Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 10:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: marantz sr5005 og XTZ 99.36 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
grafle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 26 August 2011 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er forholdvis ny på området. Jeg har altid købt meget kost-effektivt, når vi taler elektronik (jeg tør endnu ikke kalde det HiFi :) )

Jeg har indtil nu ejet en panasonic sa-xr58 surround receiver (som var meget rost, til den nette pris af 3000 kr, tilbage i 2007). De har skullet føde et harbo-sound 5.1 surround setup, vha. en pioneer dvd-afspiller. TV'et: et 32" toshiba lcd TV.

Dette setup har nu så mange år på bagen, at det ryger på "gæsteværelset", og jeg må ud og investere i nyt elektronik (som denne gang nærmer sig en anelse mere betegnelsen HiFi)

Indtil nu har jeg investeret i et 51" plasma TV (samsung ps51d8005). En Playstation 3 og en Marantz sr5005 surround receiver. Det næste skridt er højtalerne, hvor jeg har forelsket mig i XTZ 99.36, primært pga. af reviews - jeg skal dog ud og lytte til dem idag.

Jeg regner med at lytte til musik i stereo, og anvende mine gamle harbo-sound fronter, som venstre/højre surround i et nyt 7,1 setup, til film. Hvordan lyder dette? vil det være til skamme for XTZ'erne??

Mine spørgsmål lyder på, om der er saft nok i min marantz, til at drive XTZ'erne?

Derudover, har jeg på billeder set, at der på XTZ 99.36, er 3 mulgheder for tilslutninger?? er det det man kalder bi-wire/bi-amp/dual amp???? hvordan tilkobles de til min marantz, og hvordan får jeg mest ud af det?

Derudover hører jeg meget elektronisk musik (dubsteb, drum n' bass, progresiv trance og lignende). Mit problem er at jeg er meget alsidig, grundet ovennævnte genre, og mit store idol, Tina Dickow, som jeg også lytter rigtig meget til. Hvordan vil i vurdere, at XTZ'erne håndterer genrer, som ligger så langt fra hinanden, fra elektronisk til tina dickow.

Med venlige hilsner

Rasmus

Til top Vis grafle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af grafle

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes