| Forfatter |
|
LoudandClear Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
|
| Sendt: 09 Oktober 2011 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej alle sammen
lige når ejer jeg et par dejlige Dali 850 som spiller super dejligt i mit nuværende setup! dog ærger det mig lidt at mit værelse er
så lille for jeg får langt fra deres fulde potentiale ud af dem. derfor overvejer jeg lidt at udskifte dem til et par mindre reolht'er
der så skal stå på standere men jeg har ingen forstand på den slags ht'er og er meget bange for jeg mister den dejlige bass jeg
ellers nyder fra mine dalier..
er der noget i kan anbefale? :)
MvH
|
| Til top |
|
| |
Dennisk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 09 Oktober 2011 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor ikke holde dig til Dali.
Dali Evidence 370
Dem tror jeg du bliver rigtig glad for. Især i den størrelse rum du har nu. Du må have meget bulderbas?
|
| Til top |
|
| |
madmax Udelukket fra forum


Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
| Sendt: 09 Oktober 2011 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
System Audio SA Saxo 1 er en rigtig fin højtaler ellers Dali Lektor 2 .Der får du rigtig får dine penge.
madmax
|
| Til top |
|
| |
LoudandClear Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
|
| Sendt: 09 Oktober 2011 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dennisk:
jeg har også kigget på dali'er men jeg tænkte jeg gerne ville prøve noget helt nyt da jeg ikke har prøvet andre mærker end dali
og jeg måske savner noget dynamik, og bulderbass den er der da men jeg har bragt det langt ned med betonfliser og standere
med spikes under
Madmax:
kan de system audio virkelig levere en bass jeg også vil kunne mærke? de ser lidt splejsede ud  no offence!
|
| Til top |
|
| |
madmax Udelukket fra forum


Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
| Sendt: 09 Oktober 2011 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig ikke på samme måde som store gulvmodeller , det er der næsten ikke nogen reolhøjtaler der kan , men de spiller på en meget frisk måde og bassen er der skam de skal bare have en god forstærker .Jeg har hørt dem på Primare og der var lyden rigtig god.Super stort lydbillede og meget musikalske.
madmax
|
| Til top |
|
| |
LoudandClear Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
|
| Sendt: 09 Oktober 2011 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
ved du hvor de sælger dem?  så vil jeg da nemlig give dem et lyt!
|
| Til top |
|
| |
Dennisk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 09 Oktober 2011 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
LoudandClear skrev:
Dennisk:
jeg har også kigget på dali'er men jeg tænkte jeg gerne ville prøve noget helt nyt da jeg ikke har prøvet andre mærker end
dali
og jeg måske savner noget dynamik, og bulderbass den er der da men jeg har bragt det langt ned med betonfliser og
standere
med spikes under |
|
|
Klipsch-højttalere er kendte for deres dynamiske lyd, og at de mindre modeller kan spille højt på trods af størrelsen.
Jeg kender ikke rigtigt til deres modeller og har heller aldrig hørt andre end en af deres rigtigt dyre modeller, men jeg tror at
det er værd at tjekke ud.
Klipsch på DBA
|
| Til top |
|
| |
madmax Udelukket fra forum


Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
| Sendt: 09 Oktober 2011 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
LoudandClear skrev:
ved du hvor de sælger dem? så vil jeg da nemlig give dem et lyt! |
|
|
Jeg ved at KT Radio og NB Radio har dem .TopSound har dem.
madmax
|
| Til top |
|
| |
LoudandClear Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
|
| Sendt: 09 Oktober 2011 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
men altså trangen til udskiftning kom efter jeg havde fået opdateret mine kabler, har fået sat et QED Qunex silver kabel fra min
DAC til min forstærker og et QED qunex 1 fra min forstærker til effektforstærker, og de spiller virkelig dejligt, åbent og pænt,
men så snart jeg sætter rock på så savner jeg virkelig at min mellemtone træder igennem, lyden bliver meget rungene og
bliver mere eller mindre en slåskamp mellem diskant og bass og det føles næsten som om man har propper i ørerne, og det er
sjovt for det sker ikke med lidt mere roligt musik, owl city, Joshua raiden, medina osv og heller ikke med elektronisk musik?
det virker som om det er el-guitaren der falder igennem og giver den mærkelige følelse men hvad kan jeg gøre ved dette
problem? er det mine ht'er der er problemet?
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 09 Oktober 2011 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan sagtens være dit rum som giver en del af balladen.
Faktisk synes jeg, ud fra din beskrivelse, at det lyder sådan.
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
LoudandClear Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
|
| Sendt: 09 Oktober 2011 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
tænker du på akustiken? :) den er ellers dæmpet af tæpper, mallerier, en stor seng, stole og puder :)
og bassen har jeg selv programeret til at passe i niveau da den er koblet til min effektforstærker (bi-amping) men kunne self
kigge på niveauet af bassen igen? :)
ps. ht'erne står på spikes og betonfliser også så de ikke går i gulvet :)
|
| Til top |
|
| |