Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 06:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Keith Monks umbraco??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 08 Oktober 2011 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Hey folks,

Har brug for et råd til et lidt "mærkeligt" problem.

Jeg har nu endelig fået min Keith Monks Gemini RCM MK-III hjem.

Den kører fint, men skal renses og justeres samt der skal skiftes en hel del slanger. Men de vigtige vitale dele som
motorer, pumper og arm virker fint.

Problemet er bare at der anvendes en umbraco skrue som jeg ikke kan finde en nøgle til. Skruen har en størrelse
mellem 1 1/2mm og 2 mm.
I Bauhaus havde de den ikke og i Carl-F (det hedder de ikke mere, ved det godt) kunne de ikke finde
noget på den "mellemstørrelse"

Nogen som kan hjælpe???



På forhånd tak
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 08 Oktober 2011 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Tillykke med den. Det er helt sikkert et specialværktøj du har brug for, som ikke findes som torx eller umbraco standard.
Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 08 Oktober 2011 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Tillykke med anskaffelsen af verdens mest effektive (og dermed også den bedste) rcm!

Du skal købe en unbrakonøgle i tommemål ("inches"). Har selv samme maskine, og jeg mener, at dimensionen hedder 1/16, hvilket svarer til ca. 1,6 mm. Det kan selvfølgelig også være 5/64, hvilket svarer til ca. 1,98 mm. Jeg kan måle efter ved lejlighed.

Jeg kan iøvrigt anbefale, at du ikke benytter de indbyggede tanke til rensevæske. For det første er væsken svær at dosere og spildet dermed stort, men værst af alt, så har diverse mikrober det med at stortrives i tankene. Og så er det med rensevæske som med mælk: Den holder sig bedst på køl.

Jeg benytter selv en gammel "squeeze bottle" fra et Discwashersæt, jeg engang havde, men en forstøverflaske er også yderst anvendelig.

Må jeg iøvrigt være så indiskret at spørge til, hvad du gav for maskinen?

Fortsat god lyttelyst.

Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 08 Oktober 2011 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for dine meget precise informationer, det er virkelig lige hvad jeg behøvede. I morgen tager jeg til London og køber sådan en umbraconøgle i inches.

Det med væskerne er jeg nok enig med dig i, men de glas de står i kan snildt kobles via siliconeslanger til laboratoriebrug med studser så man kan tage dem fra og putte dem bagerst i køleskabet. Har til en start bestilt 1 flaske af de 2 rensevæsker Keith Monks selv laver så må vi se om det kan betale sig at lave de klassiske hjemmebryg senere.

Jeg fik den til en meget god pris 5000kr.

mvh. Asger

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:
Tusind tak for dine meget precise informationer, det er virkelig lige hvad jeg behøvede. I morgen tager jeg til London og køber sådan en umbraconøgle i inches.

Det med væskerne er jeg nok enig med dig i, men de glas de står i kan snildt kobles via siliconeslanger til laboratoriebrug med studser så man kan tage dem fra og putte dem bagerst i køleskabet. Har til en start bestilt 1 flaske af de 2 rensevæsker Keith Monks selv laver så må vi se om det kan betale sig at lave de klassiske hjemmebryg senere.

Jeg fik den til en meget god pris 5000kr.

mvh. Asger

Det bliver en voldsomt dyr unbrakonøgle, når du er taget helt til London for at købe den  

5.000 kr. er en fin pris for dobbeltmaskinen. Fandt selv min i en affaldscontainer ... de gratis glæder er og bliver nu en gang de største ...

Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 21 Oktober 2011 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Hej Mr. Analogueman :O)

Har fundet et sæt i DK 48 Dkr og så var jeg flyvende.......

Skulle iøvrigt alligevel til London så det blev til nogle sorte pressede vinylkager istedet for.

Har fået skaffet nye slanger som skal monteres idag så jeg glæder mig i denne tid


mvh. Asger
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 889
Sendt: 21 Oktober 2011 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Lækker sag. Ganske interessant måde at den sikrer minimal berøring mellem suget og LP'en. Er selv igang med at samle dele til en DIY, så idéen er lagret (men regner nok med at min kommer mere til at ligne en Okki Nokki). Skal bare lige finde et par timer....

__________________
http://www.martinloganowners.com/~tdacquis/forum/showthread. php?t=9048
Til top Vis golfdane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af golfdane
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes