Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 07:41   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mit stereo setup - update (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Bruger siden: 13 September 2008
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 531
Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Hvad består de diy strømkabler af udover furutech fi-25g ?
Til top Vis Strand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strand
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

aprox skrev:
Ja det har jeg.


Men det er lidt mærkeligt at de dynaudio faktisk er tungere at trække end de store helicon 400 mk1 og det var ik fordi de ik fik nok power, 2x200w 8ohm klasse d effekt burde være rigligt selvom man aldrig kan få for meget power men den bow technologies klasse d er klart det bedste klasse d jeg har hørt men der sidder også over 100000uf i den det er jo også meget i en klasse d og så har den 2 stk strøm indtag det ser jo også lækkert ud men jeg har fundet ud af at den er meget følsom overfor hva man sidder på af strømkabler men f**k de diy power kabler med furutech fi-25g de sparker røv troede ik at jeg kunne hører forskel på stik men det må jeg erfarer at det kunne man godt

men jeg syntes det er blevet meget bedre end mit gamle setup selvom mit gamle holfi og mine helicon`er også spillede rigtigt godt så kan de dynaudio`er altså noget som dali`erne ik kunne ligesom at min bow og sidewinder kan noget som mit holfi ik kunne så jeg er en glad mand.




Men jeg kunne godt tænke mig at prøve et effektrin fra simaudio eller krell på et tidspunkt
Der er stor forskæld på stik og det er alle stik (rca, xlr, spyd, spader og power plugs), det er ofte et overset punkt hvor det bare gælder om at få et flot stik til billige penge, men er man villig til at betale så bliver man som regel også belønnet.

Tillykke med det nye udstyr  jeg har ladet mig fortælle at sim audio/moon bruger Dynaudio højtalere i udviklingen af deres forstærkere så det er garenteret et sikkert kort



__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9872
Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

dan a.

Mærket Sim Audio/Moon hed det ikke Siemel før i tiden? Har et flot A4 billede af ders forforstærker TR20.



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9872
Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

aprox skrev:
Ja det har jeg.


Men det er lidt mærkeligt at de dynaudio faktisk er tungere at trække end de store helicon 400 mk1 og det var ik fordi de ik fik nok power, 2x200w 8ohm klasse d effekt burde være rigligt selvom man aldrig kan få for meget power men den bow technologies klasse d er klart det bedste klasse d jeg har hørt men der sidder også over 100000uf i den det er jo også meget i en klasse d og så har den 2 stk strøm indtag det ser jo også lækkert ud men jeg har fundet ud af at den er meget følsom overfor hva man sidder på af strømkabler men f**k de diy power kabler med furutech fi-25g de sparker røv troede ik at jeg kunne hører forskel på stik men det må jeg erfarer at det kunne man godt

men jeg syntes det er blevet meget bedre end mit gamle setup selvom mit gamle holfi og mine helicon`er også spillede rigtigt godt så kan de dynaudio`er altså noget som dali`erne ik kunne ligesom at min bow og sidewinder kan noget som mit holfi ik kunne så jeg er en glad mand.




Men jeg kunne godt tænke mig at prøve et effektrin fra simaudio eller krell på et tidspunkt
Jeg har endnu tilgode, at afprøve strøm kabler mit setup. Det må jeg prøve en dag ved lejlighed.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
1frank
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 December 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Hey

Fedt at stikkene kunne bruges.

Det ser ellers fedt ud!

DEt må man da lige have et lyt på.

Mvh Frank

Til top Vis 1frank's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 1frank
 
aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

strand

kablerne som der sidder på mit effektrin består af noget ohlflex Fd 890 cy med aktiv skærm og monteret med techflex og furutech fi-25g og hifi tuning ultimate schoko plug

jeg tror faktisk det var dig jeg solgte noget af det ohlflex kabel til



dan

tak For det



vidste faktisk ik at simaudio brugte dynaudio som reference, gad godt at få fat i en w7 eller w8 men de er også lidt peberet men ik så Dyre på brugtmarkedet pga at de blev solgt For billigt af tidligere importør af moon men det var også før at forhandleren kom under ordnet forhold.
da de priser var under smertegrænsen for Hva man kan klare som forhandler. men det burde af være muligt at finde en på brugt markedet


jeg gir dig ret i at der er stor forskel på diverse stik og matrialet de er lavet af. men jeg syntes at folk der ik vil give det sidste for at stik forbindelsen er god de snyder sig selv for en positiv overraskelse for hvor have noget godt kabel med nogle dårligere stik på det giver ingen mening men jeg syntes at furutech og oyaide de kan altså nogle ting og man får virkligt noget for pengene selvom de selvfølig ik er helt billige så er de klart pengene værd

og jeg har selv været skeptisk med hensyn til strøm kabler og feks stik's betydning og diverse strømkablers betydning på de forskellige apperater har også fundet ud af at mit effekttrin ik kunne lide mine audioquest strømkabler da der ferrite kerne åd alt dynamikken/ bassen og da de kom på pre og dac så kom bassen igen så strøm er sku noget sjovt noget
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox
 
aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

hej frank tak for de pæne ord er også glad For resultatet af de diy med de furutech. og tak for sidst. super lækkert grej du har


du skal være velkommen til et lyt du gir bare et kald så finder vi ud af det
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:

dan a.

Mærket Sim Audio/Moon hed det ikke Siemel før i tiden? Har et flot A4 billede af ders forforstærker TR20.

Der er jeg dig et svar skyldig, ved det ikke

__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

aprox skrev:
strand

kablerne som der sidder på mit effektrin består af noget ohlflex Fd 890 cy med aktiv skærm og monteret med techflex og furutech fi-25g og hifi tuning ultimate schoko plug

jeg tror faktisk det var dig jeg solgte noget af det ohlflex kabel til



dan

tak For det



vidste faktisk ik at simaudio brugte dynaudio som reference, gad godt at få fat i en w7 eller w8 men de er også lidt peberet men ik så Dyre på brugtmarkedet pga at de blev solgt For billigt af tidligere importør af moon men det var også før at forhandleren kom under ordnet forhold.
da de priser var under smertegrænsen for Hva man kan klare som forhandler. men det burde af være muligt at finde en på brugt markedet


jeg gir dig ret i at der er stor forskel på diverse stik og matrialet de er lavet af. men jeg syntes at folk der ik vil give det sidste for at stik forbindelsen er god de snyder sig selv for en positiv overraskelse for hvor have noget godt kabel med nogle dårligere stik på det giver ingen mening men jeg syntes at furutech og oyaide de kan altså nogle ting og man får virkligt noget for pengene selvom de selvfølig ik er helt billige så er de klart pengene værd

og jeg har selv været skeptisk med hensyn til strøm kabler og feks stik's betydning og diverse strømkablers betydning på de forskellige apperater har også fundet ud af at mit effekttrin ik kunne lide mine audioquest strømkabler da der ferrite kerne åd alt dynamikken/ bassen og da de kom på pre og dac så kom bassen igen så strøm er sku noget sjovt noget
jeg har rodet en del med både furutech og Oyaide rca og xlr stik, man kan godt tale om at de to fabrikater har en house sound, furutech har det med at "pynte" lidt på lyden, de har det med at få det hele til at lyde lidt mere harmonisk og venlidt, Oyaide er mere neutral, så monteres de på et godt kabel, så belønnes det også, det betyder også at har kablet nogle svagheder så høres det også tydeligt.

Jeg har selv prøvet ferrit kerne på signalkabler, ht kabler og strømkabler, efter min mening så har de ingen berettigelse i et audio system.



__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 07:55 | IP-adresse registreret  

ja du er lidt af en kabel guru men det er dejligt at se og spændende at hører om. jeg har dog tilgode at lege med deres rca og xlr stik, men det kunne jeg godt tænke mig at prøve på et tidspunkt . har primært holdt mig til deres power Plugs og strømkabler og xlr kabler.

fedt projekt du havde gang i med dit oyaide ar-910 hvordan performer det er det har haft nogle timer på bagen


med hensyn til ferriter kan jeg godt følge dig vil også gerne har nogle andre strømkabler på pre og dac så kan de altid blive sat på den stationære pc der gør de ingen skade
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9872
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
allanowich skrev:

dan a.

Mærket Sim Audio/Moon hed det ikke Siemel før i tiden? Har et flot A4 billede af ders forforstærker TR20.

Der er jeg dig et svar skyldig, ved det ikke
Øvkæi.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 977
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
dan a. skrev:
allanowich skrev:

dan a.


Mærket Sim Audio/Moon hed det ikke Siemel før i tiden? Har et flot A4 billede af ders forforstærker TR20.

Der er jeg dig et svar
skyldig, ved det ikke
Øvkæi.



Nej det er ikke det sammen, Siemel var et fransk mærke med både rør og transistor i programmet. Sim Audio er Canadisk og udelukkende med
transistor. (Efter bedste viden )

__________________
Hilsen Pihl
Til top Vis Pihl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pihl
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9872
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Pihl skrev:
allanowich skrev:
dan a. skrev:
allanowich skrev:

dan a.


Mærket Sim Audio/Moon hed det ikke Siemel før i tiden? Har et flot A4 billede af ders forforstærker TR20.

Der er jeg dig et svar
skyldig, ved det ikke
Øvkæi.



Nej det er ikke det sammen, Siemel var et fransk mærke med både rør og transistor i programmet. Sim Audio er Canadisk og udelukkende med
transistor. (Efter bedste viden )
Mange tak for info.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes