Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 12:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Musik anlæg til computeren (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 05 Oktober 2011 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu fået solgt min mobil så der skal invisteres  i nogen bedre højtaler til computeren, troede jeg skulle have nogen Edififier S330D men de har problemer med volumen knappen (de har en god pris) så jeg prøver at lede videre.

Jeg leder og leder og fandt dette sæt http://www.nbradio.dk/shop/scansonic-minimate-system-6487p.h tml som faktisk er billigt, idet forstærkeren koster min ca 1000kr og højtaleren koster ca 1500kr selv med en pris for højtalerne på 1000kr pr sæt er der ingen tvivl om at sættet hos nb radio er et godt køb, desuden er prisen incl frag. Et sæt xtz 80 koster kun ca 600kr,(ved ikke hvad de koster incl fragt) har højere følsomhed end sættet fra scansonic (86 vs 90db),men tror de fylder for meget(ved heller ikke selv om forstærker er lille om den fylder for meget), synes heller ikke xtz 80 er så pæne som Scansonic sættet, xtz skulle dog lave nogen meget vellydende højtaler.

Var hos 4 sound i sidste uge og kigge lidt mere på højtaler, spørger om de for de små behringer 1030 hjem, nej, men bestiller lige et sæt så du kan lytte til dem på lørdag, så på lørdag skal jeg lytte til dette sæt. http://www.4sound.dk/shop/studiehoejttalere/behringer/b1030a -saet.html

Hvor kan jeg lytte til scansonic sættet i odense (kt radio ?)

Nogen der kender en test af sættet ?

Andre studio,monitor højtaler i vil anbefale mig som Behringer,m-audio,Prodipe pro, de skal være  symmetrisk opbygget dvs forstærker i hver højtáler så der ikke er højere vægt og anden indre volumen i den højtaler som der er indbygget forstærker i, en meget meget harmonisk diskant eller mulighed for niveau regulering af de høj toner,højtaleren må ikke være størrer en de typiske modeller med max ca 5" basenhed. (M-audio BX5a kan ikke justeres i diskanten som er lidt for høj og uanset instilling af volumen bag på højtaleren er der masser af susen fra prodipe pro 5 sættet som der ikke er fra m-audio sættet, så dem er jegt gået lidt fra)

Budget som de nævnte højtaler, (dog er 2000kr for meget, men scansonic sættet synes jeg er et godt køb, derfor er de med,selv om jeg ikke er så meget for externe forstærker til computeren pga pladsen og synes følsomheden er lige nogen få db for lave selv om 2x18 watt rms er rigelig til de fleste højtaler med god følsomhed og generalt til en pc højtaler)

Lytter meget til, pink floyd, u2, dire straits, The ventures (instrumental), phil collins, thomas helmig,tv-2,kim larsen,youtube(HQ), dance musik og techno i den lettere genre samt meget pop musik fra 80'erne.

Lydkort køber jeg senere (hvis det bliver nødvendigt), når jeg har fundet et som passer med de højtaler jeg køber (har optisk lydudgang på min bærbar)

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Oktober 2011 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Jeg synes ikke du skal bekymre dig så meget om frekvensgangen på højttalerne, eller deres mulighed for at justere diskant mv. Det kan du jo snildt gøre i den bærbare. Hvis du bruger Foobar2000 kan du ovenikøbet gøre det med FIR filtre, og dermed lineær fase.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 Oktober 2011 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
Jeg synes ikke du skal bekymre dig så meget om frekvensgangen på højttalerne, eller deres mulighed for at justere diskant mv. Det kan du jo snildt gøre i den bærbare. Hvis du bruger Foobar2000 kan du ovenikøbet gøre det med FIR filtre, og dermed lineær fase.

Nej for jeg kan ikke dæmpe diskanten så den altid er dæmpet f.eks 2 db kun med wmp, vlc og winamp og ikke altid videoer som jeg kan justere lyden på (dæmpe diskanten) og f.eks diskanten på et sæt M-audio BX5a er for høj

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes