Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 10:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hjælp til ny surround receiver - B&W XT (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HeinzN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 22 August 2011 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Hej med jer
Jeg står i en uheldige/heldige situration hvor jeg skal ud og købe en ny sorrund receiver da min gamle lige er brændt af.
Jeg har behov for noget hjælp da jeg ikke er helt skarp på hvad jeg skal købe. mit focus ligger nok mest på surround men stereo skal også være rigtig god.
Min prisklasse ligger mellem 10.000 - 16.000.
Min gamle receiver var en Maranz sr7000 som jeg endelig var fin tilfreds med, men efter jeg fik nye højtaler for 1½ år siden har den lige være i underkanten.
Mine front højtaler er B&W XT4 , Center B&W XTC og Velodyne Ultra 1200 subwoofer, baghøjtaler noname.
Forstærkeren må meget gerne være HD rdy og have wireless indbygget.
Håber der nogen der kan hjælpe og skriv hvis der er noget jeg skal uddybe.

på forhånd tak!

Mvh Heinz

Til top Vis HeinzN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HeinzN

Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 August 2011 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

har du overvejet at finde en god surround forforstærker og derefter koble effektblokket på som passer til højtalerne??

her er et par der kunne være muligheder:
http://www.hifi4all.dk/ksb/annonce.asp?id=194967
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=194900
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=194949

jeg har ikke fortrudt mit skifte...

jeg kører selv med en lexicon mc8 sorround forforstærker og forskellige effekt blokket koblet derpå, som passer ind til de
højtalere jeg har.
Til top Vis Ulrik77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik77

HeinzN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2011 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Hej Ulrik og tak for dit svar. 

Det er noget jeg har overvejet og jeg kan også læse at en del benytter sig af forstærker. Som i mit tilfælde hvor XT4'en kræver en del effekt.

Men i min situration har jeg nok ikke pladsen og det må ikke blive for grimt/fylde for meget (kærsten) :)

så jeg er nok lidt mere til hole in 1 løsning.

tror godt nok lexicon mc8 er lidt over min budget, men kunne være konge at eje sådanne noget gear! :D

Normalt vil jeg helst købe nyt, men har overvejet at købe brugt med garanti. Jeg har ikke helt besluttet mig endnu men tror jeg holder mig til nyt.

Mvh

Heinz

Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2011 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Det må være hårdt at have en der begrænser ens hobby - men nok om det..

Ja det er lækkert udstyr - som jeg dog har fået til en god pris.

Jeg vil mene hvis du ska have noget som der kan trække dine højtalere, så skal du kigge på noget som der kan trækkes meget
kraft ud af: fx rotel, eller andre små tunge drenge. (personligt ville jeg gå unden om Denon og Nad, men det er min mening)

Men det er ikke sikkert der er alle de fancy ting på.

HeinzN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2011 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Sådan er det for det meste med kærster og hifi, jeg er bare glad for at jeg kan få lov til at brænde 10-16k på en forstærker/recevier J

Jeg kender ikke rigtig mærket rotel, men det lyder spændene. Jeg tror jeg skal bruge en masse tid på at læse. Når jeg har fundet nogle kandidater kunne det være kanon at høre din mening.

Så jeg må hellere kom i gang med at læse J

Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2011 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

her er et par nye forslag:
Rotel RSX-1550
http://www.av-connection.dk/?PGr=2333&ML=578 15.000 kr

denne onkyo TX-NR 1009
http://www.av-connection.dk/?PGr=3466&ML=943  &nbs p;11.000 kr

dette er et nyt mærke i dk - men ser lovende ud:
Anterm MX500
http://www.ktradio.dk/product_detail.asp?id=2678

men du kan også være heldigt at finde nogle fede ting brugt... men nu vil du jo helst have nyt...

HeinzN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2011 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

det lyder rigtigt lækkert, især anterm og rotel, af en eller anden grund er jeg ikke så meget til onkyo, selvom jeg ikke rigtig har noget at ligge det i.

Men de 2 produkter du har linket MX500 og RSX-1550 er begge 100w 8ohm, min gamle Merantz var også 100w 8ohm og jeg syntes ikke helt den havde power nok til mine XT4 fronter. (tror faktisk merantz måler på alle udgang i drift, hvor MX500 giver kun performer 75w i 8 ohm på alle udgange i drift.

Hvis du støder på lækkert brugt som stadig er dækket under garantien må du meget gerne linke, tror jeg er blevet lidt mere sulten efter noget som er lidt brugt. Demo vare fra div forhandler ser jeg som nyt i mine øjne.

Jeg kan læse flere anbefaler NAD T775HD pga den voldsomme effekt på 180w i 8 ohm, hvad er grunden til at du ikke er så pjattet med NAD?

Lige pt. savler jeg rimelig meget over MX500 eller måske MX700 brugt:)

Mvh

Heinz

Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2011 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

denne kunne være noget:

lexicon mv-5 til 12.500
en surround forforstærker
http://high-performance.dk/product/310/74/BRUGTSALG/1-stk-br ugt-lexicon-mv-5.html

derefter find enten en mange kanals forstærker - eller køb en stereo og udbyg stille og roligt

Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009
Sendt: 24 August 2011 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Anthem skulle efter sigende have rigeligt med kræfter. Jeg er selv ved at overveje sådan een. Tapeconnection i Århus har mærket, og eftersom at du bor i midtjylland, er der vel ikke så langt til århus? så synes da bestemt du skal tjekke den ud.

Hvordan den lyder kan jeg desværre ikke fortælle dig, da jeg nok først får mulighed for det hen i efteråret engang... desværre

Til top Vis Bonde1985's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonde1985

MadsC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 August 2011 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

lexicon mv-5 er ved at være noget forældet + så skal du have effekt oveni.

Pioneer lx83 har fået rigtig gode anmeldelser, og har kraftig ice power moduler.

Onkyo har også nogle fine modeller.

http://elektronik.guide.dk/Forst%C3%A6rker/Pioneer/Brugerven lighed/Kvalitet/Hjemme/High-end/Test_Highend_receiverduel_23 62154

Til top Vis MadsC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MadsC

Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2011 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Hmm

Ja mv-5 ikke den nyeste, men har en super fed funktion - LOGIC 7

jeg har selv en mc 8, som ikke har hdmi eller 7.1 ind.
MEN den lyder langt bedre end den jeg havde før, der kørte jeg med 7.1 ind fra min oppo 83.

Logic 7 er en fuktion der afkoder, fx coax, hdmi eller for den sags skyld analog signal, med deres egen algoritme.

Hr Heinz - du er velkommen forbi til en lytter her.

Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006
Sendt: 24 August 2011 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

HeinzN skrev:

Det er noget jeg har overvejet og jeg kan også læse at en del benytter sig af forstærker. Som i mit tilfælde hvor XT4'en kræver en del effekt.

Men i min situration har jeg nok ikke pladsen og det må ikke blive for grimt/fylde for meget (kærsten) :)

tror godt nok lexicon mc8 er lidt over min budget, men kunne være konge at eje sådanne noget gear! :D

Normalt vil jeg helst købe nyt, men har overvejet at købe brugt med garanti. Jeg har ikke helt besluttet mig endnu men tror jeg holder mig til nyt.

Mvh

Heinz

Prøv du at blande dig i hendes indkøb, og sig at hendes sko er tude grimme, så har man balladen.
Lidt ærgerligt at mænd skal rette sig efter kvinden, mens kvinden kan gøre hvad der passer hende.
(I hendes verden)

Nå men jeg må nok hellere holde mig til emnet.
Og her vil jeg mene at du bør købe dig en fornuftig reciever og spænde en "strømstærk" tre-kanals effektforstærker for, så dine B&Wer kan få noget at leve af.

Man siger at B&W har det med at dykke i impedansen, men jeg ved ikke om det er tilfældet for alle deres modeller.
Men hvis det er, vil det ikke skade med en effektforstærker der kan køre fx 2 ohms drift.

HeinzN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2011 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Hej igen alle sammen og tak for jeres tilbagemeldinger

Jeg har læst og læst de sidste dage, og er kommet frem til understående kandidater

Anthem MRX700/500
Pioneer SC-LX83
Yamaha dsp-z7
Yamaha RX-A3010
NAD T775HD eller DENON AVR-4311

Nu skal jeg bare vælge hvilken af disse det skal være... Jeg var lidt i tvivl om jeg overhovede skulle have NAD og DENON'en med på listen, men det kom de pga. de var mine første indskydelse iden jeg gik igang med at læse test osv.

Jeg må sige at lige PT. er jeg meget hooked på anthem MRX700 men den er lidt for dyr. MRX500 passer lige til mit budget, men jeg er bange for at den ikke kan levere nok power til mine XT4'er. nogen der ved om MRX500 kan  bi-ampes?

Hvis det skulle være MRX500'eren vil jeg tage Bonde1985's råd med tapeconnection. Jeg vil nok også få behov for en effektforstærker. Da jeg ikke har kendskab eller nogen erfaringer med effektforstærkere har jeg behov for lidt hjælp. kan i evt komme med nogle bud eller links, de koste alt for meget og heller ikke fylde så meget da jeg skal have plads til den på mit tv-bord.

Dan R Hansen:

I hear you! men det er sjælden der er noget at gøre ved det. Jeg er faktisk okay tilfreds da jeg kan se mange af mine kammerater bliver holdt totalt nede hvad angår indkøb af hifi gear.

Ulrik:

lexicon mv-5 er godt nok et lækkert tilbud, men det render op og bliver for mange penge på en gang da jeg skal ud og købe begge dele, og hvis jeg kommer på dine kanter lyder det da fristende med en lille lydprøve. Det kunne jo være man blev inspireret :)

Mvh

Heinz

Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2011 kl. 06:18 | IP-adresse registreret  

pas på du ikke bliver ramt af hifi-titis - det er en dyr hobby.......

lyder til du ska en tur til århus - ind til tapeconnection og hifiklubben, de to ligger jo lige ved siden af hinanden...

men det er lækkert du har fundet nogle stykker som du kan vælge mellem.

sig endelig til - giver gerne en lydprøve..

HeinzN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2011 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Dan R. Hansen skrev:
HeinzN skrev:

Mvh

Heinz

Prøv du at blande dig i hendes indkøb, og sig at hendes sko er tude grimme, så har man balladen.
Lidt ærgerligt at mænd skal rette sig efter kvinden, mens kvinden kan gøre hvad der passer hende.
(I hendes verden)

Nå men jeg må nok hellere holde mig til emnet.
Og her vil jeg mene at du bør købe dig en fornuftig reciever og spænde en "strømstærk" tre-kanals effektforstærker for, så dine B&Wer kan få noget at leve af.

Man siger at B&W har det med at dykke i impedansen, men jeg ved ikke om det er tilfældet for alle deres modeller.
Men hvis det er, vil det ikke skade med en effektforstærker der kan køre fx 2 ohms drift.

Kan det lade sig gøre at få en effektforstærker til max 10k som kan trække mine XT4, jeg har lidt svært ved at finde dem, smid gerne et link :)

Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006
Sendt: 26 August 2011 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

HeinzN skrev:

Kan det lade sig gøre at få en effektforstærker til max 10k som kan trække mine XT4, jeg har lidt svært ved at finde dem, smid gerne et link :)

Prøv disse:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=197515

HeinzN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2011 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Hej

Så var jeg forbi TapeConnection i Århus for at høre en Anthem MRX500, og jeg må sige at jeg blev solgt!

Jeg valgte derfor at Købe den og jeg har nu knap 14 dage til at teste den i da de køre med 14 dages retur ret, lækkert for mig da jeg har ca. 2 timers kørsel fra Århus. Jeg syntes også lige jeg vil nævne at jeg fik en kanon service af Otto fra TapeConnection yderst kompetent.

Jeg har fået sat den til herhjemme og den spiller kanon! til samligning af min gamle Merantz og en NAD T757 (Den eneste jeg kunne låne fra hifi klubben). Jeg må sige at Anthem mrx500'eren  ligger nogle klasser over de 2. Jeg lagde hurtigt mærke til flere og mere sprøde detaljer i både stereo og surround, så jeg er meget tilfreds.

Hvad angår mængden af watt har det ikke haft nogen negativ betydning for mine højtaler. Jeg vil dog sige stereo delen kunne jeg i nogle tilfælde godt bruge en my ekstra watt men det vil være i meget få tilfælde jeg får behov for at spille så højt. Jeg syntes generalt MRX 500'ern har totalt styr på mine højtaler og kan kun anbefale dem!

Mvh

Heinz

Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2011 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Super fedt at høre...

dejligt at du tog turen og testede den...

tillykke med det lille barn....

mvh Ulrik

HeinzN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2011 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Hehe takker, og tak fordi du forslog den :)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes