| Forfatter |
|
LoudandClear Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
|
| Sendt: 29 September 2011 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har lige fået købt mig en pladespiller idag (en lækker og flot Garrad DD75). dejligt! den virkede hos sælger og alt muligt
så kommer man hjem og slutter den til og så virker den ene kanal kræft#%&@ ikke!
jeg har tjekket alle ledninger op til armen men kan virkelig ikke se hvad der er galt. når jeg rør ved de metal bøjler der sidder
fast på pick-uppen kommer der brum (som der jo skal, og i den rigtige side) men der kommer ingen lyd i den ene højttaler når
jeg spiller en plade :( hjælp!
|
| Til top |
|
| |
Damnit Udelukket fra forum

Bruger siden: 16 April 2011 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 29 September 2011 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må være en løs forbindelse - du er nødt til at skubbe og trække lidt hist og pist for at se hvor det er galt. At den har virket hos sælger giver et billede af hvad der kan være galt, altså med mindre du nærmest har tabt den på gulvet.
Anekdote (beware!): Som konfirmand købte jeg en Sony pladespiller. Jeg havde en Radionette forstærker/radio/kassette alt-i-en, som den så skulle tilsluttes via et specialstik, dvs. RCA til jeg-husker-det-ikke-formentlig-noget-DIN-noget. Da jeg så nogle år senere flyttede ifm. studier virkede den ene kanal ikke da jeg havde sat det op det nye sted. Pokkers, gået i stykker under flytningen. Ned til en radio-forhandler, retur en uge efter, 500 kr. fattigere. Endnu mere pokkers - virkede stadig ikke! Rykke-skubbe på kablerne - så, nu virkede den, det var forbindelsen mellem RCA og specialkablet der var løs. Erfaring 1: Hvis den ene kanal svigter og man ved det har virket - så er der sandsynligvis en løs forbindelse. Erfaring 2: En radio-forhandler skal man ikke nødvendigvis stole på :-)
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 29 September 2011 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne lyde som om pick'upen er defekt. At den brummer i begge kanaler når du rør ved terminalerne, siger jo at det ikke er armens ledninger der fejler noget. Prøv evt. at spænde omløberen på armen, der holder huset fast. Det er vigtigt at denne er spændt fast.
carsten
|
| Til top |
|
| |

Eget ønske!
|
| Sendt: 29 September 2011 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for rådet damnit, men som jeg skriver ovenfor så brummer den jo når jeg rør terminalerne så det er jo ikke dem der jo
ikke ledningerne der er noget galt med :)
der fulgte faktisk en anden pick up med. jeg vil lige prøve at sætte den på :)
|
| Til top |
|
| |
Damnit Udelukket fra forum

Bruger siden: 16 April 2011 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 29 September 2011 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
LoudandClear skrev:
tak for rådet damnit, men som jeg skriver ovenfor så brummer den jo når jeg rør terminalerne så det er jo ikke dem der jo ikke ledningerne der er noget galt med :)
der fulgte faktisk en anden pick up med. jeg vil lige prøve at sætte den på :) |
|
|
Min pladespiller opførte sig faktisk på samme måde 
Men ja - som CARS10 skriver kan du også risikere at pickup'en har lidt under "death by transport". Det giver i hvert fald et godt billede at skifte til en anden, og samtidig får du rykket lidt i ledningerne 
Anekdote 2 (beware even more!): For mange år tilbage købte jeg en Linn LP12 med en fungerende Linn K9 pickup. Den virkede faktisk også fint de første par timer, men pludselig faldt nålefanen af. Gummiophænget var simpelthen mørnet over tid fordi sælger ikke havde spillet plader på den i 4 år (var det vist nok). Du har jo nålefanen på din endnu, men det viser egentlig bare at selv om den virkede til at starte med, så kan der temmelig hurtigt ske en fejl.
|
| Til top |
|
| |

Eget ønske!
|
| Sendt: 30 September 2011 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen tak for rådene damnit ! jeg vil huske dem!
jeg fandt endelig ud af hvad der var galt! det var en blanding af dårlige lodninger oppe ved armen (lige før pick-uppen) og så
var der gået en ledning fra nede ved stikkene!
da min flinke nabo så kom over med en loddekolbe jeg kunne låne kunne jeg nu (som nu for første gang har loddet) ellers
sidde og bruge flere timer på at forsøge at lodde med præcisson. det var godt nok svære end jeg lige troede! men jeg fiksede
det og nu spiller den som en drøm! :)
tak til alle!
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 30 September 2011 kl. 14:41 | IP-adresse registreret