Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 07:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Ringkerne transformator (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MrForce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 18 August 2011 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Nogen der ved hvor man kan købe en ringkerne transformator med følgende sekundære spændinger: 2 * 35 (eller 36) volt / 500 --> 600 VA  +  1 * 15 V  0,5 A ?

Skal bruges til forstærker projekt

M.v.h.

MrForce

Til top Vis MrForce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrForce

canielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 August 2011 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Det er ikke en standard trafo.
Du skal være heldig, for at finde en med de data i alm. handel.

Prøv at kontakte:

Overgaard Transformere ApS
Vestergade 5, Skuldelev
4050 Skibby 
http://www.transformere.com/

Eller

NORDTEK DANMARK
Horsensvej 134
8300 Odder
http://www.transformer.dk/

Eller

KOHSEL ELEKTRONIK
Sønderskovvej 1
8362 Hørning
http://www.kohsel.dk/

Eller

Trafotek Aps
Tinghulevej 8 C
4573 Højby
http://www.trafotek.dk/#

Til top Vis canielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af canielsen

McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 19 August 2011 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Eventuelt prøv www.toroidy.pl han laver også "audio grade" transformatorer.

Jeg har selv handlet hos ham da jeg byggede en Truepath (se eventuelt min hjemmeside)

Hvad har du gang i at bygge?

Du kan også købe en transformator med de 2x35 volt og så selv vikle til du har 15 volt også!

MrForce
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2011 kl. 07:44 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen

Tak for alle jeres gode svar, jeg vil da lige kigge links'ne igennem

Trafoen skal bruges til at forsyne min allerede fungerende NewClassD forstærker (2 * NCDXi-627).

Jeg anvender i øjeblikket 2 stk. 2*42V + 15V trafoer, men da jeg anvender 4 ohms højttalere, så mener Lars Clausen (fra Dexa / NewClassD) at det vil være bedst at få spændingen ned på de 2*36V  -  Han mener også at de 500VA pr. kanal jeg i øjeblikket anvender, måske ikke er nok !! - Lidt irriterende at jeg ikke blev informeret om dette ved køb af modulerne. Der kunne godt have ligget et datablad + en "Best practice guide" sammen med modulerne  -  Men sådan er det......!!

Mit problem er at jeg mangler bund/bas i musikken, men hvis jeg tager diskant/mellemtone fra bag på mine højttalere (KEF reference 4), så modulerne kun skal trække basserne, så er der rigeligt med bas !!!

Kan jo være at det ender med at jeg må ud og købe en anden effektforstærker (klasse A/AB), men jeg er ret glad for at den klasse D forstærker jeg har nu næsten ikke udvikler nogen varme og derfor kan stå i et lukket skab

Til information til andre NCDX ejere, så er der kommet en "cookbook" specielt rettet mod NCDX modulerne på newclassd.com !

M.v.h.

MrForce

MrForce
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2011 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

Hejsa igen.....

Lige et billede af forstærker-dyret:

@ McFrede: Hvad måtte du give for den trafo du fik lavet i polen ?

M.v.h.

MrForce

McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 19 August 2011 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

AUDIO GRADE TOROID
TS 1000VA
PRI: 230V
SEC: 2x 35V (max. current) & 2x 12V (1A)

~163€ mener jeg den endte på alt inklusive, kan du nøjes med en standard version var prisen vist ~110€

Audio grade:"In audio grade, noiseless transformer price You'll get transformer wound on high inductive, selected and measured core. Core and all the windings will be impregnated. Transformer will also has electric and electromagnetic shields, epoxy filled interior and mounting pads in price."

...men som du kan se på min hjemmeside er det altså også noget af en moppedreng (~8kg).

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 19 August 2011 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

MrForce
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2011 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Hejsa

@ NriK: Det er jo netop den trafo du nævner der jer anvender i dag og som jeg skriver giver ca. 6-7 volt for meget (skal ned på 35-36V + 15V) !

M.v.h.

MrForce

StigCarlsson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2011
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 19 August 2011 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

MrForce skrev:

Mit problem er at jeg mangler bund/bas i musikken, men hvis jeg tager diskant/mellemtone fra bag på mine højttalere (KEF reference 4), så modulerne kun skal trække basserne, så er der rigeligt med bas !!!

Jeg tror ikke du får løst dit problem med andre trafoer. Den lavere spænding vil give lavere effekt, mens det større VA tal potentielt vil give mere strøm. Men det vil du nok kun opleve hvis du presser modulerne til grænsen...

Jeg ville nærmere eksperimentere med lyttene, andre typer...ect...

Når du oplever mere bas når toppen fjernes, er det så ikke fordi balancen er for lys når de er tilsluttet?

Manglende bas kan godt være for meget af det andet..., har du prøvet at dæmpe toppen lidt med en modstand?

Til top Vis StigCarlsson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StigCarlsson

Gnist
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 August 2011 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Jeg kører med NCDX Discrete moduler med 2x45v 800VA trafo og 80v kondensatorer i strømforsyningen. Mine højttalere er
også på 4 ohm og her er der masser af bas, så jeg tror ikke at det er spændingen på trafoen der er problemet
Til top Vis Gnist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gnist

MrForce
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2011 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Hej

Igen tak for jeres svar i denne tråd

@ StigCarlsson: Tror ikke jeg har lyst til at lave ændringer med modstande eller lign. på et par KEF reference højttalere - Måske forstærkeren "bare" er et dårligt match til højttalerne ??

@ Gnist: Udvidder bare min tro på at forstærkeren og mine højttalere bare ikke kan sammen, når det fungere fint hos dig på et par 4 ohms HT'ere.

Må desværre nok ud og se mig om efter en klasse A/AB forstærker

M.v.h.

MrForce

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 August 2011 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Skal hilse og sige at den bedst egnede kreds i den forstærker er AD 8610 og ja jeg HAR hørt en masse forskellige.

627 giver netop fremhævet mellemtone og diskant.
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007
Sendt: 20 August 2011 kl. 01:50 | IP-adresse registreret  

MrForce skrev:

Hej allesammen

Trafoen skal bruges til at forsyne min allerede fungerende NewClassD forstærker (2 * NCDXi-627).

Jeg anvender i øjeblikket 2 stk. 2*42V + 15V trafoer, men da jeg anvender 4 ohms højttalere, så mener Lars Clausen (fra Dexa / NewClassD) at det vil være bedst at få spændingen ned på de 2*36V  -  Han mener også at de 500VA pr. kanal jeg i øjeblikket anvender, måske ikke er nok !! - Lidt irriterende at jeg ikke blev informeret om dette ved køb af modulerne. Der kunne godt have ligget et datablad + en "Best practice guide" sammen med modulerne  -  Men sådan er det......!!

Kan jo være at det ender med at jeg må ud og købe en anden effektforstærker (klasse A/AB), men jeg er ret glad for at den klasse D forstærker jeg har nu næsten ikke udvikler nogen varme og derfor kan stå i et lukket skab

Til information til andre NCDX ejere, så er der kommet en "cookbook" specielt rettet mod NCDX modulerne på newclassd.com !

M.v.h.

MrForce

hej

nu er det ikke fordi du har modfase på dine højtaler .. du har ikke vendt den ene kabel modsat af den anden???????????????

cbovbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 August 2011 kl. 02:18 | IP-adresse registreret  

Hvis det stadig har interesse, har jeg hørt gode ting om http://www.airlinktransformers.com/. De ligger i england. Regner med
selv at bestille fra dem snart.
Til top Vis cbovbjerg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cbovbjerg Besøg cbovbjerg's Websted

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 August 2011 kl. 02:40 | IP-adresse registreret  

lille_smed skrev:

MrForce skrev:

Hej allesammen

Jeg anvender i øjeblikket 2 stk. 2*42V + 15V trafoer, men da jeg anvender 4 ohms højttalere, så mener Lars Clausen (fra
Dexa / NewClassD) at det vil være bedst at få spændingen ned på de 2*36V  -  Han mener også at de 500VA pr. kanal jeg i
øjeblikket anvender, måske ikke er nok !! - Lidt irriterende at jeg ikke blev informeret om dette ved køb af modulerne. Der
kunne godt have ligget et datablad + en "Best practice guide" sammen med modulerne  -  Men sådan er det......!!

Mit problem er at jeg mangler bund/bas i musikken, men hvis jeg tager diskant/mellemtone fra bag på mine højttalere
(KEF reference 4), så modulerne kun skal trække basserne, så er der rigeligt med bas !!!

Kan jo være at det ender med at jeg må ud og købe en anden effektforstærker (klasse A/AB), men jeg er ret glad for at
den klasse D forstærker jeg har nu næsten ikke udvikler nogen varme og derfor kan stå i et lukket skab

Til information til andre NCDX ejere, så er der kommet en "cookbook" specielt rettet mod NCDX modulerne på
newclassd.com !

M.v.h.

MrForce

hej  nu er det ikke fordi du har modfase på dine højtaler .. du har ikke vendt den ene kabel
modsat af den anden???????????????

Ville godt nok være pinligt !

MrForce
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2011 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

lille_smed skrev:
MrForce skrev:

Hej allesammen

M.v.h.

MrForce

hej

nu er det ikke fordi du har modfase på dine højtaler .. du har ikke vendt den ene kabel modsat af den anden???????????????

Neeeeej tror ikk' lige det er der problemet ligger, men tak for tippet

Giver forstærkeren en sidste chance, så nu har jeg bestilt 30000uF ekstra pr. kanal, så må jeg se (og høre) hvad der sker ved det...... 

M.v.h.

MrForce

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007
Sendt: 20 August 2011 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

MrForce skrev:
lille_smed skrev:
MrForce skrev:

Hej allesammen

M.v.h.

MrForce

hej

Neeeeej tror ikk' lige det er der problemet ligger, men tak for tippet

Giver forstærkeren en sidste chance, så nu har jeg bestilt 30000uF ekstra pr. kanal, så må jeg se (og høre) hvad der sker ved det...... 

M.v.h.

MrForce

tror ikke det vil hjælpe noget .. jeg bruger dog et gs forstærker modul .. og kun 40,000 uf.. og trækker 4x15" uden problemer 

men sætter du 30,000 mere på skal du nok tænke på at få softstart på hvis du ikke har det på ..!!!

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 August 2011 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Det var dog utroligt det er altså pågrund af OPA 627 forstærkeren lyder som den gør.

Mere kapacitet er altid godt men det løser ikke det grundlæggende problem med at der
bliver brugt en forældet kreds med for dårlig intern støj undertrykkelse. Den kreds hører ikke hjemme i Klasse D.

MrForce
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2011 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Hejsa

@ Diamagnetic: Det med OPA 627 er der jo næsten lige så mange meninger om som der er HiFi interesserede på jorden - Andre mener at det er den bedste OP Amp til audio formål overhovedet, såååå du behøver vel ikke flyve sådan op af stolen - Dermed ikke sagt du ikke har ret !!

Er dog ærgeligt at man ikke umiddelbart kan skifte OP Amp på de nye NCDX moduler som man kunne på NCD1/NCD4 modulerne.

M.v.h.

MrForce

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 August 2011 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

MrForce skrev:

Hejsa

@ Diamagnetic: Det med OPA 627 er der jo næsten lige så mange meninger om som der er HiFi interesserede på jorden -
Andre mener at det er den bedste OP Amp til audio formål overhovedet, såååå du behøver vel ikke flyve sådan op af stolen
- Dermed ikke sagt du ikke har ret !!

Er dog ærgeligt at man ikke umiddelbart kan skifte OP Amp på de nye NCDX moduler som man kunne på NCD1/NCD4
modulerne.

M.v.h.

MrForce

Ok var var ikke klar over de ikke kunne skiftes. Har lyttet på de andre af dig nævnte moduler. Hvorfor kan de ikke skiftes ?
Det vil jeg klart mene de kan.
                                                                                                                                                      OPA 627 har været en af
mine favoritter. Om man er tilhænger af den eller ej må bero på om man har behov for det tilskud den bidrager med i
toppen. For det er der ingen tvivl for mig om at den gør. Den roligste top opnår man med Ad 8610. Specielt hvis forsynings
spændingen er lav.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum