Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 07:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Top 10 Rorforstaerker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
chillipepper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 31 August 2011 kl. 03:13 | IP-adresse registreret  

hejsa

soger lidt viden om rorforstaerker, vilke maerker er  de 10 beste efter jeres mening?

og vilke er de 10 vaerste? eller med andre ord hvad er Ferrari og hvad er Fiat (ikke for at tale daarligt om Fiat)

reenberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 31 August 2011 kl. 07:59 | IP-adresse registreret  

OVC må høre til i toppen, og skal der en kineser med er Spark altså ikke uden evner. Radford er også rigtigt gode hvis de er i god stand. Rogue har jeg fundet noget kedelig men på ingen måde dårlig. Ampliwire har jeg aldrig fået til at spille ordentligt. Flere har jeg ikke hørt i huset *s*.
Til top Vis reenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reenberg

defac3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2009
Sendt: 31 August 2011 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Music Angel KT88 kan ikke roses nok. Den er billig, men er ekstremt velspillende, hvis den får de rigtige rør. Find den på Ebay eller her: http://www.hi-end.on9mart.com/, men hold dig fra mini-versionen.

Du kan læse alt om den her:

http://www.kongarne.com/maforum/index.php?t=thread&frm_i d=2&S=dae0398a2ab2cad3f9437d0a2b183ece

MHZS CD88H
Dantax Utopia 7
Til top Vis defac3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af defac3

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 August 2011 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Der godt nok mange at vælge imellem, men både priser, teknologi og effekt varierer jo vildt. Det er svært at sammenligne en 300B - 8 Watt forstærker fra Audio Note med en kæmpe fra Audio Research der yder flere 100 Watt. Prisen kan dog udmærket være den samme.

Mener du power eller pre med rør?

Et skud fra hoften:

Audio Note, Audio Research. Aestethix, BAT, VTL, Ayon, McIntosh, Nagra, LAMM, Spark, EAR, Rogue, Cary Audio, Conrad Johnson, Convergent, Einstein, Herron, Pure Sound .... og mange mange flere!

Personlig er noget af det bedste jeg har prøvet fra BAT, LAMM og Aestehix. Pure Sound er i en anden prisklasse, og giver meget for pengene.

hasselbaink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Sendt: 31 August 2011 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

chillipepper skrev:

hejsa

soger lidt viden om rorforstaerker, vilke maerker er  de 10 beste efter jeres mening?

og vilke er de 10 vaerste? eller med andre ord hvad er Ferrari og hvad er Fiat (ikke for at tale daarligt om Fiat)

Spørg lige dig selv, hvor mange personer i Danmark har haft mulighed for at høre 10 verdensklasse rørforstærkere i deres eget system?

Du får intet ud af at stille sådan nogle spørgsmål. Især ikke når de er så upræcise.

.Kris
Til top Vis hasselbaink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselbaink

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 August 2011 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Hasselbaink har sådan set ret.
Med fremkomsten af sider som denne, har mange helt glemt at man selv skal gøre lidt arbejde. Selv om nettet er smart, så kommer alt ikke gratis. Erfaring og gode råd bliver ikke altid serveret som endegyldige sandheder på et sølvfad.

Flere af os har brugt 1.000 vis af kroner på hifi-blade og slidt fodsålerne tynde ved forretningsbesøg, demoaftener, hifi-udstillinger samt besøg hos venner og bekendte. Den erfaring får du ikke bare ved at fyre et spørgsmål af. Personligt har jeg brugt ca. 40 år på det ... hvordan får jeg det ned på 10 linier her?

Så ... tag ud og lyt! Meld dig ind i en hifi-klub, kig forbi forretningerne eller læs evt. nogle tests i blade eller på hjemmesider og få lidt mere indblik i hvad der findes.

Ellers .... Google er din ven!

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 31 August 2011 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

De ti bedste (i vilkårlig rækkefølge):

RCA "Orthophonic" power amplifier.

QUAD II.

LEAK.

Beam Echo dl7-35.

Audio Master.

PYE PF 91.

GAUMONT KALEE amplifier Type 522.

Bofa V15.

Bofa V40.

Bofa V80.

De ti værste:

Vælg selv ti stk. Kina-skrald.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Nullergøj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Sendt: 31 August 2011 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:

De ti bedste (i vilkårlig rækkefølge):

RCA "Orthophonic" power amplifier.

QUAD II.

LEAK.

Beam Echo dl7-35.

Audio Master.

PYE PF 91.

GAUMONT KALEE amplifier Type 522.

Bofa V15.

Bofa V40.

Bofa V80.

De ti værste:

Vælg selv ti stk. Kina-skrald.

Og det kan man sådan set heller ikke bruge til noget, der er mange meninger.

Til top Vis Nullergøj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nullergøj

ginger
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 31 August 2011 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

en go rørslæde koster kassen -

der er ingen billige løsninger hvis målet er at opnå den optimale sound fra rør
Til top Vis ginger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ginger

chillipepper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2011 kl. 05:30 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Spørg lige dig selv, hvor mange personer i Danmark har haft mulighed for at høre 10 verdensklasse rørforstærkere i deres eget system?

Du får intet ud af at stille sådan nogle spørgsmål. Især ikke når de er så upræcise.

.Kris
[/QUOTE]

Kris nu var meneingen nu ikke hvem der har hvad, men mere om havd der regnes for det beste indenfor rorforstaeker

jeg er udemaerket klar over at der er delte meneninger om det og det er jo helt fint.

men ligesom i Topgear anmeller de biler som de fleste ikke har raad til og aldrig kommer til at prove at faa en tur i, men det er sgu da sjovt at se aligevel.

mvh

Flemming  

chillipepper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2011 kl. 05:54 | IP-adresse registreret  

janils skrev:
Hasselbaink har sådan set ret.
Med fremkomsten af sider som denne, har mange helt glemt at man selv skal gøre lidt arbejde. Selv om nettet er smart, så kommer alt ikke gratis. Erfaring og gode råd bliver ikke altid serveret som endegyldige sandheder på et sølvfad. jeg har saa abselut ikke glaemt at tage ud at lytte selv og laese de artikler jeg kommer paa baader paa nettede og hifi-blade. har jeg forstaaet det rigtigt at du vil have betaling for din mening og raad?? jeg er ogsaa godt klar over at erfaring og gode raad er lige hvad de er i sidste ende er det op til dig/mig selv at danne sin egen mening.
Flere af os har brugt 1.000 vis af kroner på hifi-blade og slidt fodsålerne tynde ved forretningsbesøg, demoaftener, hifi-udstillinger samt besøg hos venner og bekendte. Den erfaring får du ikke bare ved at fyre et spørgsmål af. Personligt har jeg brugt ca. 40 år på det ... hvordan får jeg det ned på 10 linier her? Nu er jeg jo ikke efter at faa 100% af din erfaring, men blot et efter min mening uskyldit spogersmaal om hvad der regnes for de beste rorforstaerker

Så ... tag ud og lyt! Meld dig ind i en hifi-klub, kig forbi forretningerne eller læs evt. nogle tests i blade eller på hjemmesider og få lidt mere indblik i hvad der findes.
Sjovt nok trode jeg at det er her HiFi4All kom ind i billede hvor der er en multi vejs dialog og delte meninger da det nok ville blive lidt kedeligt hvis vi alle mente det samme.

mvh

flemming
Ellers .... Google er din ven!

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 September 2011 kl. 05:59 | IP-adresse registreret  

BAT (Balanced Audio Technology) VK-51 SE med et sæt VK-150 SE, så bliver det ikke meget bedere.

De er også lige kommet med et nyt sæt (Rex Pre og Rex Power) men har ikke hørt noget om dem i nu. VK-51 SE er også lige kommet i en ny udgave (VK-52 SE)

http://www.balanced.com/

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 September 2011 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:

BAT (Balanced Audio Technology) VK-51 SE med et sæt VK-150 SE, så bliver det ikke meget bedere.

De er også lige kommet med et nyt sæt (Rex Pre og Rex Power) men har ikke hørt noget om dem i nu. VK-51 SE er også lige kommet i en ny udgave (VK-52 SE)

http://www.balanced.com/

Ja vil nok sige af alle dem jeg har hørt ligge de i toppen, sammen med audio aero men dem laver de ikke mere..

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Raincoat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2005
Sendt: 01 September 2011 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

I den gode ende. Audio note, Luxman og Radford  og mange flere, generelt er de gamle klassiske mærker fine borset fra at brugtpriser kan være lidt høje

Mindre godt Dynaco fx.

Til top Vis Raincoat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raincoat Besøg Raincoat's Websted

knold
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 September 2011 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Hej Raincoat!

Kan du begrunde, hvorfor Dynaco er mindre godt?

Mvh.

Steen

Til top Vis knold's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af knold

DTSSOUND
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 September 2011 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Kan kun tilslutte mig at Balanced Audio Technology, er blandt noget af det bedste og mest velbyggede rørslæder man kan erhverve sig.

En VK75SE, kræver man tweaker lidt med forskellige rør, et bedre strømkabel, samt tube dampers er et must til de store udgangs rør.

Men derefter har man en rørslæde i verdenklasse.

Mvh

DTS

Raincoat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2005
Sendt: 01 September 2011 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Ang. Dynaco

Spinkel lyd og lydbilledet braser sammen ved bare en smule kompleks lyd, de kan lyde skønt når det kun er en vokal og en guitar der spller, lidt flere instrumenter og det hele klasker sammen, hvilket ikke kan kvalificere en forstærker til at være blandt de bedste. Men smag og behag er jo forskellig

Mvh

Til top Vis Raincoat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raincoat Besøg Raincoat's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes