Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 21:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Opgradering el. rep. af MF Nu-Vista M3? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CianDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 21 August 2011 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Håber I lige vil give et besyv med:

Jeg har desværre udsat min 10 år gamle forstærker for høje temperaturer og har beskadiget "power amp caps" i
forstærkeren og altså ikke i strømforsyningen (sorry, fik det på engelsk, da jeg bor i Irland). Håber de kloge her på
forummet ved hvad jeg snakker om.

Reperatøren forklarede at disse er store håndlavede i USA (!) caps (lytter?), som koster ca. 250 USD stykket, og pga.
varme boblet
op og en er sågar skildt ad. Der er 4 stk. i forstærkeren. Han kan også godt skaffe nogle billigere med samme specs. og
det vil da koste 385 euro for alle 4 incl. montering. Han vil ved samme lejlighed rense alle pots og relæer og mener iøvrigt
at forstærkeren fungerer fint.

Nu hælder jeg så mere til at sende den til England og få Musical Fidelity til at lave deres upgrade til 699GBP. Jeg skal
selvfølgelig selv betale fragt, hvilket ikke bliver billigt for en så tung, to-delt forstærker. Men jeg vil så også få en
forstærker som er 100 procent iorden med nye rør (i forforst.) og en masse andre forbedringer samt et certifikat
underskrevet af Antony Michaelson himself.

Ved ikke hvad I ville gøre?
Tusind Tak for hjælpen MVH,
Claus
Til top Vis CianDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CianDK

lehmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 August 2011 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Hej Claus.

Ok surt , men jeg ville helt klart sende den til Musical Fidelity.

mvh Lehmann.

Til top Vis lehmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lehmann

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 23 August 2011 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

CianDK skrev:
Håber I lige vil give et besyv med:

Jeg har desværre udsat min 10 år gamle forstærker for høje temperaturer og har beskadiget "power amp caps" i
forstærkeren og altså ikke i strømforsyningen (sorry, fik det på engelsk, da jeg bor i Irland). Håber de kloge her på
forummet ved hvad jeg snakker om.

Reperatøren forklarede at disse er store håndlavede i USA (!) caps (lytter?), som koster ca. 250 USD stykket, og pga.
varme boblet
op og en er sågar skildt ad. Der er 4 stk. i forstærkeren. Han kan også godt skaffe nogle billigere med samme specs. og
det vil da koste 385 euro for alle 4 incl. montering. Han vil ved samme lejlighed rense alle pots og relæer og mener iøvrigt
at forstærkeren fungerer fint.

Nu hælder jeg så mere til at sende den til England og få Musical Fidelity til at lave deres upgrade til 699GBP. Jeg skal
selvfølgelig selv betale fragt, hvilket ikke bliver billigt for en så tung, to-delt forstærker. Men jeg vil så også få en
forstærker som er 100 procent iorden med nye rør (i forforst.) og en masse andre forbedringer samt et certifikat
underskrevet af Antony Michaelson himself.

Ved ikke hvad I ville gøre?
Tusind Tak for hjælpen MVH,
Claus

Hmm...jeg tror, at ham din Irske "reparatør" har oparbejdet en gevaldig regning på den lokale pub. Og nu skal den betales...! 

Jeg ville skynde mig at sende den til UK inden reparatøren får skilt mere ad...

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

CianDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2011 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres svar!

Niels, kan du evt. uddybe hvordan du helt præcist mener han er galt på den? Jeg har som sagt ikke den store erfaring med
selve det
tekniske i sådan en forstærker .

Tak for hjælpen,
Claus

CianDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2011 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Lige en lille opdatering:

Den er nu sendt til England og er i de - forhåbentlig - kyndige hænder hos MF. Jeg valgte at sende den med UPS selv om det
måske ikke var det billigste. Priserne endte alle omkring de 150€ hver vej. Totalt kommer det så til at koste omkring 1200€ for
hele gildet. Det var selvfølgelig nogle sure penge, men set i lyset af, hvor meget forstærker jeg kunne få til samme penge og
med det antal watt jeg skal bruge (>150), synes jeg egentlig ikke det er helt godnat. Jeg melder tilbage med en opdatering når
den kommer tilbage.
MVH
Claus

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes