Emne: Aktive studio monitors med DSP til PC? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
fuzzyboy Forum Bruger


Bruger siden: 29 September 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 82
|
| Sendt: 29 September 2011 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sad og kiggede på diverse aktive højtalere og det slog mig at til mit brug (primært fra min pc - nær højtalere) ville et sæt
studio monitors muligvis være hensigtsmæssige.
Noget a la Focal Line 6 solo/twin BE eller Genelec 8240A eller en anden monitor med eller uden DSP. Er der nogen god grund til
ikke at vælge den slags til computerbrug?
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 30 September 2011 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du tilslutte dem, er det da et godt valg. Ellers er der også Adam.  (rettet for tyrkfjel)  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Maximilian Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 30 September 2011 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nope - men jeg vil råde til 8040'erne, da de har samme kabinet, enheder og forstærker som 8240'eren - jeg er enormt glad for
mine - lyder fantastisk - og har mange indstillingsmuligheder, har 4 preeq variabler, bass-roll-off, bass-tilt, diskant og en særlig
setting, hvor de (så vidt jeg husker) kan dæmpe et område omkring 140 hz (som tilsyneladende er problemområde, når
monitorer står tilsvarende på et bord (med bordplade foran)). Så vidt jeg ved kræver 8240'erne også tilkøb af pakke med
lydkort, software og mikrofon, for at det kan indstille monitorne.
allanowich skrev:
Kan du tilsutte dem, er det da et godt valg. Ellers er der også Adam.  |
|
|
Husk aldrig berøre dem med læberne, hvis strømmen er tilsluttet
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 30 September 2011 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maximilian skrev:
Nope - men jeg vil råde til 8040'erne, da de har samme kabinet, enheder og forstærker som 8240'eren - jeg er enormt glad for mine - lyder fantastisk - og har mange indstillingsmuligheder, har 4 preeq variabler, bass-roll-off, bass-tilt, diskant og en særlig setting, hvor de (så vidt jeg husker) kan dæmpe et område omkring 140 hz (som tilsyneladende er problemområde, når monitorer står tilsvarende på et bord (med bordplade foran)). Så vidt jeg ved kræver 8240'erne også tilkøb af pakke med lydkort, software og mikrofon, for at det kan indstille monitorne.
allanowich skrev:
Kan du tilsutte dem, er det da et godt valg. Ellers er der også Adam.  |
|
|
Husk aldrig berøre dem med læberne, hvis strømmen er tilsluttet  |
|
|
oooopsss....en lille tyrkfjel...  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
fuzzyboy Forum Bruger


Bruger siden: 29 September 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 82
|
| Sendt: 01 Oktober 2011 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maximilian skrev:
Nope - men jeg vil råde til 8040'erne, da de har samme kabinet, enheder og forstærker som 8240'eren
- jeg er enormt glad for
mine - lyder fantastisk - og har mange indstillingsmuligheder, har 4 preeq variabler, bass-roll-off, bass-tilt, diskant og en
særlig
setting, hvor de (så vidt jeg husker) kan dæmpe et område omkring 140 hz (som tilsyneladende er problemområde, når
monitorer står tilsvarende på et bord (med bordplade foran)). Så vidt jeg ved kræver 8240'erne også tilkøb af pakke med
lydkort, software og mikrofon, for at det kan indstille monitorne. |
|
|
Ja, de kræver tilkøb af software/usb box/microfon, hvilket dog kan fås brugt til en rimelig penge. 8240 er noget dyrere -
omkring 3500 per højtaler (dvs. 7000 ved køb af to, afhængig af hvilken rabat man kan snakke sig til) - til gengæld slipper
man for at købe en DAC, der nemt kan løbe op i 4-6000.
Så jo, de er stadig lidt dyrere, men for de ekstra penge for man rum korrektion, hvilket afhængig af ens lytterum vel kan
give en del. Derudover synes jeg også at muligheden for at gemme korrrektionsprofiler, hvor man kan vælge at optimere alt
efter om lyttepositionen er tæt på (PC) eller længere fra (sofa) osv.
Desværre er det jo være svært at vurdere om det er pengene værd uden at have begge sæt hjemme i stuen.
Bruger du dine med en ekstern DAC eller hvordan?
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|