| Forfatter |
|
kapers85 Forum Bruger


Bruger siden: 05 November 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 31 August 2011 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hovedbøfdrenge!
Efter en lang periode hvor hifiinteressen har været placeret på hylden, er jeg så småt begyndt at genfinde interessen. Efter
at have besøgt diverse butikker, har jeg fundet ud af at min økonomi ikke svarer til mine lydmæssige forventninger
(komplette anlæg).
Den anden dag fandt jeg mine sennheiser hd 595 frem fra gemmerne, og jeg fandt ud af at jeg egentligt ikke havde behovet
for et stort og meget dyrt anlæg.
Nå nu til det egentlige spørgsmål.
Jeg går og pusler med tanken om at købe mig en budget pladespiller brugt, måske en rega (andre forslag til ca. 2000 brugt?)
Signalet fra pladespilleren skal jo derefter over i en hovedtelefonforstærker af en slags, men skal jeg bruge en riaa enhed,
eller findes der høretelefonforstærkere med dette indbygget? (såvel som med almindelige forstærkere)
Har i andre betragtninger i forhold til dette? Det må gerne kunne gøres på brugtmarkedet, da pengene er relativt små.
Iøvrigt har jeg planer om at købe en DAC til mac'en.
Pladespilleren til seriøs lytning og computeren til alt andet.
Jeg håber der kommer et par spændende forslag.
Venlig hilsen Kasper
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 31 August 2011 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kasper,
Mig bekendt finder du ingen dedikeret hovedtelefonforstærker med indbygget RIAA. Du kan dog sikkert finde en ældre integreret forstærker med indbygget RIAA og hovedtelefonudgang, som du så kan benytte. Lydkvaliteten vil dog ikke nødvendigvis være den allerbedste ...
Hvis det skal være godt og til rimelige penge, så kunne du jo prøve Musical Fidelitys V-serie. De laver en "fornuftig" hhv. RIAA og hovedtelefonforstærker, der er til at betale. Project laver nogle tilsvarende kasser. Du må lytte dig frem til, hvad du synes bedst om.
Mht. pladespiller, så er der mange muligheder, hvoraf de mest gængse på brugtmarkedet - udover Rega - Projekt, Systemdek, Thorens og Ariston. Der er faktisk en del til salg i øjeblikket på hifi4all ...
Nogle af Projects pladespillere er faktisk så billige, at du - vist nok - kan holde dig under 2.000 kr., selv hvis du køber nyt.
God lyttelyst!
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 31 August 2011 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
  Her har du en lille nuttet riaa Firestone Korora til 2500kr hos Dan's Hifi og en hovedtelefon forstærker Creek OBH-21 til 1500kr hos TapeConnection. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 31 August 2011 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dn Obh skal man holde sig fra, den er ikke særlig god
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 31 August 2011 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon dog, Techtrino? Men ellers er der jo også Argon HA 1 til 1000kr fra hf klubben.  Den er ligeså nuttet som Firestone Korora riia'en  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 31 August 2011 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er endnu værre  Faktisk hvis mna skal have en god lille amp der ikke skal være alt for dyr så er der de små meier og audio-gd, men der faktisk rigtigt mange gode efterhånden, så de før okayish forstærkere til prisen er nu rykket helt ud.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 31 August 2011 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv glæde af en Argon HA 1 til daglig. Den er ganske velspillende og afslørende. Det er helt i orden, at du har et par andre bud, men undlad den lidt negative indstilling, hvad andres forslag angår. Jeg ved godt, at der kommer nye tiltag på området sådan hen ad vejen.
Det var ihvertfald mine bud på noget, der ikke fylder noget og lyder godt også.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
HIFY Forum Bruger


Bruger siden: 07 Januar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 234
|
| Sendt: 31 August 2011 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clearaudio Nano Phono forforstærker
Den har jeg selv og den kører fint.
Den fåes med høretelefonudgang til 1999 kr og tager både mm og mc.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 31 August 2011 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFY skrev:
Clearaudio Nano Phono forforstærker
Den har jeg selv og den kører fint.
Den fåes med høretelefonudgang til 1999 kr og tager både mm og mc.
|
|
|
Åh ja, hvordan ku' jeg glemme den?!
Og så vil jeg gerne gentage, hvad jeg tidligere har sagt i andre tråde: Vi opfatter og hører lyd forskelligt, så det vil klæde forumdeltagerne at fokusere på at komme med forslag til, hvad en RIAA/hovedtelefonforstærkerkombination kan bestå af og undlade at nedgøre (eller for den sags skyld rose) produkter. Det var vist også spørgers hensigt med tråden (ihvertfald som jeg læser den). Så kan spørgeren jo selv træffe en beslutning ud fra sine krav og præferencer.
|
| Til top |
|
| |
kapers85 Forum Bruger


Bruger siden: 05 November 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 02 September 2011 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld at jeg har været lidt fraværende, er lige flyttet og det har taget alt min tid.
Mange tak for de gode bud og betragtninger!.
Skal det forståes sådan at den clearaudio boks kan præcis det jeg efterlyste? At være både riaa og hovedetelefon forstærker? Den må jeg dælme
have kigget og lyttet på. Nogen der ved om den kan findes i en fysisk butik i Århus området?
Igen mange tak for svarene! :)
|
| Til top |
|
| |