Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 19:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Tweak, kontra andre højtalere? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kapers85
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 19 September 2011 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Jeg står overfor en downsizing af mit udstyr, jeg bruger nemlig aldrig mit setup til snurrerundt lyd mere.
Derfor må jeg skille mig af med noget af mit udstyr, og har i den forbindelse tænkt på at købe et par stander højtalere.
Mit nuværende setup består bla. af jamo 707 (front) jamo 507 (bag) jamo e8sub.

Jeg kom i den forbindelse til at tænke på om der var noget at hente i 707'erne eller 507'erne med nogen opgraderinger?
Pengene fra det ene sæt højtalere plus sub, kunne således bruges til at lege med 707 eller 507. (hvilket sæt er det bedste
udgangspunkt?)
Fordi jeg overhovedet gider at beskæftige mig med disse gamle kasser, er at jeg altid har været meget glad for udseendet
på netop denne modelserie, og tænker at den buede form er et godt udgangspunkt pga. af stående bølger (mangel på
samme).

Men kan det overhovedet betale sig (tid/penge), ville jeg få mere lyd ud af at købe et andet sæt for pengene?

Jeg regner med at der skulle nyt delefilter, intern kabling og enheder til. Er rimelig ferm på fingrene og har lysten til at lege
med den slags. Jeg har dog ikke den store erfaring på området.

Håber der kommer nogen interessante betragtninger    

Venlig hilsen Kasper
Til top Vis kapers85's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kapers85 Besøg kapers85's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes