| Forfatter |
|
Ningbo Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 757
|
| Sendt: 22 August 2011 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 22 August 2011 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ningbo Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2011 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2011 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ningbo skrev:
|
Ja, flovt at jeg glemte linket 
|
|
|
Det er jo hvad der sker. Jeg kan nu ikke hjælpe alligevel med det spørgsmål, da jeg ikke har prøvet det format. Men så er der måske andre der kan svare på det.
|
| Til top |
|
| |
ARTISTEN Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 184
|
| Sendt: 22 August 2011 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Har du prøvet DVD audio? Det er det samme vil jeg sige. Nu har jeg ikke den pågældende BD, men har - Trondheimsolisterne, Divertimenti. den er faktisk meget lærerig angående lyd da BDen har samme musiknr. i både DTS, PCM og Dolby i forskelige kvaliteter, og jeg kan afsløre at lyd over 1,5 Mbps skal man virkelig stramme sig an, for at høre en forbedring, men sådan er der så meget. __________________ Hjemmebio er fedt
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Ningbo Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2011 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
ARTISTEN skrev:
Hej
Har du prøvet DVD audio? Det er det samme vil jeg sige. |
|
|
Nej jeg mener faktisk at de tekniske muligheder er betydelig bedre på Blu-ray skiven, og ja selfølgelig har jeg prøver DVD-Audio og SACD (som jeg synes lyder bedre end DVD-Audio).
Formatet er nok for nyt endnu til vi er stødt seriøst på det, men det åbner for muligheder og giver en idé om hvad fremtiden kan bringe. __________________ mvh
Ningbo
|
| Til top |
|
| |
ARTISTEN Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2011 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ningbo skrev:
ARTISTEN skrev:
Hej
Har du prøvet DVD audio? Det er det samme vil jeg sige. |
|
|
Nej jeg mener faktisk at de tekniske muligheder er betydelig bedre på Blu-ray skiven, og ja selfølgelig har jeg prøver DVD-Audio og SACD (som jeg synes lyder bedre end DVD-Audio).
Formatet er nok for nyt endnu til vi er stødt seriøst på det, men det åbner for muligheder og giver en idé om hvad fremtiden kan bringe.
|
|
|
Når du har hørt 2 identiske diske, og foretrækker SACD, kunne jeg godt tænke mig at høre om dit udstyr __________________ Hjemmebio er fedt
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Ningbo Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2011 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
ARTISTEN skrev:
Når du har hørt 2 identiske diske, og foretrækker SACD, kunne jeg godt tænke mig at høre om dit udstyr |
|
|
Nej jeg har ikke den samme plade i SACD og DVD-Audio. Men jeg har plader på SACD / DVD-Audio og alm CD.
Mit anlæg er vel nogenlunde gennemsnitlig med B&W højttalere ,2 x DM604, 1 x CC600, 2 x CDM1, en Onkyo NR608, Philips Blu-ray, Pioneer DVD med SACD mm __________________ mvh
Ningbo
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2011 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo nok også en vanskelig sammenligning, da man skal prøve en del før man kan sige med nogenlunde sikkerhed hvilket system der lyder bedst. Det er jo sjældent mediet/systemet der sætter begrænsningen for hvor godt det lyder. To forskellige udgaver på cd af det samme album kan jo også lyde meget forskelligt (originaludgave kontra remastered). Hvis man hører en forskel på "2 identiske diske" i forskellige formater, kan man ikke umiddelbart afgøre om det skyldes indspilningen eller formatet.
Har man sammenlignet en del forskellige plader, og det samme system vinder hver gang, kan man så overveje om det evt. kan skyldes afspillerne.
Men uanset hvilke lydmæssige muligheder et format giver, er det jo også et spørgsmål om at der udgives noget musik på formatet. Det går desværre ikke så godt med DVD-audio og SACD.
|
| Til top |
|
| |
ARTISTEN Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2011 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ningbo skrev:
ARTISTEN skrev:
Når du har hørt 2 identiske diske, og foretrækker SACD, kunne jeg godt tænke mig at høre om dit udstyr |
|
|
Nej jeg har ikke den samme plade i SACD og DVD-Audio. Men jeg har plader på SACD / DVD-Audio og alm CD.
Mit anlæg er vel nogenlunde gennemsnitlig med B&W højttalere ,2 x DM604, 1 x CC600, 2 x CDM1, en Onkyo NR608, Philips Blu-ray, Pioneer DVD med SACD mm
|
|
|
Ok, du har jævne ting, og du høre en lille forbedring på SACD- det er sandsyndlig din afspillers skyld, den er ikke optimeret til dvd-audio,
Jeg har en OPPO BDP-95 koblet til Yamaha MX- 830 forstærker med dali BLUE 6006 og der er ingen forskel fra DVD audio til SACD, Det kunne ellers være skønt hvis Sony havde fundet de visse sten , og forbedret lyden, Det ville svare til at DTS-HD Marster Audio var bedre end Dolby True HD. Der er ikke forskel. Punktum, trods at jeg ville være en glad mand hvis forbedringer var mulig.
CDlyd i 1982 var på det jævne, men det var afspillernes skyld plus studio. Så fik man på studio plan bedre A/D conwoder og det gik stærkt i 90erne med at optimere cd-afspillerne, så en gammel LP plade fra 60erne, der gengivet på cd i dag er helt vild god lydmæsigt, du har måske hørt de forholdsvisse nye Beatels cder der er remarsteret, hvor godt de lyder. __________________ Hjemmebio er fedt
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |