| Forfatter |
|
niels31 Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 24 August 2011 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Forum
Jeg har fået et problem med min B&W ASW 750 Subwoofer.
B&W har en automatisk standby indstilling, som er dejlig fordi jeg dermed ikke behøver at skulle tænde og slukke
subwooferen hver gang jeg skal bruge den, det gør den selv - eller det vil sige det burde den!
Når jeg slukker min forstærker, er subwooferen i ca. 20 sekunder lydløs, derefter starter en brummelyd. Det lyder som om
stikket ikke er sat i, eller noget i den retning. Tænder jeg forstærkeren igen forsvinder brummelyden med det samme. Jeg har
prøvet at tage strømstikket ud af forstærkeren, men det hjalp ikke.
Det betyder så at subwooferen bare står og brummer indtil jeg går hen og slukker den manuelt.
Har nogle af jer oplevet noget lignende eller har i en god ide til hvad det kunne være. Tænker selv at der må stå noget støj på
kablet eller lign.
Glæder mig til at høre fra jer!
Bedste hilsner
Niels __________________ link til mit anlæg...
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18855&KW=ni els31
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 24 August 2011 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror det er dit signal kabel hen til subben det er galt med..!? når din forstærker slukker, ser subben sinalet som kortsluttet, men hvis skærm eller center leder på phono stikket, ikke rigtigt har ved længere – så opfatter sub forstærkeren manglende stel, og begynder at brumme. Og når den får at vide den skal brumme, ja så slår den ikke fra.
Pil phono kablet ud, og klem lidt på skærmen, og buk (meget) forsigtigt i center benet ”så du har en fornemmelse af, hvis det skyldes manglende kontakt, ja så burde den være der nu.
Prøv også at lade din subwoofer stå i nogle minutter, helt uden kabel i – og hør om den brummer, og om den går i standby (så kan du få bekræftet om der er den det er galt med) __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 24 August 2011 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
 __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
niels31 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2011 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej CPH-R
Jeg har prøvet at tænde subwooferen uden kabel i og den brummer stadig. Har også prøvet at tage kablet ind og ud af den,
mens den står og brummer, men det lader ikke til at give nogen forskel overhovedet. __________________ link til mit anlæg...
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2011 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at vende netstikket i dåsen/væggen. Det kan også være lytterne i forsyningen, sommåske er tørret ud. Det giver brum, da netfrekvensen på de 50hz ikke fjernes.
__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
niels31 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2011 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nu prøvet med et nyt strømstik jeg havde liggende, men uden held. Har også prøvet at vende netstikket, men det gav
heller ikke noget resultat.
allanowich, du nævner lytterne i strømforsygningen, er det noget der kan skiftes?
Eller nogen der har nogen gode ideer? __________________ link til mit anlæg...
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2011 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
niels31 skrev:
Har nu prøvet med et nyt strømstik jeg havde liggende, men uden held. Har også prøvet at vende netstikket, men det gav heller ikke noget resultat.
allanowich, du nævner lytterne i strømforsygningen, er det noget der kan skiftes?
Eller nogen der har nogen gode ideer? |
|
|
Hvis det er lytterne, der er udtørret, så er det da muligt at få disse udskiftet til nye og friske. Du kan indlevere subben til et tjek og lade dem udskifte, hvis det er dem. Har du mod til det, kan du også gøre det selv.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
| Sendt: 29 August 2011 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde et lidt lignende problem med min gamle ASW675 sub. Der var brum hvis jeg lige rørte kablet der kom fra forstærkeren. Nogle gange spillede den slet ik, hvorefter jeg lige rørte lidt ved kablet, så kom den. Jeg havde garanti på den, så den kom til service tjek, hvor det viste sig, at der var en løs forbindelse ved inputtet i subben. Mener det kostede omkring 800,- alt incl.
Det er svært at svare om på, om det kan være en løs forbindelse.
Men du har sikkert ik garanti på den længere?
|
| Til top |
|
| |