Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 00:42   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Energy take 2 - nybasenhed (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kunddizzle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Januar 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 21
Sendt: 21 September 2011 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har brug for noget hjælp!

Jeg købte for 1½ år siden et brugt Energy Take 5 surround set, og nu er basenheden på en af satelitterne stået af, eller dvs.
den skratter rigtig meget, så går ud fra den skal skiftes.

Her er hvad der står på bagsiden af enheden: 5DR 61059 W3/55IFS S950087

Der er ikke mere info på Energys egen hjemmeside da det er et ældre produkt.

Det er dog ikke et Energy take 5 claccis system som der er flest google hits på. Og derudover ved jeg at det er fra 1997 (at
det blev udgivet)

Her ses et billede så I ikke er i tvivl.

Hvad skal jeg sigte efter hvis jeg skal købe en ny?

Mvh
Simon
Til top Vis kunddizzle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kunddizzle
 
kunddizzle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Januar 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 21
Sendt: 21 September 2011 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

det link kom ikke med ;)

Til top Vis kunddizzle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kunddizzle
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 21 September 2011 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

XTZ 5.1

XTZ 5.0

i svenske kroner, så husk at omregne :)
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
kunddizzle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Januar 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 21
Sendt: 21 September 2011 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

jeg var vidst ikke præcis nok.

Jeg vil bare gerne skifte det ene modul i højtaleren. jeg elsker dem og de skal ikke dø lige foreløbigt.

Så er på udgik efter en enkelt 3" basenhed til satelitten. Så må vi se på nyt surround set når resten engang dør ;)
Til top Vis kunddizzle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kunddizzle
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 21 September 2011 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Sorry, læste lige forkert på sidste linje.

Hvad med at skrive en mail til Energy selv, og høre om de har reservedele eller evt hvilken enhed der er tale om? :)

Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 21 September 2011 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
kunddizzle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Januar 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 21
Sendt: 21 September 2011 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

jeg har smidt dem en mail, for at se hvad de siger, men for det første er det i Canada, så det bliver nok dyrt hvis det
overhoved kan lade sig gøre.
Til top Vis kunddizzle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kunddizzle
 
Kim
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 21 September 2011 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Prøv at skrue basenheden ud, og se hvad der står på magneten.
Måske du kan rette sving-systemet , så den ikke skratter.
Til top Vis Kim's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 21 September 2011 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Lader til at være en Athena enhed. Men kan ikke finde noget sted at købe dem. Lader til at være udgået overalt.

Edit: fundet!
Athena enhed
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
kunddizzle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Januar 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 21
Sendt: 21 September 2011 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

godt arbejde :)

Prøver først lige om jeg kan redde den, men vil også gerne købe noget der bare er tæt på lige så god især hvis det er billigere
og i DK.

/simon
Til top Vis kunddizzle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kunddizzle
 
madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1092
Sendt: 21 September 2011 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Prøv at kigge her , måske du kan finde en der kan bruges.

 

http://www.monacor.dk/produkter/hoejttalerenheder-hifi-4/

 

madmax

Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax
 
kunddizzle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Januar 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 21
Sendt: 21 September 2011 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

@Kim

Her er billeder af dyret. Ved ikke hvordan jeg retter svingsystemet og om det kan lade sig gøre?


Til top Vis kunddizzle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kunddizzle
 
Kim
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 21 September 2011 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Dén kan være svær, men har sendt en pm til dig.
Til top Vis Kim's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim
 
kunddizzle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Januar 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 21
Sendt: 21 September 2011 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

tak for besked. jeg prøver selv lige at finde ud af det.

Det er desuden en 3.5" enhed. Jeg var forbi www.elav.dk og der købte jeg en 3" og den er lige nummeret for lille :(

Kan ikke rigtig finde nogen 3.5" i de danske butikker.

/Simon

Til top Vis kunddizzle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kunddizzle
 
erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1532
Sendt: 21 September 2011 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Du kan heller ikke bare lige sætte en tilfældig ny 3,5" enhed i. Der er mange parametre, som skal være præcist de samme, for at sikre at delefilter og kabinet fungerer optimalt og giver den rigtige lyd.

I rskriver's indlæg er der et link til præcist den rigtige enhed, så det er den du skal have fat i, alt andet er noget "klamphuggeri".



Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt
 
mcmdenmark
Branchemedlem
Branchemedlem

Jamo

Bruger siden: 03 Maj 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 24 September 2011 kl. 01:35 | IP-adresse registreret  

Det er 100% rigtigt hvad Erlingt skriver - kontakt det danske service center som Matrixmedia anvender - de hedder Servicecenterdanmark, talt/mail
med Torben - så skaffer han den rigtige enhed. Mvh. Michael Cordt Møller (matrixmedia)
Til top Vis mcmdenmark's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcmdenmark Besøg mcmdenmark's Websted
 
nuukies
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 December 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 24 September 2011 kl. 06:46 | IP-adresse registreret  

Jeg tænker, nu da du også overvejer nyt,

bare at købe et par fronthøjt og spille glad videre

evt i et 6.1 system med dine 3 duelige satelitter som baghøjt.

L-Sound forhandler Energi, servicen er god og leveringstid og omkostninger rimelige :

http://eu.lsound.no/Avdelinger/Produkter/Speakers/Bookshelf- speakers/Energy/Energy-CB-5-Bookshelf-speaker---1-x-45-woofe r-101219.aspx

Til top Vis nuukies's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nuukies
 
kunddizzle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Januar 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 21
Sendt: 24 September 2011 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

tak for inputs. Og det var også min mål at gå efter dem samme enhed. Men Det link rskriver synes jeg ikke jeg føler mig tryg
ved når der hverken er billede, tekst osv. Plus det bliver halvdyrt at få den med fragt osv.

Jeg prøver at finde en kontakt til Servicecenterdanmark :)

Ved godt at i mener det bedste med forslag nye systemer/højtalere, men er på SU og er som sagt rigtige glade for dem. ;)
Til top Vis kunddizzle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kunddizzle
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes