv også at kigge på Vogels hjemmeside. De har et system, Evolution, som også ser ret lækkert ud. www.vogels.com__________________ mvh
AKSA
"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
|
| Til top |
|
| |
torben kbh. Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2004 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej,
jeg tænkte også på at lave dem selv, men så skal jeg først finde et sted hvor de helst har et rigtigt stort udvalg af plader man kan vælge imellem. Men det er selvfølgelig spørgsmålet om der er nogle steder de har det i København, og de skal også gerne kunne skære pladen efter mit mål. Jeg tænkte selv på trælaster og køkkenforretninger, men er der nogen der kender et godt sted med plader?
Torben
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 03 April 2004 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Silvan i Gladsaxe har noget tykt krydsfiner med mørke, nærmest
rødlige yderlag. Hvis du giver det noget træolie eller evt. noget
mørkt bejdse kan det nok blive ret flot. (De har i øvrigt også et pænt
udvalg af alle mulige andre plader også)
/U.
Evt. kan en lille køkkenbordsplade i mørkt træ (mahogni eller lign.)
måske også bruges? Hvis man kan finde et snedkerfirma som laver
køkkener så har de muligvis nogle billige rester liggende
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 03 April 2004 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eftersom hylder spiller med - lyd fra højttaleren sætter hylden i vibrationer - vil det ofte være bedre med ingen hylde. Derfor mit forslag om hyldeknægte. Har som sagt selv brugt det i årevis med gode resultater.
__________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
CRISAA Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 03 April 2004 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Spurnaldo Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 03 April 2004 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
En skam vi ikke er på samme LAN så vi kunne se billedet CRISSAA
|
| Til top |
|
| |
CRISAA Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2004 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
ups!!! men jeg kan ikke oploade den på siden!!
|
| Til top |
|
| |
CRISAA Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2004 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
torben kbh. Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2004 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej alle,
tak for jeres besyv. Jeg må ud og finde en velassorteret køkkensnedker eller trælast, så må jeg håbe at de har en plade der passer. Det optimale for mig er noget der minder om de billeder CRISAA har linket, med meget hårdere kontraster mellem de forskellige lag og øverst et lag med finer hvor årene går i retning af næsten det sorte. Det er virkelig flot det med at man kan se lagene pladen. Hvis nogen har set de borde de har på Cafe Carlton på halmtorvet, så er det noget i den retning jeg mener.
Torben
|
| Til top |
|
| |
Volt Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 04 April 2004 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en sort løsning.
Du kan nemlig købe nogle sorte mdf plader (de ser nærmest sådan lidt støvet ud) i et velasoteret byggemarked.
Hvis du så lakker dem en 3 4 gange bliver de helt sorte og kan til forveksling ligne en sort pianolakering.
Det helt professionelle resultat fås hos en autolaker der også laker gl. skabslåger m.v.
|
| Til top |
|
| |