Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 21:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Ht Kabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 24 August 2011 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

jeg har lidt problemer med at finde mig et godt HT kabel og håber der var nogen der kunne hjælpe mig? jeg kører med et par Dali 850 som er forbundet til en Cambridge 740A forstærker :)

jeg har allerede et par bananstik og så det eneste jeg har brug for er selve kablet som meget gerne må kunne Bi-Wires. jeg kører lige nu med et par Tara labs omni st prism bi-wire kabler og jeg føler lidt at de holder igen når jeg hører musik

jeg tænker i en pris på MAX 200 kr./meter dvs hvis i finder noget der er billigere (100 kr./meter) ville det være at foretrække :)

håber der er nogen der kan hjælpe mig. mvh

Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear

danielskov89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2011
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 August 2011 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Hej!

Av-Connection har Nordost Wyrewizard Dreamcaster(bi-wire) til 138 kr. pr. meter :)

mvh.
Til top Vis danielskov89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af danielskov89

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 August 2011 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet det Dreamcaster i forhold til Taralabs RCS Prime 1000.

Og her syntes jeg at Dreamcaster laver en lidt for stor dæmpningen af diskanten. Jeg gætter på at det har noget med den solide runde kerne i Dreamcaster kontra den rektanuglære kerne i Taralabs. (Rectangular Solid Core).

Jeg har prøvet frem og tilbage flere gange. og der er ingen tvivl om at der er forskel. Skummelt!
Men jeg var i hvertfald slemt skuffet over dreamcaster i forhold til RCS fra Taralabs.

Måske du også kunne prøve at låne en større forstærker, med noget mere power. De Dali 850'er er sultne hvis de skal give ordenlig lyd. Har selv haft 870 Evidence. og selv om de spiller ok med en mindre forstærker. så syntes jeg først de begyndte at åbne ordenligt op, da jeg fik smidt en stor effekt på, som kunne levere 200W kontinuerligt i 8 ohm.
Misforstå ikke. Cambridge 740A er rigtig fin. Dali kræver bare lidt saft..... efter min mening

Men det afhænger også stadigvæk af, hvad du forventer. Hvad mener du specifikt med at de "holder igen"?? Bare host op med alle de ord der kommer frem på lystavlen, så vi har noget at forholde os til

Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 24 August 2011 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

er fuldstændig enige i at jeg skal ha anskaffet mig en effekt    men det kommer det kommer :D

det er ligesom om at diskanten enten er for sløv eller for skarp og så er lyden ikke helt så varm som jeg gerne vil have den :)

det er ligesom om der ville være så meget mere at hente fra et andet kabel og desuden er Tara labs omni prism bi-wire så
skide stift at jeg knap kan have lidt ekstra længde liggende bag min reol uden reolen stikker 7 cm ud fra væggen :S

og derfor ville jeg gerne se hva jeg ellers kunne støve op af kabler nu hvor jeg jo har stik til dem ^^ :D
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear

rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 August 2011 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Jeg kan anbefale Canare 4S11 hos bluejeanscable med ultralydssvejset banan stik til få penge se
http://www.bluejeanscable.co.uk/articles/ultrasonic-welding. htm
Det koster ca. kun 27£ for et 3 m kabel med banan stik så ialt 54£ plus fragt.
Uden banan stik er det meget billigere
Til top Vis rotelman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rotelman

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 25 August 2011 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

tak for oplysningen rotelman!

dog så jeg helst at jeg kunne se kablet og også købe det i DK. er dette muligt? :)

HIFI IS FUN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 25 August 2011 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

hej loud and clear.

svaret er enkelt køb subra kabler de er super til prisen.du kan med garanti låne et sæt og få en lytter derhjemme

der er ingen grund til at lede efter andet.

mvh kenn

Til top Vis HIFI IS FUN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI IS FUN Besøg HIFI IS FUN's Websted

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 August 2011 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

HIFI IS FUN skrev:

hej loud and clear.

svaret er enkelt køb subra kabler de er super til prisen.du kan med garanti låne et sæt og få en lytter derhjemme

der er ingen grund til at lede efter andet.

mvh kenn

Fint valg. har også hørt Supra. og der er heller ikke meget at sætte fingeren på her. Dog kan det  ikke siges nok, at hvis det er større ændringer du ønsker i dit anlæg. Så er kabler tit ikke nok. Hertil betyder - højttaler-konstruktion, lytterum og sammenspiller mellem de komponenter du har valgt - alt alt alt for meget i forhold til hvad et hvilket som helst kabel kan gi' dig.
Så hold du bare fast i følgende.

A: Bedre forstærker, mere strømstærk(arbejde ved lavere belastninger (ohm)) - indrømmer blankt at mit forrige indlæg lagde for meget vægt på Watt. Og de 2 ting er ikke nødvendigvis altid de bedste venner.
B: Køb andre højttalere.
C: Snak evt, med Kappen fra Rabu-acoustic. Jeg mener han kan måle højttalere igennem og laver et bedre filter. Det koster godt nok 1900 kr for at gennemmåle og komme med designforslag til et sæt 3 vejs. Men du kan ende op med en unik højttaler. Igen er det dog et spørgsmål om hvorvidt du ønsker at beholde i et stykke tid, altså hvordan de fremtidige planer ser ud. Er jo lidt synd at ændre på noget originalt, hvis du sælger dem om et ½ år.  Men igen.... tænk over det og tag en snak med Kappen. han er flink og dygtig.

Det skal også lige nævnes at du kan starte med de gratis tweaks, som der findes:

Lege med hvordan højttalerne står... flyt lidt frem og tilbage på dem. 5-10 cm kan gøre stor forskel.

Læs om klap-testen. man klapper og måle hvor længe efterklang der er i rummet. dette spiller meget ind på hvordan især de øvre frekvenser opfattes. og kan være forskellen mellem at anlægget bliver træls i længden at lytte på, eller om du blot læner dig tilbage og nyder det.

Desuden findes der tons af forskellige ganske billige dæmpematerialer, som med lidt kreativitet, nemt og elegant kan integreres i dit lytterum, og igen give dig meget bedre lyd, end noget kabel ville kunne.  Læs evt. de indsigtsartikler som er på denne side... de hjælper nemlig også en del på mange af de spørgsmål som raser igennem hovedet på en, mens man sidder og lytter og prøver at forstå hvad der kunne gøres mere eller mindre.
Her er der masser af artikler om højttalerkonstruktioner og om hvordan og hvorfor de virker som de gør, samt mange andre spændende ting, der gerne skulle give dig nogle gode og gratis råd, før du begynder at købe dit og dat
http://www.hifi4all.dk/content/artikler.asp

Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 August 2011 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har aldrig hørt Dali 850. Jeg synes mange siger den har en agressiv diskant. Det kan være det er billigere i længden at skifte højttalerne ud. Der findes jo meget på brugt markedet. Du skal selvfølgelig beholde højttalerne hvis du er glad for dem

Du kan selvfølgelig altid prøve forskellige kabler, og derefter tage beslutningen

Jeg har selv været glad for Kimber, måske du kunne finde nogle brugte 8TC af de ældre modeller.

Det er stram i bassen og spiller detaljeret, men aligevel et lidt varmt lydene kabel.

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 28 August 2011 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

nu fik jeg endelig et gennembryd! en kombination at af sætte stikkene bedre fast på kablet, montere jernfødder med spikes under og at flytte på højtaleren har jeg faktisk nu fundet en stilling hvor lyden bliver ganske behagelig og varm! :)

nu mangler jeg blot et ordentligt signalkabel imellem min DAC og forstærker - nogen der har erfaring med et kabel til 2-3oo kr. som er varm i lyden? :) (vil max gi 500 kr.)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes