Forfatter |
|
Anker E Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 570
|
Sendt: 08 August 2011 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der ved om der for en rimelig penge kan skaffes en ny PU til ovenstående. Den er monteret med mmc4000. Kan der monteres andre mærker??
Den er jo ikke ligefrem high end, men da jeg købte den fra den ny i 1976, for mine surt tjente penge som avisbud, har den en vis affektionsværdi. Jeg har aldrig skiftet PU (de kostede en bondegård i sin tid  ), og diskanten er efterhånden noget fraværende når de gamle skiver kommer frem af gemmerne. Udover det, fungerer den stadig perfekt, (omend den ikke accellerer som en formel 1 racer fra 0 - 33  )
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 08 August 2011 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Anker E Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2011 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hurtigt svar. Har lige checket siden. Fin mulighed, men som du skriver er priserne jo helt B&O-agtige
Godt 1200 kr + fragt (og risiko for told) for billigste model, tror jeg ikke nostalgien rækker til at ofre på den gamle spille.
Nogen der kender billigere alternativer?
|
Til top |
|
|
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
Sendt: 09 August 2011 kl. 07:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
pel Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 10 August 2011 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Anker
Hvis nålen ikke er pinlig ren vil skidtet efterhånden brænde sig fast i bunden af nålerøret,med diskanttab og ulden lyd tilfølge.
Alternativ er en brugt som er ok,hvis den ikke kan renses.
Mvh
|
Til top |
|
|
Anker E Forum Bruger

|
Sendt: 13 August 2011 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Kenneth: Tak for et par spændende links. Kan dog se, at classic-audios priser er på niveau med sound-smith. Vil lige gå i tænkeboks m.h.t. om nostalgien rækker til at ofre så meget på den gamle spille, eller om det er tid for en nyinvestering. Fra 1.500 kr. er der trods alt ikke så langt op til en ny (brugt) i mindst samme kvalitet. Og med lettere adgang til reservedele
@pel: Renser nålen jævnligt med børste, men har ikke turdet bruge kemi på den. Er ikke i stand til at afgøre om der sidder skidt på den - det kræver nærmest et mikroskop. Men er desværre ikke i tvivl om, at nålen er slidt. Den har trods alt mere end 30 år på bagen. Selvom den har haft lange pauser de sidste 10-15 år, var den min primære musikformidler i mere end 20 år, hvor den kørte dagligt (inkl. til ungdommens danseglade fester på gyngende trægulve  ).
Har lige lavet et par smmenligninger af indspilninger jeg har på både plade og cd. Giver indtryk af at pladerne er indpillet en oktav under cd'erne. Meget mere bas, men tydelige mangler i toppen. En gammel forstærker med tonekontroller, er ikke så ringe i den forbindelse
|
Til top |
|
|
pel Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 14 August 2011 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ortofon laver da heldigvis stadig pickupper til menneskepenge.
.Der kan bruges 20S-20E+3-4-5000 og 20Cl på din B&O.
jeg har en del af dem liggende hvis du får lyst til en brugt.
mvh
|
Til top |
|
|
BeoHammer Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 202
|
Sendt: 27 August 2011 kl. 01:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Axel Schürholz er Classic Audios leverandør, han kan godt renovere pickupper
lidt billigere, og kvaliteten er bare i orden __________________ B&O-samler og båndnørd.
|
Til top |
|
|